Kassa Groen Barf en kvv

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kassa Groen Barf en kvv

nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

heeeeeeeee lizzy
ik ken jou ergens van ;) ;) ;) ;) ;)
leuk zeg jullie met de spikkels
maar mevr. p.... die had het er over dat botten wel eens blijven steken in het darm kanaal
maar ook sokken, stokken en ballen onderbroeken,kleedjes en noem maar op
dat risiko is er altijd natuurlijk
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

pearlsofpassion schreef: Goh, dat weet ik niet. Ik zou die risico's niet om die reden afwimpelen. 
Ik ga nooit beweren dat salmonella (want daar gaat het toch over? ) geen kwaad kan, en dat ze daar maar weerstand van opbouwen.
Ik denk dat een jong kind dat in contact komt met salmonella, daar erg ziek van wordt en niet weerstand opbouwt.  Mijn kleine zusje is toen ze anderhalf was, ziek geweest van salmonella.  Dat is heeel erg bij zo'n jong kindje.  Maanden van darmproblemen, pijn enz... De arts zei toen dat het nog minstens een jaar zou duren nadat de symptomen weg waren voor haar darmen helemaal herstelt zouden zijn.  En dan heeft ze het eigenlijk nog heel goed doorstaan. 
Ze heeft er niets aan overgehouden, natuurlijk, maar het is was wel heel ernstig, niet iets waar ik licht zou over gaan.

Nu, ze heeft het wel zeker niet van een hond gehad, want die hadden we toen niet.
Kan van rauw vlees geweest zijn (wie beweert dat dat niet kan?) maar dan was het eigen bereiding, kan van onze eigen kippen of eieren geweest zijn, maar het is waarschijnlijk gewoon besmet water geweest. Vlak voor ze ziek werd, heeft mijn pa een put in de kelder gemaakt en een dompelpomp geinstalleerd.  Ze heeft toen op het water staat spletsen (je kan ze ook niet elke sec van de dag in het oog houden) en je weet hoe kindjes hun handen altijd in hun mond steken.
Voor mij is salmonella wel degelijk serieus, maar ik ga er mijn kippen niet voor wegdoen, of mijn katten niets anders te eten geven.  Je kan toch niet elk risico uitsluiten, een beetje met gezond verstand naar kijken, is een veel beter idee.

Ik ben wel voor het je kind blootstellen aan iet of wat ziektekiemen. Van je huis niet te ontsmetten en ze buiten in de aarde te laten woelen en desnoods hun handen in de mond, gaan ze inderdaad niet aan dood maar krijgen ze weerstand van.  Mijn zusje heeft waarschijnlijk gewoon pech gehad.
Ik geloof ook niet dat hondenlikken of kattenaaien gevaarlijk zou zijn, toch niet gevaarlijker dan met rauw vlees of rauwe eieren spelen. Dus een hond zou ik geen grenzen opleggen bij mijn kinderen, maar ik neem salmonella wel serieus.  Ik houdt wel een hygiëne in de keuken in acht en ik zou mijn kind niet in het kippenhok laten spelen.  Want naar mijn mening heeft dat gewoon een hoger risico dan hondenlikken...

Ik dacht dat je alleen salmonella kon krijgen van kippenvlees. Ook van water?  ???

ik wist wel dat als je ergens bent waar de kraan lange tijd dicht heeft gestaan je het even moest doorspoelen, maar dacht dat dat andere soorten bacteriën waren.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Tamara schreef:

Ik dacht dat je alleen salmonella kon krijgen van kippenvlees. Ook van water?  ???

ik wist wel dat als je ergens bent waar de kraan lange tijd dicht heeft gestaan je het even moest doorspoelen, maar dacht dat dat andere soorten bacteriën waren.
Het was stilstaand vuil water. Wie weet wat er allemaal inzat.
We zullen het natuurlijk nooit zeker weten, maar die bacteriën zitten ook in de omgeving ja.  Salmonella, Legionella, Listeria, Shigella enz...
Salmonella is ook niet enkel kip-gerelateerd, maar ook bij duiven en varkens komt het vaak voor. Verder runderen, schapen en dus mensen, honden en katten ook...  Vogels in het algemeen zijn wel het gevoeligst en varkens door hun leefomstandigheden in de kwekerijen.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 19 nov 2014, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

pearlsofpassion schreef: Het was stilstaand vuil water. Wie weet wat er allemaal inzat.
We zullen het natuurlijk nooit zeker weten, maar die bacteriën zitten ook in de omgeving ja.  Salmonella, Legionella, Listeria, Shigella enz...
Salmonella is ook niet enkel kip-gerelateerd, maar ook bij duiven en varkens komt het vaak voor. Verder runderen, schapen en dus mensen, honden en katten ook...  Vogels in het algemeen zijn wel het gevoeligst en varkens door hun leefomstandigheden in de kwekerijen.
En en net als waarschijnlijk die andere enge bacteriën, vermenigvuldigt salmonella zich heel goed in water...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zo schattig, mijn moeder belde gisteren dat ze de uitzending helemaal geweldig vond (en dat ze heel trots was) en vandaag belde ze om te vertellen dat ze naar de herhaling had gekeken en het weer helemaal leuk vond :biggrin2:. Ahhhh, zo lief!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Niet zo fijn als trotse moeders! Je ziet er nog het zelfde uit als paar jaar geleden ;D

