Alleen kwartels voor 12 weken? (Naar andere dierenarts geweest!!!!)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Alleen kwartels voor 12 weken? (Naar andere dierenarts geweest!!!!)

Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Els&Flow schreef: 162 euro voor een oorontsteking, anaalklieren en een zalfje? Dure kliniek. :-X

Knollen en bessen, tja, ik zeg dan geef lekker een groentemix met af en toe een stukje fruit. Wat voor knollen en wat voor bessen had ie in gedachten? Die doils kan je goed geven hoor, maar die darmocare vind ik onzin. Goede, gezonde voeding is veel belangrijker. Oorontsteking aanpakken bij de kern, dus oren goed schoon houden, niet te vaak schoonmaken, niet in het oor porren maar met een babybillendoekje de oorschelp zo nu en dan schoonmaken en mocht het een ontsteking dreigen te worden puur oor gebruiken of desnoods een tubetje surolan halen bij je dierenarts.

nee 60 euro voor consult (30 minuten?)
leek eerder een kwartier maarja.. de 3 vitamines/pre mixen en omega 3 dingen die ik gepost heb.

Samen bij elkaar 162 euro.

Ben ook al 107 euro bij andere da kwijt om oren te testen.
Rond de 50 euro voor d'r anaalklieren.
20 euro aan prednisolon.
Nog een aantal consulten en controle consulten waarvan ik het bedrag niet meer weet.

40 euro aan oorreinigers.

Alleen maar omdat mevrouw last van d'r oren heeft. (dat ik geld kwijt ben aan haar vindt ik niet erg, maar loop niet te  :censored2: met mijn 'kind'  >:( )
Ik krijg steeds minder vertrouwen in dierenartsen. Met mijn ratten lopen ze ook al te klooien.
Ik kwam vroeger bij een dierenarts (ga ik niet meer heen, moet een andere zoeken) en ik kwam met 2 verschillende ratten, eentje 1 jaar geleden ongeveer, de andere een half jaar geleden.
Ik zei 'ze moet ingeslapen worden, het is niks meer', maar er werd nog van alles ingespoten en opgezalft. 2 dagen tot 3 dagen later stond ik er weer.  en werden ze ingeslapen.
Maar in plaats van meteen in te laten slapen de eerste dag en 25 euro te betalen, was ik en 2 ratten verder waarvan het eigenlijk te zielig was die 2 dagen extra. maar ook moest ik tot 2 keer toe 50 euro extra betalen. terwijl ik zei 'ze moet meteen ingeslapen worden'.

Als ik dit ooit nog mee maak loop ik meteen de deur uit zonder te betalen en ga gelijk naar een andere dierenarts..  :rant:
Heb al is een 'dierenarts' gehad waar ik 5 minuten was en had uitgelegd welke injectie en spul en hoeveelheid ze nodig hadden. ik had toen iets van 7 ratten, waarvan er nog 4 een prik moesten krijgen die de andere 3 al gehad hadden.
Dit kon niet meer bij mijn oude dierenarts en ik moest toen naar 1 die ik helemaal niet kon. die  :censored2:  wou me 20 euro consult per rat laten betalen + spuitje en spul.
Boven de 120 euro. Nadat ik had gedreigd met politie en tegen mijn zus heb verteld en de ratten heb overhandigt, naar huis te gaan met de ratten en ze me wel op de politiebureau kon ophalen hebben ze er toch maar 45 euro van gemaakt.  :2funny:

De euthanasie van onze vroegere hond die ongeveer 12 jaar geleden is overleden ging helemaal verkeerd, hij 'schreeuwde' het uit van de pijn.

Ook bepaalde een dierenarts  15 jaar geleden dat de kat ingeslapen moest worden, waarom vroeg mijn moeder.. 'tja het zou u rond de 2000 euro gaan kosten', een keer raden welk achtereind hij van haar kon kussen  :-*  :2funny: kat leefde nog een lange tijd  :kitty: :smitten:

Ik heb eigenlijk 'totaal' geen vertrouwen meer in de dierenartsen, met mijn ratten merk ik ook al met veel ziektes, voeding ect.. veeeel meer weet dan hun. (heb dan ook al 17 jaar ratten gehad, boven de 50 zit ik nu al, kennis in verschillende geslachten, ect.. Mijn nieuwe hobby is de fuzz/rex/naaktrat  :smitten:)
Ik leg dingen uit aan ze die ik gedaan wou hebben die ze even moesten 'opzoeken'.  Tja, wat heb je dan die 6 jaar gedaan vraag ik me af  :-\

Maar dat terzijde. Ik ga denk ik wel over op 1 keer per dag voeren, over het vasten ben ik niet uit.

