Kassa Groen Barf en kvv

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kassa Groen Barf en kvv

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

susan01 schreef: Wat je persoonlijk vindt als barfer snap ik. Maar daar gaat het nu niet om.
Alleen kun je volgens mij ook begrijpen dat mensen die een diesel auto x kopen liever niet
willen vernemen dat het een benzine auto x (zelfde type) is. Beide zijn hetzelfde, ook 4 banden, zelfde carrosserie, kleur etc. 
"Ja ik vind er weinig verschil....beide vervuilen het milieu" Zo lust er nog wel een paar.
;)
Daarom zit ik op Barfplaats en heb ik niks van doen met wat brokkenmensen denken  :P

Van autos geen verstand dus dat zou idd zomaar een antwoord van mij kunnen zijn, zit mijn hoofd ook te breken op wat je er precies mee bedoeld  ;D
CelineS

Bericht door CelineS »

susan01 schreef: Waaruit blijkt dat ik zogenaamd moet overtuigen welke voeding iemand moet geven?
Je quote mij,dus ik nam aan dat je mij iets duidelijk wilde maken.
Dat je vervolgens op het barfforum nog kunt discussiëren over het verschil in natuurlijk en chemische toevoegingen
in brokvoeding is prima, maar vele brok consumenten willen bij een bepaald brokkenmerk wel natuurlijke toevoegingen.
Door alleen een toevoegingsregel te noemen en dit in beeld rood gaat onderstrepen en niet laat zien dat er onder vermeld
staat dat het om natuurlijke toevoegingen gaat wek je de suggestie voor veel brokmensen. 
Het is toch onzinnig om te denken dat je iets onnatuurlijks als brok kunt goed maken door er "natuurlijke toevoegingen" aan toe te voegen?

susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Sorry CelineS, maar ik was niet helemaal duidelijk.
Ik reageerde inderdaad op je bericht omdat het, zoals ik al zei, ansich een leuke uitzending was.
De rest in dat bericht was algemene info over wat ik daarvoor berichte en had niets met jou bericht te maken.

"Het is toch onzinnig om te denken dat je iets onnatuurlijks als brok kunt goed maken door er "natuurlijke toevoegingen" aan toe te voegen?"

lol. Leuke stelling.
Dan is bijv. yoghurt of melk uit een pak, om maar iets te noemen "onnatuurlijk".
Dan blijft er niet veel over wat "natuurlijk" is.
Valt iets voor te zeggen.....natuurlijk  ;)

Martine-Tom

susan01 schreef: Sorry, ik was niet helemaal duidelijk.
Ik reageerde inderdaad op je bericht omdat het, zoals ik al zei, ansich een leuke uitzending was.
De rest in dat bericht was algemene info over wat ik daarvoor berichte en had niets met jou bericht te maken.

"Het is toch onzinnig om te denken dat je iets onnatuurlijks als brok kunt goed maken door er "natuurlijke toevoegingen" aan toe te voegen?"

lol. Leuke stelling.
Dan is bijv. yoghurt of melk uit een pak, om maar iets te noemen "onnatuurlijk".

Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken?
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Martine-Tom schreef: Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken?
Moeilijke dag gehad of zo?
Martine-Tom

susan01 schreef: Moeilijke dag gehad of zo?
Nee, maar jij loopt hier op Barfplaats te kwelen over brokjes, zijn genoeg fora waar dat gedaan word, dit is een van de weinige waar we het vrijwel uitsluitend over vers hebben, verdedigen van mijn keus word al vaak genoeg gevraagd dus dat op een versforum iemand zo kweelt over brok is irritant.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

susan01 schreef: Sorry CelineS, maar ik was niet helemaal duidelijk.

lol. Leuke stelling.

Dat is het ook. Melk uit de uier, dat is natuurlijk...als je het aan het jong voert. En er is best veel "natuurlijk" hoor, alleen vallen de gebakken fabrieksvoertjes met hun toevoegingen om het eetbaar te maken (dat zegt al iets natuurlijk) en om het minstens een jaar houdbaar te houden daar niet onder. Zelfs niet als er een friemel bietjes in zit.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

susan01 schreef: Moeilijke dag gehad of zo?

Heb je aandelen Biofood of zo? Dan is het heel vervelend als ze op tv niet laaiend enthousiast zijn.
Maar hey, shit happens.

Ik begin het nu ook wel irri te vinden. Het is en blijft een brok. Dit is BARFplaats. Je voert zelf KVV zeg je. Waarom dan zo'n probleem maken van het feit dat we hier niet warmlopen voor brok met natuurlijk toegevoegde ingrediënten?
Boeiuh...
Martine-Tom

Kim_S schreef: Heb je aandelen Biofood of zo? Dan is het heel vervelend als ze op tv niet laaiend enthousiast zijn.
Maar hey, shit happens.

