ahum... herkenbaar of zo..Ruisje schreef:
Ik word soms alleen inhalig als er hier een vleeslijntje voorbij komt dat in de buurt is.
![]()
heb mijn honden ook al gezegd dat ze moeten consuminderen.
Maar tot op heden zonder resultaat
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
ahum... herkenbaar of zo..Ruisje schreef:
Ik word soms alleen inhalig als er hier een vleeslijntje voorbij komt dat in de buurt is.
![]()
Dat vind ik nogal een aanname!nova schreef: Wij beseffen met z'n allen veel te weinig wat een luxe dat het is om een douche te hebben met warm en koud stromend water, hier naar behoeven gebruik van te kunnen maken, en vinden het al snel een not-done om niet dagelijks onder de douche te gaan.
Ook op dit gebeid zouden we echt wel wat kunnen consuminderen.
Oo 92, onze huidige keuken lijkt wel uit eind 70monster schreef: We zijn een nieuwe keuken aan het plaatsen. De vorige dateerd volgens de in de luchtafvoer gevonden krant van 1992. Incl afzuigkap en kraan.
Ik heb daarom mister proper allesreiniger gekochtKaela schreef: Dat vind ik nogal een aanname!
Ik ga graag elke dag douchen, maar het is ook echt elke dag een cadeautje. Heerlijk, ik vind het zo fijn! Ik vind het nogal wat om dagelijks douchen en niet voldoende besef op 1 lijn te zetten.
Nieuw puntje: al die A merken tegenwoordig die kleinere verpakkingen op de markt zetten. Wasmiddel huppeldepup "klein en krachtig" en nu deo's waarvan dezelfde hoeveelheid in een wat kleiner busje zou zijn gepropt. In het kader van minder verpakkingen en minder vrachtwagens voor vervoer nodig. Worden jullie daar in het kader van consuminderen en milieu nou door getriggerd?

nova schreef: Bij mij pas10 jaar. Ben momenteel aan de acupunctuur om de klachten terug te dringen.
En volgens de prikker kun je daar verder je leven lang last van blijven houden
Verder ben ik heel "primitief" opgegroeid. Met een waterput buiten op het erf, en in een schuurtje ernaast was de plee. Krantje in stukken gesneden en die papiertjes op een vleeshaak geprikt. Dat was ons wc papier...
"s zomers verging het van de vliegen, in de winter vroor de pies je ongeveer aan je kont vast![]()
.
In bad: 1 x per week in de teil, het water moest uit de put komen , en op de kachel verwarmd worden. Put was 18 meter diep. Dus het was al een hele klus om voldoende water te hebben voor een gezin met 5 kids... Mag duidelijk zijn dat we nog niet eens allemaal vers water in de teil hadden.
En of ik er wat aan heb overgehouden....nee.... En ik weet me ook echt wel te redden als de waterdruk voor een paar uurtjes van de kraan is.
Wij beseffen met z'n allen veel te weinig wat een luxe dat het is om een douche te hebben met warm en koud stromend water, hier naar behoeven gebruik van te kunnen maken, en vinden het al snel een not-done om niet dagelijks onder de douche te gaan.
Ook op dit gebeid zouden we echt wel wat kunnen consuminderen.

Maar hij raakt de fles tenminste wel aan!eelke schreef: Ik heb daarom mister proper allesreiniger gekochtmaar ook vooral omdat daar een 'stop' op zit waardoor je niet kunt blijven kiepen. Ik gooi altijd maar een kwart dopje in mijn emmer normaal gesproken, maar mijn vriend een kwart fles.
![]()
Jij bent verschrikkelijk ouderwets Lianneke - dan kom ik even naast je zitten, dan zijn we het samenlianneke schreef:Wat?? Geen computer? Geen mobiel?? Dan heb je geen leeeeeven
Ik ben ook opgevoed met het idee als je wat wil kopen moet je sparen.
Eerst geld, dan kopen.
Maar ik hoor nu vaak om me heen, ja mn geld is op. Hoe dat komt? Wel, mn shag, sigaretten waren op, mn telefoon was stuk, ik moest naar de kapper en ik moest echt nieuwe laarzen. Tja, en toen kwam de energierekening...
Ik vind dat een omgekeerde wereld.
Maar das mijn mening en waarschijnlijk een heel andere discussie![]()

lianneke schreef: Over het beseffen van sommige dingen die als gewoon en normaal aangenomen worden zoals iedere dag een lekkere warme douche heeft misschien ook met het generatie verschil te maken.
Sommigen onder ons hebben idd nog meegemaakt dat zulke dingen niet vanzelfsprekend waren.
Maar ook een kleuren tv, vaatwasser, telefoon, computer, enzovoord.
Mijn oma had ook geen douche, niet eens warm water. De jongeren kunnen zich dat misschien moeilijk voorstellen. Wat?? Geen computer? Geen mobiel?? Dan heb je geen leeeeeven
Ik ben ook opgevoed met het idee als je wat wil kopen moet je sparen.
Eerst geld, dan kopen.
Maar ik hoor nu vaak om me heen, ja mn geld is op. Hoe dat komt? Wel, mn shag, sigaretten waren op, mn telefoon was stuk, ik moest naar de kapper en ik moest echt nieuwe laarzen. Tja, en toen kwam de energierekening...
Ik vind dat een omgekeerde wereld.
Maar das mijn mening en waarschijnlijk een heel andere discussie![]()