Is het troep wat ik nu allemaal gekregen heb? Die 3 potjes (foto's boven)?
Of moet het hier mee lukken?

Is dit natuurlijk spul? Natuurlijke ingrediënten wil ik namelijk wel proberen, maar niet als het overbodig is. teveel is ook schadelijk toch?

Alles is beter dan prednison!
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 28 nov 2014, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Tamara schreef:

alleen oorontsteking en anaalklieren. en een heel klein plekje op haar been wat een beetje hard was, met een zalfje zacht werd en er nu nooit geen haar meer op groeit maar wel helemaal over is. Ik heb het hier over een plekje van 2 bij 2 cm.

Was duur trouwens, 162 euro.. Je gaat toch niet zeggen dat ik dit voor niks heb uitgegeven?  :cry2: :doh:
Dat is wel een dure grap ja.
De laatste tijd hoor ik veel honden met jeuk nadat ze doils kregen. Ik zou dat dus goed in de gaten houden.

Die oren, daar maakte ik me gewoon lekker helemaal niet druk om. Alsje plekjes hebt op de huid kan je dat zelf ook wel smeren met iets vettigs (ik ben groot fan van zalf met kurkuma).
Geef je hond lekker een gevarieerd barfmenu en klaar. En ik ging nog een keer op zoek naar een andere da.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Rommel? Nee, dat denk ik niet. Overbodig denk ik wel.
Vitamines heb je gewoon niet nodig als je een goed menu geeft. En al zou je twaalf weken elimineren dan gaf ik nog geen vitamines. Ik ben gewoon geen fan van die chemische vitaminemixen.

Weet je, jij bent klant bij jou da. Het is jou hond, en in zekere zin bepaal jij dus ook wat er gebeurd of niet. Wil jij alleen een oorzalfje, dan zeg je dat. Wil jij je rat laten inslapen omdat je gewoon echt zeler weet dat het beestje daar beter mee af is, dan zeg je dat. Wil jou da nog honderden euro's uitgeven dan bedank je hem gewoon.

En ja, helaas moet je hoe meer je leert over honden echt je huiswerk maken voor je naar de da gaat.
Een consult van 60 euro vind ik ook wel flink aan de prijs trouwens. Bij de grote kliniek hier betaal ik 35 euro.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef: Rommel? Nee, dat denk ik niet. Overbodig denk ik wel.
Vitamines heb je gewoon niet nodig als je een goed menu geeft. En al zou je twaalf weken elimineren dan gaf ik nog geen vitamines. Ik ben gewoon geen fan van die chemische vitaminemixen.
Ik heb van dezelfde dierenarts destijds dezelfde pot vitamine meegekregen. Er werd wel gevraagd wat ik voer, maar op mijn antwoord "Barf" werd niet doorgevraagd. Ik heb de vitamines een week of wat gegeven en toen ben ik er mee gestopt. Oscar krijgt een prima menu, goed doorgerekend en van goede kwaliteit. Hij krijgt groentes, een eitje, een vet visje. Hij heeft helemaal geen extra vitamines nodig. Te veel is net zo erg, misschien wel erger dan te weinig.

De probiotica is van een prima merk. Of het nu zo specifiek nodig is na 1 keer oorontsteking, geen idee. Maar dat zou ik wel met een gerust hart durven geven. De doils kun je ook proberen, zie ik ook geen kwaad in. Tegen de tijd dat het flesje leeg raakt weet je wel of het geholpen heeft of niet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Tamara schreef: Ik ben vandaag naar een andere dierenarts geweest.

Ik moest ook weer gewoon alles gaan geven (paard, kip, eend, ect..) en op barf blijven.

Hij gaf me Bonusan darmocare pre (probiotica??),

Afbeelding

Doils skin (omega 3) (stond een zwarte labrador op het potje trouwens)

Afbeelding

en Phytonics multivit (vitamines) mee.

