Het grote babytopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Nou ja zoals jullie hebben kunnen lezen over het peuterbedje blijft het hier ook een strijd hoor. Maar goed, hij blijft ook ziekjes en kwakkelen verdikkes.
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Doorslapen wat is dat
Ik ben ook een uur bezig voordat ze slaapt. En dat is dan voor hooguit 3 uur, meestal korter. In haar eigen bed lukt echt niet. We hebben nu een matras op de grond op haar kamertje zodat ik erbij kan liggen. Ik blijf dus bij haar tot ze slaapt en als ze wakker wordt ga ik er weer bij liggen voor de rest van de nacht.
Op zo'n momenten ben ik blij met het samenslapen. Deze nacht toen ze de hele tijd mijn kussen kwam toe-eigenen wat minder 
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Ik slaap dus samen met Tess op haar kamer. Wij hebben maar een bed van 140cm en dat werd echt te klein met z'n 3en en 4 kattenSieglinde schreef: Op zo'n momenten ben ik blij met het samenslapen. Deze nacht toen ze de hele tijd mijn kussen kwam toe-eigenen wat minder![]()
Het komt een keer goed het slapen gaan. Met Elena ook allerlei fases doorlopen met het niet willen slapen of bij ons wel/ niet slapen. Nu mag ze soms beginnen in ons bed maar uiteindelijk verhuisd ze zelf naar d'r eigen bed. Ook komt ze soms om 5 uur tussenin liggen maar na een half uurtje gaat ze zelf weer naar d'r eigen kamer. Ook hebben we een fase gehad dat ze middenin de nacht kwam spelen in ons bed, door haar te negeren was ze daar ook snel klaar mee.
En nu slaapt ze meestal voor 20.00 u en in het weekend slaapt ze uit tot 8 uur half 9.
En nu slaapt ze meestal voor 20.00 u en in het weekend slaapt ze uit tot 8 uur half 9.
Maar hoe doen jullie dat dat aan het begin van de avond? Fedde is echt op om 19.30 uur dan gaan we dus naar bed. Hij slaapt dus wel heel snel in zijn ledikant. Maar dan tussen 21.30 en 22 uur zet 'ie het op een krijsen en ga ik dus verplicht met hem naar bed. En echt we hebben veel geprobeerd met een kledingstuk van ons erbij, even kroelen en dan weer terug enz. Ik ben daar beetje klaar mee, wil ook wel eens tv kijken. Maar ja alleen in ons bed leggen vind ik eng. We hebben een hoog bed en plavuizen... Zo'n peuterbedje is dan nog veiliger. Maar leggen jullie haar dan wel op jullie bed zonder er zelf bij te zijn? Of hoe werkt dat dan? Ik vind het samen slapen niet erg, maar ik wil mijn avond een beetje terugSieglinde schreef: Op zo'n momenten ben ik blij met het samenslapen. Deze nacht toen ze de hele tijd mijn kussen kwam toe-eigenen wat minder![]()
Je zou dan aan de zijkanten van jullie bed onder het matrashoes zo'n lange slurf/ rol die in het zwembad word gebruikt kunnen stoppen , kan hij niet uit bed rollen.
Als eens geprobeerd een radio zachtjes aan te zetten? Bij Elena werkte dat ook.
Als eens geprobeerd een radio zachtjes aan te zetten? Bij Elena werkte dat ook.
Eruit rollen niet. Maar Dwayne klimt daar gewoon uit. En die is een stuk jonger als Fedde
Vera slaapt begin van de avond beneden, in de box. Een enkele keer hebben we 's avonds laat (ze gaat van zichzelf niet heel vroeg slapen) visite en dan hebben we haar wel eens boven gelegd. Gewoon in het midden, op haar eigen plek. Aan weerszijden het dekbed als rol opgerold, als uitrolbeveiliging. Camera erop en zodra ze wakker wordt, want dan kan ze eruit klimmen, naar boven.
Op dat vlak ben ik geen grote hulp. Ik heb een avondbabyJantina schreef: Maar hoe doen jullie dat dat aan het begin van de avond? Fedde is echt op om 19.30 uur dan gaan we dus naar bed. Hij slaapt dus wel heel snel in zijn ledikant. Maar dan tussen 21.30 en 22 uur zet 'ie het op een krijsen en ga ik dus verplicht met hem naar bed. En echt we hebben veel geprobeerd met een kledingstuk van ons erbij, even kroelen en dan weer terug enz. Ik ben daar beetje klaar mee, wil ook wel eens tv kijken. Maar ja alleen in ons bed leggen vind ik eng. We hebben een hoog bed en plavuizen... Zo'n peuterbedje is dan nog veiliger. Maar leggen jullie haar dan wel op jullie bed zonder er zelf bij te zijn? Of hoe werkt dat dan? Ik vind het samen slapen niet erg, maar ik wil mijn avond een beetje terug![]()
-
Martine-Tom
@jantina, je kan van die rekken kopen om op elk bed te bevestigen zodat ie er niet uit kan rollen, van die wit metalen rekken, dan kan ie gewoon in jullie bed en heb je je avond weer een beetje terug 
http://www.bol.com/nl/p/bedrek-femke-be ... 0008496794
http://www.bol.com/nl/p/bedrek-femke-be ... 0008496794
Ik heb een halve harde tiet 
Ik durf Dwayne zo jong echt niet alleen in het grote bed te laten liggen.
Normaal gaat hij tussen 19.00-20.00u naar bed. Hij krijgt dan op zijn kamertje de laatste voeding. Gaat zijn eigen bedje in en slaapt. Meestal tot de ochtend door. De laatste tijd komt hij rond middernacht en of 3 nog een keer. Ook niet altijd
Dus hier vanaf pakweg 20.15 de avond voor ons alleen. En daar ben ik ook echt aan toe dan.
Normaal gaat hij tussen 19.00-20.00u naar bed. Hij krijgt dan op zijn kamertje de laatste voeding. Gaat zijn eigen bedje in en slaapt. Meestal tot de ochtend door. De laatste tijd komt hij rond middernacht en of 3 nog een keer. Ook niet altijd
Dus hier vanaf pakweg 20.15 de avond voor ons alleen. En daar ben ik ook echt aan toe dan.
Das balen Koek!koekje schreef: Ik heb een halve harde tiet![]()
Helpen de gangbare methodes (kruik ertegen, leeg laten drinken, masseren, kolven) een beetje?
Nee en het is ook gevoeliger geworden.
Lekker zo net voor het weekend, maandag notaris. Allemaal heel praktisch om dan ineens zowat een borstontsteking te kweken.
Lekker zo net voor het weekend, maandag notaris. Allemaal heel praktisch om dan ineens zowat een borstontsteking te kweken.