Ik begin het nu ook wel irri te vinden. Het is en blijft een brok. Dit is BARFplaats. Je voert zelf KVV zeg je. Waarom dan zo'n probleem maken van het feit dat we hier niet warmlopen voor brok met natuurlijk toegevoegde ingrediënten?
Boeiuh...
Ah die link had ik nog niet gelegd, even alle berichten doorgekeken en gelijk de eerste beste posting gaat over Biofood...denk zomaar dat je in de goede richting zit  :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Martine-Tom schreef: Ah die link had ik nog niet gelegd, even alle berichten doorgekeken en gelijk de eerste beste posting gaat over Biofood...denk zomaar dat je in de goede richting zit  :biggrin2:
Dank u, dank u  8)
Martine-Tom

Kim_S schreef: Dank u, dank u  8)
Streept je Eelke momentje van daarnet weer mooi weg  :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Martine-Tom schreef: Streept je Eelke momentje van daarnet weer mooi weg  :biggrin2:
>:( >:( Eelke-momentjes hoef je niet weg te strepen, is iets om trots op te zijn!
Martine-Tom

eelke schreef: >:( >:( Eelke-momentjes hoef je niet weg te strepen, is iets om trots op te zijn!
;D
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

pearlsofpassion schreef: Ik heb vandaag nog eens naar de uitzending gekeken en ik weet niet of ik denk dat er veel mensen door gaan overschakelen.
Ik probeer me voor te stellen hoe ik zou reageren toen ik nog niet barfte.  Ookal vond ik voeding belangrijk, het zou kunnen dat ik zou gezegd hebben: ja dag, dat zie ik in mijn keuken echt niet zitten.  Zie je me daar al vieze pens staan snijden, op mijn aanrecht.
En dat voeren in huis, als je niet weet hoe eenvoudig dat kan of dat het ook buiten kan: en dan elke dag staan dweilen zeker, ik dacht het niet!

Er zullen wel wat mensen nu weten dat het ook kan, en dat er alternatieven zijn, maar ik denk dat er pas echt mensen gaan overstappen als ook eens in de media komt dat al die granen in de voeding erg slecht zijn en dat brokken in wezen ontbijtgranen met vitaminenpreparaten zijn.  Nu zullen toch wat mensen zeggen: ja, maar mijn honden krijgen brokken zonder kleurstoffen en met natuurlijke antioxidanten.  En er zit ook veel meer vlees in dan 14%. Want zo'n brokken zijn er natuurlijk ook...
Ik denk dat ik zo zou kunnen gereageerd hebben als ik niet op voorhand al ontzettend geprikkeld was door het idee van echt natuurlijke rauwe voeding. En dat komt dan weer erg voort uit mijn opleiding...

Enfin, maakt niet uit.  Het was een mooi stukje en het is mooi in beeld gebracht voor zo'n kort stukje uitzending te zijn.
Er zijn weer wat mensen meer die weten dat barf kan, en er zullen er wel een deel twijfelen. En misschien blijft het wel door hun hoofd spelen of denken ze eraan terug als ze later nog eens met vers in contact komen.  Het kan maar helpen. ;)

Wij voerden eerst brokken aan onze golden, we hadden zelf nog een zak van 15 kg staan toen er een folder in onze hand gedrukt werd door iemand die een vers winkeltje opende. een paar weken later zijn we naar het winkeltje wezen kijken en hebben toen 10 kg aan brokken weggegooid (waarde van ong 50 euro) om over te gaan op kvv en barf gevogelte. Biologisch nog wel. We waren toen rond de 6 euro per kilo kwijt in dat winkeltje.

Nu koop ik 'gewoon' vlees, met af en toe bio en wild voor de golden en nu alleen maar kwartel, zwanenvlees als eten en ganzenpoten als snack voor de lab. (eliminatiedieet)

D*bielen genoeg die zo overstappen dus :2funny:
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

susan01 schreef: Waaruit blijkt dat ik zogenaamd moet overtuigen welke voeding iemand moet geven?
Daar heb ik het niet over.
Vandaar ook dat ik zeg "Dit staat voor mij los dat je brokvoeding wel of niets vindt." 
Het gaat om een bepaalde inhoud, context en suggestie die voor vele gewekt is.
Dat je vervolgens op het barfforum nog kunt discussiëren over het verschil in natuurlijk en chemische toevoegingen
in brokvoeding is prima, maar vele brok consumenten willen bij een bepaald brokkenmerk wel natuurlijke toevoegingen.
Door alleen een toevoegingsregel te noemen en dit in beeld rood gaat onderstrepen en niet laat zien dat er onder vermeld
staat dat het om natuurlijke toevoegingen gaat wek je de suggestie voor veel brokmensen. 
That's all.
Nogmaals "Dit staat los dat je brokvoeding wel of niets vindt." 

wees blij dat het woordje Granen niet onderstreept was, over het woordje dierlijke vlees en bijproducten kunnen wij ook nog uren afzeiken, en al die toevoegingsmiddelen en E nummers die ik hier zie staan.
En wat digest is mag joost weten.

Zoals je ziet zijn wij Barfplaats  en niet Barfbrokkenplaats dus dat je zulke reacties terug krijgt, moet te begrijpen zijn.
Het enige wat ik niet snap is dat je kvv voert en 'natuurlijke' brokken ophemelt.  :confused1:

Ik voerde mijn golden en ratten vroeger ook die zooi, ga er nooit meer op terug, al moet ik droog brood eten.
Ik eet heel natuurlijk net als mijn honden en ratten. Ik eet heel veel fruit, groenten en andere voedingsmiddelen die van onze biologische groenten tuin komen.

Wij vinden iets natuurlijk als je het zo opeet zoals het ons 'gegeven' is om het zomaar te zeggen. groenten en fruit rechtstreeks uit de grond of van een boom en nekken wat zo van een kip gesneden zijn.

Als mijn moeder s'avonds salade maakt van de groente van de tuin dan is dit 'natuurlijk', gaat ze het koken en dan geven , dan is het 'natuurlijke' ervanaf. zo simpel is het  ;).

het is dat ik niet rauw kan barfen anders had ik dat ook nog gedaan  :coolsmiley:

Plaats reactie