Afbeelding

Hij had het over de darm, dat dit het eerste groeit als ze geboren worden en dat ze dat die eerst weer in orde moest komen hiermee, en eventueel een zalfje geven (ikzelf denk puur oor?) als de oor weer wat opspeelt.
Naar 1 keer per dag eten geven gaan en 2 dagen vasten per week.

Het zou zeker 6 maanden duren voordat het weer helemaal over was.

Hij had het ook over de evolutietheorie van darwin (kende ik al, geloof ik ook in) en dat als ik dit boek zou lezen al veel meer te weten te komen over hoe een hond (en mens, ect...) in elkaar zit.

Ik kreeg op me kop omdat ik senna al had laten steriliseren. Wat ik nog steeds een goed idee vind/vond i.v.m. ziektes die ze kon krijgen en er nog steeds achter sta, alhoewel ik zijn redenering ook wel goed vond (in de natuur doen ze dit ook niet).

hij had het ook over het geven van knollen en bessen, maar wat het precies is weet ik nog niet? Dit zouden ze eten in de natuur.
Laat me raden, je bent in Heiloo geweest :)

Darmocare is trouwens een probiotica. Prima spulletje, niks mis mee.

Ik vind multivitamine zo nu en dan als kuurtje ook niks mis mee hoor, als je hond ziek is geweest. Maar ik zou dit al helemaal niet standaard geven.

Een gewoon goed barf menu, verschillende diersoorten, kwalitatief goed vlees (dus niet alleen maar vette snippers maar goed spiervlees enzo), lekkere groentes, mooie extra's als vette vis, rauw ei, etc: is goed genoeg.

Doils: ja leuk. Maar komt je menu omega 3 vetzuren tekort? Sommige honden krijgen er jeuk van dus even opletten wat er met jouw hond gebeurd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef: Ik heb van dezelfde dierenarts destijds dezelfde pot vitamine meegekregen. Er werd wel gevraagd wat ik voer, maar op mijn antwoord "Barf" werd niet doorgevraagd. Ik heb de vitamines een week of wat gegeven en toen ben ik er mee gestopt. Oscar krijgt een prima menu, goed doorgerekend en van goede kwaliteit. Hij krijgt groentes, een eitje, een vet visje. Hij heeft helemaal geen extra vitamines nodig. Te veel is net zo erg, misschien wel erger dan te weinig.

De probiotica is van een prima merk. Of het nu zo specifiek nodig is na 1 keer oorontsteking, geen idee. Maar dat zou ik wel met een gerust hart durven geven. De doils kun je ook proberen, zie ik ook geen kwaad in. Tegen de tijd dat het flesje leeg raakt weet je wel of het geholpen heeft of niet.
Getver, we zijn het alweer eens :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef: Getver, we zijn het alweer eens :biggrin2:
SPRING!!!!!!!!!!!

(20 cm is wel genoeg dit keer  ;D)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Serieus, waarom? Voor een oorontsteking?

Heeft Gijs ook wel eens gehad. Ik denk van water of vuil in zijn oor, en hij flappert het er lastig uit met die dikke hangoren voor hem, dus broeien, en dan een ontsteking. Heb ik wel de surolan gebruikt, en klaar. Vind prednison zalf ook hele andere koek dan een kuur of een spuit hoor...

Nu heb ik puur oor in huis voor als ik merk dat er een oor geirriteert of vuil is.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik sluit me bij mijn voorgangers aan.
En wel een beetje een rare DA met zijn verhaal over evolutie en sterilisatie ed...  ???  Wat heeft dat hiermee te maken? Met een ooronsteking?  Ik zie zowiezo niet in wat evolutie met sterilisatie ja of nee te maken heeft.
En huisdieren zijn nu eenmaal niet meer wild, de mens haalt natuurlijke selectie onderuit.  Zou wel mooi worden als we alle honden maar natuurlijk gedrag zouden laten hebben en wat dan? Elk jaar 2 nesten??  :uglystupid2:
Of begrijp ik dat nu verkeerd wat hij wou zeggen?