Ik vond het een leuk stukje :)
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Net ff via de link op fb gezien en gelijk hier ook maar weer even bijgelezen. Ik sluit me bij de rest aan hoor. Heb vooral van jouw honden genoten en tjonge wat zijn ze groot! Hier in de omgeving alleen kleinere dalmaten gezien. Supermooi zijn ze. Alleen dat al was reclame voor barf. [emoji106][emoji4]
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Naomi B schreef: Net ff via de link op fb gezien en gelijk hier ook maar weer even bijgelezen. Ik sluit me bij de rest aan hoor. Heb vooral van jouw honden genoten en tjonge wat zijn ze groot! Hier in de omgeving alleen kleinere dalmaten gezien. Supermooi zijn ze. Alleen dat al was reclame voor barf. [emoji106][emoji4]
Dank je :-*

Hoewel mijn honden gezegend zijn met mooi stevig bone, zijn ze niet groter dan de rasstandaard "voorschrijft". Sterker nog, Frou zit bijv. aan de onderkant van de rasstandaard met haar hoogte en gewicht. Ik denk dat het echt door het fenomeen camera/TV komt. Ik lijk ook veel "groter" dan dat ik in het echt ben :biggrin2: :biggrin2:
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Voor zo'n korte uitzending vond ik het aangebodene ruim voldoende. Lijkt me dat barf er beter uitkomt ondanks de info van mw. Plantinga. Simpel gezegd, brokken is makkelijk, zitten allemaal leuke kleurtjes en vormpjes op en aan, alles zit erin wat een hond nodig heeft. Maar barf staat dicht bij de natuur van de hond, is eerlijk voer, ziet er toch veel beter uit. En je ziet hoe jouw honden eruit zien, tja als onwetende kijker zou ik wel weten wat ik mijn hond voor ga schotelen........
Goed gedaan!
Gr. Ingrid
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Nou ik kan uit zeer betrouwbare bron vertellen dat blaren mogelijk veeeeeeeel gevaarlijker kunnen zijn dan het voeren van BARF aan je hond  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Lizzy schreef: Zo schattig, mijn moeder belde gisteren dat ze de uitzending helemaal geweldig vond (en dat ze heel trots was) en vandaag belde ze om te vertellen dat ze naar de herhaling had gekeken en het weer helemaal leuk vond :biggrin2:. Ahhhh, zo lief!
En moeders kunnen heeeeeel erg kritisch zijn.
Je was ook echt goed. Duidelijk en niet overdreven.
pearlsofpassion
Moderator

Ik heb vandaag nog eens naar de uitzending gekeken en ik weet niet of ik denk dat er veel mensen door gaan overschakelen.
Ik probeer me voor te stellen hoe ik zou reageren toen ik nog niet barfte.  Ookal vond ik voeding belangrijk, het zou kunnen dat ik zou gezegd hebben: ja dag, dat zie ik in mijn keuken echt niet zitten.  Zie je me daar al vieze pens staan snijden, op mijn aanrecht.
En dat voeren in huis, als je niet weet hoe eenvoudig dat kan of dat het ook buiten kan: en dan elke dag staan dweilen zeker, ik dacht het niet!

Er zullen wel wat mensen nu weten dat het ook kan, en dat er alternatieven zijn, maar ik denk dat er pas echt mensen gaan overstappen als ook eens in de media komt dat al die granen in de voeding erg slecht zijn en dat brokken in wezen ontbijtgranen met vitaminenpreparaten zijn.  Nu zullen toch wat mensen zeggen: ja, maar mijn honden krijgen brokken zonder kleurstoffen en met natuurlijke antioxidanten.  En er zit ook veel meer vlees in dan 14%. Want zo'n brokken zijn er natuurlijk ook...
Ik denk dat ik zo zou kunnen gereageerd hebben als ik niet op voorhand al ontzettend geprikkeld was door het idee van echt natuurlijke rauwe voeding. En dat komt dan weer erg voort uit mijn opleiding...

Enfin, maakt niet uit.  Het was een mooi stukje en het is mooi in beeld gebracht voor zo'n kort stukje uitzending te zijn.
Er zijn weer wat mensen meer die weten dat barf kan, en er zullen er wel een deel twijfelen. En misschien blijft het wel door hun hoofd spelen of denken ze eraan terug als ze later nog eens met vers in contact komen.  Het kan maar helpen. ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik dacht zo "als er maar 5 mensen zijn die denken "huh, BARF, wat is dat?" en op onderzoek uit gaan: heb ik het niet voor niets gedaan". En dat vind ik nog steeds. Maar ik had niet de illusie dat mensen na zo'n uitzending op zouden springen en over zouden schakelen ofzo. En ik heb ook geen spijt dat ik uitgerekend pens heb staan snijden. Want ja, dat is ook BARF, dat hoort er ook bij.
pearlsofpassion
Moderator

Gelijk heb je.  ;)

Ik moet zeggen dat ik soms toch wel blij ben dat ik katten heb ipv honden. Pens mis ik toch niet echt...  ::)  8)
patt
2-sterren
2-sterren

Bericht door patt »

offfff het lichtje floept aan bij het mazzelgedeelte van 14 procent vlees ;)

Plaats reactie