Els&Flow schreef: 162 euro voor een oorontsteking, anaalklieren en een zalfje? Dure kliniek.![]()
Knollen en bessen, tja, ik zeg dan geef lekker een groentemix met af en toe een stukje fruit. Wat voor knollen en wat voor bessen had ie in gedachten? Die doils kan je goed geven hoor, maar die darmocare vind ik onzin. Goede, gezonde voeding is veel belangrijker. Oorontsteking aanpakken bij de kern, dus oren goed schoon houden, niet te vaak schoonmaken, niet in het oor porren maar met een babybillendoekje de oorschelp zo nu en dan schoonmaken en mocht het een ontsteking dreigen te worden puur oor gebruiken of desnoods een tubetje surolan halen bij je dierenarts.
nee 60 euro voor consult (30 minuten?)
leek eerder een kwartier maarja.. de 3 vitamines/pre mixen en omega 3 dingen die ik gepost heb.
Samen bij elkaar 162 euro.
Ben ook al 107 euro bij andere da kwijt om oren te testen.
Rond de 50 euro voor d'r anaalklieren.
20 euro aan prednisolon.
Nog een aantal consulten en controle consulten waarvan ik het bedrag niet meer weet.
40 euro aan oorreinigers.
Alleen maar omdat mevrouw last van d'r oren heeft. (dat ik geld kwijt ben aan haar vindt ik niet erg, maar loop niet te
Ik krijg steeds minder vertrouwen in dierenartsen. Met mijn ratten lopen ze ook al te klooien.
Ik kwam vroeger bij een dierenarts (ga ik niet meer heen, moet een andere zoeken) en ik kwam met 2 verschillende ratten, eentje 1 jaar geleden ongeveer, de andere een half jaar geleden.
Ik zei 'ze moet ingeslapen worden, het is niks meer', maar er werd nog van alles ingespoten en opgezalft. 2 dagen tot 3 dagen later stond ik er weer. en werden ze ingeslapen.
Maar in plaats van meteen in te laten slapen de eerste dag en 25 euro te betalen, was ik en 2 ratten verder waarvan het eigenlijk te zielig was die 2 dagen extra. maar ook moest ik tot 2 keer toe 50 euro extra betalen. terwijl ik zei 'ze moet meteen ingeslapen worden'.
Als ik dit ooit nog mee maak loop ik meteen de deur uit zonder te betalen en ga gelijk naar een andere dierenarts..
Heb al is een 'dierenarts' gehad waar ik 5 minuten was en had uitgelegd welke injectie en spul en hoeveelheid ze nodig hadden. ik had toen iets van 7 ratten, waarvan er nog 4 een prik moesten krijgen die de andere 3 al gehad hadden.
Dit kon niet meer bij mijn oude dierenarts en ik moest toen naar 1 die ik helemaal niet kon. die
Boven de 120 euro. Nadat ik had gedreigd met politie en tegen mijn zus heb verteld en de ratten heb overhandigt, naar huis te gaan met de ratten en ze me wel op de politiebureau kon ophalen hebben ze er toch maar 45 euro van gemaakt.
De euthanasie van onze vroegere hond die ongeveer 12 jaar geleden is overleden ging helemaal verkeerd, hij 'schreeuwde' het uit van de pijn.
Ook bepaalde een dierenarts 15 jaar geleden dat de kat ingeslapen moest worden, waarom vroeg mijn moeder.. 'tja het zou u rond de 2000 euro gaan kosten', een keer raden welk achtereind hij van haar kon kussen
Ik heb eigenlijk 'totaal' geen vertrouwen meer in de dierenartsen, met mijn ratten merk ik ook al met veel ziektes, voeding ect.. veeeel meer weet dan hun. (heb dan ook al 17 jaar ratten gehad, boven de 50 zit ik nu al, kennis in verschillende geslachten, ect.. Mijn nieuwe hobby is de fuzz/rex/naaktrat
Ik leg dingen uit aan ze die ik gedaan wou hebben die ze even moesten 'opzoeken'. Tja, wat heb je dan die 6 jaar gedaan vraag ik me af
Maar dat terzijde. Ik ga denk ik wel over op 1 keer per dag voeren, over het vasten ben ik niet uit.
Is het troep wat ik nu allemaal gekregen heb? Die 3 potjes (foto's boven)?
Of moet het hier mee lukken?
Is dit natuurlijk spul? Natuurlijke ingrediënten wil ik namelijk wel proberen, maar niet als het overbodig is. teveel is ook schadelijk toch?
Alles is beter dan prednison!