Ja sorry, ik heb evolutie gestudeerd (om het eenvoudig te stellen) en ik kan er wel wat van krijgen als mensen het zomaar ergens bij de haren sleuren en er dan vanalles aan toeschrijven, zonder eigenlijk te weten wat ze zeggen.  Ik werk dagelijks met dierenartsen op het werk, maar heb er nog geen tegengekomen die evolutie echt begrijpt.  De meesten denken vb nog altijd dat Darwin echt wilde zeggen dat we afstammen van de Chimps, en laat dat duidelijk zijn dat dat niet zo is. We hebben een gemeenschappelijke voorouder, das echt een heel groot verschil.
En dan laat ik nog buiten beschouwing dat het boek van Darwin het begin van de evolutieleer is, momenteel staan 'we' echt al een heel stuk verder dan dat.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

De laatste tijd hoor ik veel honden met jeuk nadat ze doils kregen. Ik zou dat dus goed in de gaten houden.
En ik moest 2 keer de hoeveelheid die aanbevolen was geven, vragen om jeuk dus  ??? ?

Die oren, daar maakte ik me gewoon lekker helemaal niet druk om. Alsje plekjes hebt op de huid kan je dat zelf ook wel smeren met iets vettigs (ik ben groot fan van zalf met kurkuma).
Geef je hond lekker een gevarieerd barfmenu en klaar. En ik ging nog een keer op zoek naar een andere da.

weten jullie een goede in noord holland? Ik wil eventueel een uur rijden ervoor (1 uur heen, 1 uur terug) liever benzine en wat tijd kwijt zijn dan 10 keer voor niks erheen gaan iedere keer weer consult kosten betalen.  >:( 
Laat me raden, je bent in Heiloo geweest :)
Darmocare is trouwens een probiotica. Prima spulletje, niks mis mee.
Ik vind multivitamine zo nu en dan als kuurtje ook niks mis mee hoor, als je hond ziek is geweest. Maar ik zou dit al helemaal niet standaard geven.
Een gewoon goed barf menu, verschillende diersoorten, kwalitatief goed vlees (dus niet alleen maar vette snippers maar goed spiervlees enzo), lekkere groentes, mooie extra's als vette vis, rauw ei, etc: is goed genoeg.
Doils: ja leuk. Maar komt je menu omega 3 vetzuren tekort? Sommige honden krijgen er jeuk van dus even opletten wat er met jouw hond gebeurd.

Je mag niet meer raden  :biggrin2:
Ik heb hier nog 20 kg zalm liggen, de dierenarts zei dat ze 'iedere dag' omega 3 nodig hebben.
Ik voerde eigenlijk voor dit alles een halve kop zalm en een karkas per week.

Nu heb ik puur oor in huis voor als ik merk dat er een oor geirriteert of vuil is.
Ik lees veel goede dingen over dit, zal ff kijken of ik die ook ga kopen, is helemaal natuurlijk las ik.

Heeft Gijs ook wel eens gehad. Ik denk van water of vuil in zijn oor, en hij flappert het er lastig uit met die dikke hangoren voor hem, dus broeien, en dan een ontsteking.
Ze heeft in de zomer veel in het water gezwommen buiten in vuil water, toen kreeg ze aan het einde van de zomer rond augustus last van d'r oren, ik heb toen omdat ik dacht dat het daarvan kwam (misty kreeg hotspots ervan en ik diarree, zwom namelijk met ze mee) ze een intex zwembad voor ze gekocht, ze mogen nu alleen nog maar in de zee of in drinkwater  :biggrin2:

Ik denk alleen dat het zolang duurt omdat ik al 3 of 4 verschillende soorten troep door elkaar heb moeten geven?

k heb van dezelfde dierenarts destijds dezelfde pot vitamine meegekregen. Er werd wel gevraagd wat ik voer, maar op mijn antwoord "Barf" werd niet doorgevraagd. Ik heb de vitamines een week of wat gegeven en toen ben ik er mee gestopt. Oscar krijgt een prima menu, goed doorgerekend en van goede kwaliteit. Hij krijgt groentes, een eitje, een vet visje. Hij heeft helemaal geen extra vitamines nodig. Te veel is net zo erg, misschien wel erger dan te weinig.

ik heb nog wel kunnen zeggen welke diersoorten, ik heb het nu toch al gekocht, ik lees me wel helemaal in over oorontstekingen en voeding.
Gaf eigenlijk altijd gewoon alleen vlees, bot, organen, groente en vis. naar 1 x per dag voer geven zag ik wel wat in maar vasten weer niet.

