Consuminderen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Consuminderen

nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Ruisje schreef:

:o Ik word soms alleen inhalig als er hier een vleeslijntje voorbij komt dat in de buurt is. :biggrin2:
ahum... herkenbaar of zo.. :biggrin2:
heb mijn honden ook al gezegd dat ze  moeten consuminderen.
Maar tot op heden zonder resultaat
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik loop al weer 4 jaar op de Nike air's van zonemans. Is dat consuminderen?
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

We zijn een nieuwe keuken aan het plaatsen. De vorige dateerd volgens de in de luchtafvoer gevonden krant van 1992. Incl afzuigkap en kraan.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

nova schreef: Wij beseffen met z'n allen  veel te weinig wat een luxe dat het is om een douche te hebben met warm en koud stromend water, hier naar behoeven gebruik van te kunnen maken, en vinden  het al snel een not-done om niet dagelijks onder de douche te gaan.
Ook op dit gebeid  zouden we echt wel wat kunnen consuminderen.
Dat vind ik nogal een aanname!

Ik ga graag elke dag douchen, maar het is ook echt elke dag een cadeautje. Heerlijk, ik vind het zo fijn! Ik vind het nogal wat om dagelijks douchen en niet voldoende besef op 1 lijn te zetten.

Nieuw puntje: al die A merken tegenwoordig die kleinere verpakkingen op de markt zetten. Wasmiddel huppeldepup "klein en krachtig" en nu deo's waarvan dezelfde hoeveelheid in een wat kleiner busje zou zijn gepropt. In het kader van minder verpakkingen en minder vrachtwagens voor vervoer nodig. Worden jullie daar in het kader van consuminderen en milieu nou door getriggerd?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Mwoah
En vervolgens ben je gewend x seconde te spuiten of te rollen of whatever en is zo'n busje natuurlijk sneller leeg. Volgens mijn gaat het daarom  :biggrin2: meer centjes
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat vind ik een lastige. Ik wil best geloven dat dit zo is.
Maar door dit product tot stand te krijgen kost ook veel van het milieu.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

monster schreef: We zijn een nieuwe keuken aan het plaatsen. De vorige dateerd volgens de in de luchtafvoer gevonden krant van 1992. Incl afzuigkap en kraan.
Oo 92, onze huidige keuken lijkt wel uit eind 70 :biggrin2: de koelkast is zelfs made in germany, waar vind je dat nog? Produktie in westerse landen ?  :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaela schreef: Dat vind ik nogal een aanname!

Ik ga graag elke dag douchen, maar het is ook echt elke dag een cadeautje. Heerlijk, ik vind het zo fijn! Ik vind het nogal wat om dagelijks douchen en niet voldoende besef op 1 lijn te zetten.

Nieuw puntje: al die A merken tegenwoordig die kleinere verpakkingen op de markt zetten. Wasmiddel huppeldepup "klein en krachtig" en nu deo's waarvan dezelfde hoeveelheid in een wat kleiner busje zou zijn gepropt. In het kader van minder verpakkingen en minder vrachtwagens voor vervoer nodig. Worden jullie daar in het kader van consuminderen en milieu nou door getriggerd?
Ik heb daarom mister proper allesreiniger gekocht  :P maar ook vooral omdat daar een 'stop' op zit waardoor je niet kunt blijven kiepen. Ik gooi altijd maar een kwart dopje in mijn emmer normaal gesproken, maar mijn vriend een kwart fles.  ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

nova schreef: Bij mij pas  ::)  10 jaar. Ben momenteel aan de acupunctuur om de klachten terug  te dringen.
En volgens de prikker  kun je daar verder je leven lang  last van blijven houden  :-X

Verder ben ik heel "primitief" opgegroeid. Met een waterput buiten op het erf, en  in een schuurtje ernaast  was  de plee. Krantje in  stukken  gesneden en die papiertjes op een vleeshaak geprikt. Dat was ons wc papier...  :o
"s zomers verging het van de vliegen, in de winter vroor de pies je ongeveer aan je kont vast  ;D ;D.
In bad:  1 x per week  in de teil, het water moest uit de put komen , en op de kachel verwarmd worden. Put was 18 meter diep. Dus het was al een hele klus om voldoende water  te hebben voor een gezin met 5 kids... Mag duidelijk zijn dat  we  nog niet eens allemaal  vers water in de teil hadden.
En  of ik er wat aan heb overgehouden....nee....  En ik  weet me ook echt wel te redden als  de waterdruk voor een paar uurtjes van de kraan is.
Wij beseffen met z'n allen  veel te weinig wat een luxe dat het is om een douche te hebben met warm en koud stromend water, hier naar behoeven gebruik van te kunnen maken, en vinden  het al snel een not-done om niet dagelijks onder de douche te gaan.
Ook op dit gebeid  zouden we echt wel wat kunnen consuminderen.

Wahaha, tegen wie heb je 't! ;D Ik heb net zeven weken bijna geheel zonder stromend water doorgebracht, doordat de waterput bijna leeg was. Maar gelukkig spaarde de pomp wel net zoveel water op 's nachts dat ik 's ochtends vliegensvlug even kon douchen. Daarna was alles geen probleem meer: voor drinken, koken, handen wassen en afwassen had ik jerrycans van de buren en om het toilet door te spoelen had ik water uit de regenton en gebruikt afwas- en handenwaswater. Het was even uitvogelen, maar daarna viel het best mee, zo zonder kraanwater. Zeg ik nu, nu ik weer stromend water heb. :biggrin2:

Maar je hebt gelijk hoor, de meeste mensen staan daar niet bij stil (ik ook niet, totdat ik met een ingezeept hoofd onder de douche stond en het water ermee ophield).
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Over het beseffen van sommige dingen die als gewoon en normaal aangenomen worden zoals iedere dag een lekkere warme douche heeft misschien ook met het generatie verschil te maken.
Sommigen onder ons hebben idd nog meegemaakt dat zulke dingen niet vanzelfsprekend waren.
Maar ook een kleuren tv, vaatwasser, telefoon, computer, enzovoord.
Mijn oma had ook geen douche, niet eens warm water. De jongeren kunnen zich dat misschien moeilijk voorstellen. Wat?? Geen computer?  Geen mobiel?? Dan heb je geen leeeeeven :o
Ik ben ook opgevoed met het idee als je wat wil kopen moet je sparen.
Eerst geld, dan kopen.
Maar ik hoor nu vaak om me heen, ja mn geld is op. Hoe dat komt? Wel, mn shag, sigaretten waren op, mn telefoon was stuk, ik moest naar de kapper en ik moest echt nieuwe laarzen. Tja, en toen kwam de energierekening...
Ik vind dat een omgekeerde wereld.
Maar das mijn mening en waarschijnlijk een heel andere discussie ::)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

eelke schreef: Ik heb daarom mister proper allesreiniger gekocht  :P maar ook vooral omdat daar een 'stop' op zit waardoor je niet kunt blijven kiepen. Ik gooi altijd maar een kwart dopje in mijn emmer normaal gesproken, maar mijn vriend een kwart fles.  ;D
Maar hij raakt de fles tenminste wel aan!

Ik koop bij voorkeur allesreiniger van de ekoplaza, of anders Jumbo-bio. Meneer gebruikt het toch niet.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

lianneke schreef:Wat?? Geen computer?  Geen mobiel?? Dan heb je geen leeeeeven :o
Eerst geld, dan kopen.
Maar ik hoor nu vaak om me heen, ja mn geld is op. Hoe dat komt? Wel, mn shag, sigaretten waren op, mn telefoon was stuk, ik moest naar de kapper en ik moest echt nieuwe laarzen. Tja, en toen kwam de energierekening...
Jij bent verschrikkelijk ouderwets Lianneke -  dan kom ik even naast je zitten, dan zijn we het samen  ;D

@ Eelke: als ik die foto van jouw honden zie, dan lijkt het mij een zegen dat:
1. je vriend ook schoonmaakt
2. hij dat ook met voldoende sop doet
;D
Toetkonijn
2-sterren
2-sterren

Bericht door Toetkonijn »

[quote="Lizzy"]
Ik koop ook bij de Action. Niet vaak maar soms. Sinds wij moeten rondkomen van Leo's dierenambulance-salaris, moeten wij een nieuwe ronde consuminderen. En als ik dan een vochtige kelder heb en ik kan voor 1.85 bij de Action een vochvreter kopen met 3 navullingen, ga ik daar de vochtvreter kopen. En nee, die werken lang niet zo goed als die van Bison. Maar ja, die is dan ook weer 5 keer zo duur. Ik wist toen nog niet van een betere milieuvriendelijkere oplossing.

@ Lizzy: Een vraag die geen betrekking heeft op het topic: Mag ik weten wat een betere milieuvriendelijkere oplossing is voor een vochtvreter?
Laatst gewijzigd door Toetkonijn op za 13 dec 2014, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

lianneke schreef: Over het beseffen van sommige dingen die als gewoon en normaal aangenomen worden zoals iedere dag een lekkere warme douche heeft misschien ook met het generatie verschil te maken.
Sommigen onder ons hebben idd nog meegemaakt dat zulke dingen niet vanzelfsprekend waren.
Maar ook een kleuren tv, vaatwasser, telefoon, computer, enzovoord.
Mijn oma had ook geen douche, niet eens warm water. De jongeren kunnen zich dat misschien moeilijk voorstellen. Wat?? Geen computer?  Geen mobiel?? Dan heb je geen leeeeeven :o
Eerst geld, dan kopen.

Ik heb ook een ""harde jeugd "" gehad . De douche bestond al wel , maar wij hadden nog geen douche . Ik ging tot mijn 8e jaar in de welbekende teil voor de kachel  :biggrin2:
En als ik bij opa en oma ging logeren op de boerderij dan was er alleen de kraan met koud water , of de teil .
Daarna verhuisden we naar een ""echt huis "" met douche . En bij andere opa en oma kon ik Klaas Vaak kijken , en die hadden kleuren tv . Dat was een waar feestje  :biggrin2:

Primitieve vakantie idem , wat was het weer heerlijk als je thuis kwam en je kon weer warm douchen , in plaats van ijskoud water in Noorwegen . En alleen maar het knopje aanraken en licht hebben in je huis .
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Hier word weinig weggegooid.
Kledij die niet meer gebruikt word gaat door naar mensen die het kunnen gebruiken, hetzij vrienden, hetzij kledinginzameling.
Eten wat over is word de dag nadien opgegeten, ingevroren of aan de honden gegeven.
Meubels: een deel is nieuw gekocht, maar ik ben deze week een leuke inoxtafel gaan halen in het Gentse via de Freecycle groep.
En voor de kinderopvang zullen het zo goed als allemaal 2de hands spulletjes zijn, hetzij gratis, hetzij voor een klein prijsje.
Vandaag ga ik ook nog 2 bananendozen met kledij (zowel jongen als meisje) ophalen via Freecycle.
Wat ik zelf niet gebruik gaat door naar kennissen zodat zij er uit kunnen halen wat ze niet gebruiken.
Ik geef liever dingen weg die ik niet gebruik dan dat ik ze blijf stockeren.
Het enige wat ik nu verkoop is een houtvuur. Nieuwprijs is 460€ of zo, heeft 1 winter gebruikt geweest, gaat nu weg naar een medebarfer voor 100€.
De rest gaat meestal gratis weg :)

Plaats reactie