Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nou ja zoals jullie hebben kunnen lezen over het peuterbedje blijft het hier ook een strijd hoor. Maar goed, hij blijft ook ziekjes en kwakkelen verdikkes.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Doorslapen wat is dat :D Ik ben ook een uur bezig voordat ze slaapt. En dat is dan voor hooguit 3 uur, meestal korter. In haar eigen bed lukt echt niet. We hebben nu een matras op de grond op haar kamertje zodat ik erbij kan liggen. Ik blijf dus bij haar tot ze slaapt en als ze wakker wordt ga ik er weer bij liggen voor de rest van de nacht.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Op zo'n momenten ben ik blij met het samenslapen. Deze nacht toen ze de hele tijd mijn kussen kwam toe-eigenen wat minder ::)
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Sieglinde schreef: Op zo'n momenten ben ik blij met het samenslapen. Deze nacht toen ze de hele tijd mijn kussen kwam toe-eigenen wat minder ::)
Ik slaap dus samen met Tess op haar kamer. Wij hebben maar een bed van 140cm en dat werd echt te klein met z'n 3en en 4 katten ;) Doel is wel om haar alleen te leren slapen, maar gewoon op haar tempo. En ik laat haar zeker niet huilen.
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Het komt een keer goed het slapen gaan. Met Elena ook allerlei fases doorlopen met het niet willen slapen of bij ons wel/ niet slapen. Nu mag ze soms beginnen in ons bed maar uiteindelijk verhuisd ze zelf naar d'r eigen bed. Ook komt ze soms om 5 uur tussenin liggen maar na een half uurtje gaat ze zelf weer naar d'r eigen kamer. Ook hebben we een fase gehad dat ze middenin de nacht kwam spelen in ons bed, door haar te negeren was ze daar ook snel klaar mee.

En nu slaapt ze meestal voor 20.00 u en in het weekend slaapt ze uit tot 8 uur half 9.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Sieglinde schreef: Op zo'n momenten ben ik blij met het samenslapen. Deze nacht toen ze de hele tijd mijn kussen kwam toe-eigenen wat minder ::)
Maar hoe doen jullie dat dat aan het begin van de avond? Fedde is echt op om 19.30 uur dan gaan we dus naar bed. Hij slaapt dus wel heel snel in zijn ledikant. Maar dan tussen 21.30 en 22 uur zet 'ie het op een krijsen en ga ik dus verplicht met hem naar bed. En echt we hebben veel geprobeerd met een kledingstuk van ons erbij, even kroelen en dan weer terug enz. Ik ben daar beetje klaar mee, wil ook wel eens tv kijken. Maar ja alleen in ons bed leggen vind ik eng. We hebben een hoog bed en plavuizen... Zo'n peuterbedje is dan nog veiliger. Maar leggen jullie haar dan wel op jullie bed zonder er zelf bij te zijn? Of hoe werkt dat dan? Ik vind het samen slapen niet erg, maar ik wil mijn avond een beetje terug  :-[
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Je zou dan aan de zijkanten van jullie bed onder het  matrashoes zo'n lange slurf/ rol  die in het zwembad word gebruikt kunnen stoppen , kan hij niet uit bed rollen.

Als eens geprobeerd een radio zachtjes aan te zetten? Bij Elena werkte dat ook.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Eruit rollen niet. Maar Dwayne klimt daar gewoon uit. En die is een stuk jonger als Fedde
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Vera slaapt begin van de avond beneden, in de box. Een enkele keer hebben we 's avonds laat (ze gaat van zichzelf niet heel vroeg slapen) visite en dan hebben we haar wel eens boven gelegd. Gewoon in het midden, op haar eigen plek. Aan weerszijden het dekbed als rol opgerold, als uitrolbeveiliging. Camera erop en zodra ze wakker wordt, want dan kan ze eruit klimmen, naar boven.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Jantina schreef: Maar hoe doen jullie dat dat aan het begin van de avond? Fedde is echt op om 19.30 uur dan gaan we dus naar bed. Hij slaapt dus wel heel snel in zijn ledikant. Maar dan tussen 21.30 en 22 uur zet 'ie het op een krijsen en ga ik dus verplicht met hem naar bed. En echt we hebben veel geprobeerd met een kledingstuk van ons erbij, even kroelen en dan weer terug enz. Ik ben daar beetje klaar mee, wil ook wel eens tv kijken. Maar ja alleen in ons bed leggen vind ik eng. We hebben een hoog bed en plavuizen... Zo'n peuterbedje is dan nog veiliger. Maar leggen jullie haar dan wel op jullie bed zonder er zelf bij te zijn? Of hoe werkt dat dan? Ik vind het samen slapen niet erg, maar ik wil mijn avond een beetje terug  :-[
Op dat vlak ben ik geen grote hulp. Ik heb een avondbaby :-[. Die wil pas slapen rond 22uur en dan ga ik ook slapen. Ze slaapt wel tot 10uur ofzo dus tja. Maar er zijn ook redelijk wat avonden dat ze vroeger moe is. Dan ga ik samen met haar naar boven, wacht ik tot ze slaapt en kom naar beneden. Aan de ene kant een babybed, andere kant niets. Ja ze kruipt ook rond, maar gaat meestal wel op de goede manier uit het bed( voetjes eerst). Ze is er al eens uitgetuimeld hoor, maar we hebben een vrij laag bed dus dat maakte niet echt indruk ::). We hebben wel een babyfoon met camera op de kamer dus als ze wakker wordt en dreigt rond te kruipen gaan we naar boven. Meestal blijft ze echter liggen en zwaait ze naar de camera :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

@jantina, je kan van die rekken kopen om op elk bed te bevestigen zodat ie er niet uit kan rollen, van die wit metalen rekken, dan kan ie gewoon in jullie bed en heb je je avond weer een beetje terug  :)

http://www.bol.com/nl/p/bedrek-femke-be ... 0008496794
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik heb een halve harde tiet  >:(
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik durf Dwayne zo jong echt niet alleen in het grote bed te laten liggen.
Normaal gaat hij tussen 19.00-20.00u naar bed. Hij krijgt dan op zijn kamertje de laatste voeding. Gaat zijn eigen bedje in en slaapt. Meestal tot de ochtend door. De laatste tijd komt hij rond middernacht en of 3 nog een keer. Ook niet altijd

Dus hier vanaf pakweg 20.15 de avond voor ons alleen. En daar ben ik ook echt aan toe dan.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

koekje schreef: Ik heb een halve harde tiet  >:(
Das balen Koek!
Helpen de gangbare methodes (kruik ertegen, leeg laten drinken, masseren, kolven) een beetje?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nee en het is ook gevoeliger geworden.
Lekker zo net voor het weekend, maandag notaris. Allemaal heel praktisch om dan ineens zowat een borstontsteking te kweken.

Plaats reactie