D'r oren zijn nu gewoon schoon eigenlijk, ik denk door de prednison, ik weet ook niet of het terug komt.
Ga denk ik wel over op wild en biologische 'tamme' dieren en biologische groente en fruit.
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan.
En wel een beetje een rare DA met zijn verhaal over evolutie en sterilisatie ed...  ???  Wat heeft dat hiermee te maken? Met een ooronsteking?  Ik zie zowiezo niet in wat evolutie met sterilisatie ja of nee te maken heeft.
En huisdieren zijn nu eenmaal niet meer wild, de mens haalt natuurlijke selectie onderuit.  Zou wel mooi worden als we alle honden maar natuurlijk gedrag zouden laten hebben en wat dan? Elk jaar 2 nesten??  :uglystupid2:
Of begrijp ik dat nu verkeerd wat hij wou zeggen?

Ja sorry, ik heb evolutie gestudeerd (om het eenvoudig te stellen) en ik kan er wel wat van krijgen als mensen het zomaar ergens bij de haren sleuren en er dan vanalles aan toeschrijven, zonder eigenlijk te weten wat ze zeggen.  Ik werk dagelijks met dierenartsen op het werk, maar heb er nog geen tegengekomen die evolutie echt begrijpt.  De meesten denken vb nog altijd dat Darwin echt wilde zeggen dat we afstammen van de Chimps, en laat dat duidelijk zijn dat dat niet zo is. We hebben een gemeenschappelijke voorouder, das echt een heel groot verschil.
En dan laat ik nog buiten beschouwing dat het boek van Darwin het begin van de evolutieleer is, momenteel staan 'we' echt al een heel stuk verder dan dat.

Hij kwam helemaal raar op me over, het leek een standaard verhaal, ga hier ook nooit meer heen, alleen zonde dat deze les me 160 euro koste  >:(

Rommel? Nee, dat denk ik niet. Overbodig denk ik wel.

Weet je, jij bent klant bij jou da. Het is jou hond, en in zekere zin bepaal jij dus ook wat er gebeurd of niet. Wil jij alleen een oorzalfje, dan zeg je dat. Wil jij je rat laten inslapen omdat je gewoon echt zeler weet dat het beestje daar beter mee af is, dan zeg je dat. Wil jou da nog honderden euro's uitgeven dan bedank je hem gewoon.

Een consult van 60 euro vind ik ook wel flink aan de prijs trouwens. Bij de grote kliniek hier betaal ik 35 euro.
chemisch? dan geef ik die na deze pot niet meer..  >:(
Ik weet dus niks over ooronstekingen. ik dacht dat hun het wel wisten, want wat hebben ze anders 6 jaar gedaan in die studiebanken ???
En ja, helaas moet je hoe meer je leert over honden echt je huiswerk maken voor je naar de da gaat.
Dit advies zal ik meteen in de praktijk nemen, lees er zelf wel alles over, word mijn eigen 'medische honden encyclopedie '  :biggrin2:
Liever uren zelf lezen dan weer een verkeerd stuk rommel in de oor van mijn hond.

Ben zo blij dat ik dit forum heb gevonden!

Jullie zijn dus gewaarschuwd, als ik vragen heb stel ik ze hier. word me niet beu a.u.b! bedankt voor jullie vriendelijke berichten allemaal!!!!!  :-*
:smitten:
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 28 nov 2014, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nee hoor, we worden je echt niet zomaar beu.
Ik heb exact hetzelfde gehad met Hope en die les was nog vele malen duurder.

Hope had namelijk wél altijd oorontsteking. Echt altijd. Ik ging van pup tot hij een jaar of vier was gemiddeld 1 x per maand naar de da. Ze keken in zijn oor, zeiden dat het inderdaad een ontsteking was en ik kreeg een tube zalf mee. Dan zalfde ik 10 dagen en kon hij er weer een paar weken tegenaan. Om dat hele cirkeltje dan weer mooi te herhalen.
Hope kreeg ieder jaar de grote coctail (enting), kennelhoes, weil en rabiës. Want ja, de man in de witte jas zei dat dit zo moest dus ik ging er braaf heen. Kostte me elk jaar meer dan 100 euro. Plus een zieke hond.
Uiteindelijk heeft men er zoveel rotzooi ingestopt dat het hem bijna het leven kostte (zie bibliotheek medisch) en kwam ik op dit forum terecht.
Het blijkt bij Hope dus wél aan voeding te liggen, die oren. Maar hij had het dan ook echt heel erg vaak. Sinds hij barf krijgt heeft hij in de afgelopen zes jaar nog 2 of 3 keer een kleine ontsteking gehad waarvan we er maar 1 x zalf van de da in hebben hoeven stoppen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Tamara schreef: En ik moest 2 keer de hoeveelheid die aanbevolen was geven, vragen om jeuk dus  ??? ?
Nee hoor, niet perse. Het is per hond afhankelijk. Maar we geven je het mee als waarschuwing omdat we de laatste tijd vrij veel gevallen mee hebben gemaakt. Maar het kan heel goed dat jouw hond er juist van opknapt!
weten jullie een goede in noord holland? Ik wil eventueel een uur rijden ervoor (1 uur heen, 1 uur terug) liever benzine en wat tijd kwijt zijn dan 10 keer voor niks erheen gaan iedere keer weer consult kosten betalen.  >:( 
Het ligt er aan wat je wilt. Als jij nu tevreden bent over waar je nu geweest bent, moet je daar blijven. Wil je een andere holistische dierenarts of een andere reguliere dierenarts?
Je mag niet meer raden  :biggrin2:
Ik heb hier nog 20 kg zalm liggen, de dierenarts zei dat ze 'iedere dag' omega 3 nodig hebben.
Ik voerde eigenlijk voor dit alles een halve kop zalm en een karkas per week.
Het gaat er niet zo zeer om hoeveel vis je voert maar wat je verder voert. Als jij heel veel bio-industrie vlees voert (plofkip), geen groenten, geen zeegroenten en  gekweekte zalm, kan het een goed idee zijn om (al dan niet tijdelijk) extra omega 3 vetzuren te geven. Als jij veel biologisch en wild vlees voert, veel (blad)groenten en niet gekweekte vette vis geeft, echte biologische eieren (Demeter), dan kan het zijn dat je menu al prima in balans is en je geen extra omega 3 vetzuren nodig hebt. In ieder geval niet iedere dag.
Ik lees veel goede dingen over dit, zal ff kijken of ik die ook ga kopen, is helemaal natuurlijk las ik.
Ja, ik zweer ook bij Puur Oor.
Ze heeft in de zomer veel in het water gezwommen buiten in vuil water, toen kreeg ze aan het einde van de zomer rond augustus last van d'r oren, ik heb toen omdat ik dacht dat het daarvan kwam (misty kreeg hotspots ervan en ik diarree, zwom namelijk met ze mee) ze een intex zwembad voor ze gekocht, ze mogen nu alleen nog maar in de zee of in drinkwater  :biggrin2:
Prima :biggrin2:!
Ik denk alleen dat het zolang duurt omdat ik al 3 of 4 verschillende soorten troep door elkaar heb moeten geven?
Deze vat ik niet....
ik heb nog wel kunnen zeggen welke diersoorten, ik heb het nu toch al gekocht, ik lees me wel helemaal in over oorontstekingen en voeding.
Gaf eigenlijk altijd gewoon alleen vlees, bot, organen, groente en vis. naar 1 x per dag voer geven zag ik wel wat in maar vasten weer niet.
Een (1) keer peer dag eten is ook beter. Maar daar komt die oorontsteking niet van.
D'r oren zijn nu gewoon schoon eigenlijk, ik denk door de prednison, ik weet ook niet of het terug komt.
Ga denk ik wel over op wild en biologische 'tamme' dieren en biologische groente en fruit.
Dat is altijd beter. Dan kun je ook die pot vitamine op een gegeven moment in de kast opbergen en hoef je zeker niet meer iedere dag visolie te geven. Zie wat ik boven schrijf.
Hij kwam helemaal raar op me over, het leek een standaard verhaal, ga hier ook nooit meer heen, alleen zonde dat deze les me 160 euro koste  >:(
Oh zo, daarom dat je een nieuwe in Noord Holland zoekt. Zoals ik boven al schreef, ik weet niet wat je zoekt. Een gewone reguliere DA? Een holistische? 
chemisch? dan geef ik die na deze pot niet meer..  >:(
Ik weet dus niks over ooronstekingen. ik dacht dat hun het wel wisten, want wat hebben ze anders 6 jaar gedaan in die studiebanken ???
Nouwww, ik weet niet of je daar zo tegen aan moet kijken hoor, het is chemisch dus is het niks! Vitamines en mineralen (extra, in de vorm van supplementen) kunnen soms (in bepaalde gevallen) zeer zinnig zijn! Zeker een dierenarts met een orthomoleculaire achtergrond zal eerder extra vitamines/mineralen voorschrijven. Ik denk serieus dat het een goed idee is om te bellen en uit te leggen dat je het toch niet helemaal snapt. Misschien  kunnen ze je het verband tussen de supplementen en de oorontsteking uitleggen! (want daar zit wel een verband, ik kan je alleen niet vertellen welke, dat moet de behandeld arts doen).
Dit advies zal ik meteen in de praktijk nemen, lees er zelf wel alles over, word mijn eigen 'medische honden encyclopedie '  :biggrin2:
Liever uren zelf lezen dan weer een verkeerd stuk rommel in de oor van mijn hond.
Zelf studeren is altijd zinvol!!
Ben zo blij dat ik dit forum heb gevonden!

Jullie zijn dus gewaarschuwd, als ik vragen heb stel ik ze hier. word me niet beu a.u.b! bedankt voor jullie vriendelijke berichten allemaal!!!!!  :-*
:smitten:
Stel ze maar gerust hoor!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef: Nee hoor, we worden je echt niet zomaar beu.
Ik heb exact hetzelfde gehad met Hope en die les was nog vele malen duurder.

Hope had namelijk wél altijd oorontsteking. Echt altijd. Ik ging van pup tot hij een jaar of vier was gemiddeld 1 x per maand naar de da. Ze keken in zijn oor, zeiden dat het inderdaad een ontsteking was en ik kreeg een tube zalf mee. Dan zalfde ik 10 dagen en kon hij er weer een paar weken tegenaan. Om dat hele cirkeltje dan weer mooi te herhalen.
Hope kreeg ieder jaar de grote coctail (enting), kennelhoes, weil en rabiës. Want ja, de man in de witte jas zei dat dit zo moest dus ik ging er braaf heen. Kostte me elk jaar meer dan 100 euro. Plus een zieke hond.
Uiteindelijk heeft men er zoveel rotzooi ingestopt dat het hem bijna het leven kostte (zie bibliotheek medisch) en kwam ik op dit forum terecht.
Het blijkt bij Hope dus wél aan voeding te liggen, die oren. Maar hij had het dan ook echt heel erg vaak. Sinds hij barf krijgt heeft hij in de afgelopen zes jaar nog 2 of 3 keer een kleine ontsteking gehad waarvan we er maar 1 x zalf van de da in hebben hoeven stoppen.
Ik denk dat dit een hele nuttige toevoeging is. Een voedselallergie of een omgevingsallergie kan wel degelijk de oorzaak zijn voor steeds terugkerende oorontstekingen!

Maarrrrr, het is niet altijd de oorzaak. Een hond kan ook een steeds terugkerende oorontsteking hebben omdat er een bacterie in het oor zit dat niet uit te roeien door een AB resistentie. Het kan ook dat het probleem niet goed behandeld is. Kijk, als er gisten in het oor zitten (teveel) en je gaat zitten behandelen met AB zalf, gaat het probleem echt niet weg hoor.

Dus ik roep altijd, standaard : oorontsteking : kweek nemen! Laat bepalen wat er in het oor zit. Of het een bacterie (en zo ja, wat voor bacterie), schimmel, gist is. En pas daar de behandeling op aan. En als het steeds terug keert, dan moet er verder gezocht worden naar de oorzaak.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Ik heb een heleboel papier en een map gekocht, hierin ga ik alles wat ik maar belangrijk vindt uit boeken/internet erin zetten van al mijn dieren.
Ook hou ik hierin een dagboek bij wanneer ik naar de da geweest ben en wat ze hebben gehad, ect..

het advies om 1 keer per dag te eten ga ik ook opvolgen, dan krijgen ze dit s'avonds tussen 18 en 23 uur. verschillende tijden dus.
Zal me er ook even op inlezen en in mijn map schrijven.

Ze verkopen hier weinig puur oor in de buurt zeg  >:( Maar ik heb het bij 1 iemand besteld. moet er alleen wel een week op wachten  :-\ .

Ik ben tot nu toe over geen een dierenarts tevreden. Lizzy, Ik zoek een 'goede'  :biggrin2:
De ene begint over andere zaken (de laatste), de andere klooit wat aan en nog een andere gooit er maar prednison in..
Dus ik zou wel graag weten waar jullie eventueel heen gaan en ervaring mee hebben.
Ik rij liever van noord holland naar utrecht of flevoland en dat ik echt 'goed' geholpen door iemand die verstand ervan heeft en me niet zomaar alles aansmeert en ik niet maar steeds terug hoef te komen voor niks. Ben deze afgelopen 2 maanden zeker iedere week bij een dierenarts geweest, waarvan ik een paar keer dacht 'moest ik hiervoor komen?'.  Eentje die mijn hond ook niet bang maakt.

2 maanden geleden liep ze nog vrolijk een praktijk binnen. Nu weigert en trekt ze al als ik langs de receptie ga. probeert ze de hele tijd achter mijn benen te verschuilen, neemt geen kippenpootje meer aan (doet ze normaal een moord voor) en d'r haren vallen uit op de behandeltafel omdat ze de hele tijd loopt te trillen. staart tussen d'r benen en een droevig gezicht en oren strak op haar hoofd. Omdat ze zich zo gedraagt vragen nieuwe dierenartsen of ze 'bijt/vals is'. Dit doet mij heel veel pijn want dit is HUN schult. Ze heeft dit nog NOOIT gehad en gedraagt zich heel anders op straat, thuis, het strand. Daar krijg ik altijd commentaar van 'oh wat is ze lief en wat een mooie bouw' en ze speelt met echt alle honden even lief. Is zels nog lief als honden ruig met haar spelen, vindt ze ook wel leuk. Ze gromt nu nog gelukkig niet maar ben bang dat ze dat wel ooit is gaat doen. Het is zo een lief diertje, zou nooit iemand wat doen, is zelf heeel erg lief voor mijn ratjes en cavia. Het breekt mijn hart als ik haar zo zie. 

Ik moet wel zeggen omdat de laatste dierenarts van heiloo senna in het begin negeerde zoals cesar milan dat doet, senna wel wat rustiger was en lekker ging snuffelen over de hele grond heen.
Dat vond ik dan wel weer goed aan deze dierenarts. Ze trilde niet zoals ze bij andere dierenartsen doet, dus in die zin heeft deze dierenarts een streepje voor.
Hij zei er ook niet meteen allerlei troep in te gooien. Dus misschien wacht ik het bij hem wel even af. ik heb het liefst een dierenarts die probeert zoveel mogelijk op te lossen zonder troep. en als het echt niet anders kan er dan pas over begint en niet zoals diegene waar senna bang voor is geworden er allerlei troep en weet ik veel wat in douwt. Ik weet niet of er meer natuurlijke dierenartsen in de buurt zijn. Zou ik even naar moeten kijken morgen denk ik. (verandering: ik zie een topic in de bibliotheek hierover, bedankt dat je dit allemaal doet voor anderen! zoveel advies (meer dan 52.000 berichten) geven aan anderen!. Ik kijk hier morgen even naar :) )

Nouwww, ik weet niet of je daar zo tegen aan moet kijken hoor, het is chemisch dus is het niks! Vitamines en mineralen (extra, in de vorm van supplementen) kunnen soms (in bepaalde gevallen) zeer zinnig zijn! Zeker een dierenarts met een orthomoleculaire achtergrond zal eerder extra vitamines/mineralen voorschrijven. Ik denk serieus dat het een goed idee is om te bellen en uit te leggen dat je het toch niet helemaal snapt. Misschien  kunnen ze je het verband tussen de supplementen en de oorontsteking uitleggen! (want daar zit wel een verband, ik kan je alleen niet vertellen welke, dat moet de behandeld arts doen).
Dan zal ik dit nog wel even doen, dank je.
Laatst gewijzigd door Tamara op zo 30 nov 2014, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Puur oor bestel ik via internet, dan heb je het de volgende dag binnen.

Plaats reactie