Re: wat eten we vandaag... deel 36

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Duitse harde broodjes!  :D :D :D

En ik had alles voor de PPP's gekocht, is mijn tas bij AH door de verkeerde meegenomen.... :-\ Moet ik wachten tot morgen, dan is ie weer terug.....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pike schreef:
uhhh, ik ben uit de oertijd  :biggrin2: wat is een Brammetje????

Wij eten vanavond kippedijenvlees (over van gisteren) met een salade van rode kool, appel, peen en pastinaak. Versierd met gehakte amandelen, stukjes dadel, kokos, oh ja, en geroosterde pompoenpitjes.

Weet hier misschien iemand wat voor gerecht "kapsalon" is? ??? ??? Dat staat hier op de lijst van de (afhaal)tja weet niet wat voor afhaal eigenlijk. Is niet halal maar ze hebben tig pizza's, shoarmaschotels, grillschotels, shashlicks maar ook " kapsalon". Bij een Turks restaurant zag ik het ook op de kaart staan. Ik heb het met google geprobeerd maar dan krijg ik dus alleen kapsalons voor haar knippen  ::) en ik hoef geen geknipt haar op mijn bordje  :-X :biggrin2:
Ik ben ook uit de oertijd maar sinds wij een Bram Ladage hier hebben, weet ik wat een Bram is :biggrin2:. Da's een patatje. Van Bram. En dan neem ik een patatje Joppie, ken je dat? :biggrin2: (ik ken dat ook pas sinds kort).

Kapsalon, nooit van gehoord!
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Volgens mij is een kapsalon patat met zoveel mogelijk vette troep, shoarma, uitjes en zo er bovenop. Vooral erg vet...
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Pauline schreef: Duitse harde broodjes!  :D :D :D

En ik had alles voor de PPP's gekocht, is mijn tas bij AH door de verkeerde meegenomen.... :-\ Moet ik wachten tot morgen, dan is ie weer terug.....
PPP....Pauline, port, peren.
Zie je de port nog terug...?  :o
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

@Pike:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapsalon_%28gerecht%29
Ik heb het ook nog nooit gegeten, ik zou van de afhaalturk eerder iets zo authentiek mogelijk Turks nemen of een pizza. Menig pizza van de afhaalturk is handgemaakt en echt en royaal belegd en daardoor erg lekker.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

K&D schreef: PPP....Pauline, port, peren.
Zie je de port nog terug...?  :o
Port was bij de AH gekocht en daar had ik dus de tas ingeleverd met de boodschappen die ik bij de Jumbo had gekocht.....
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

koekje schreef: @Pike:
Ik heb het ook nog nooit gegeten, ik zou van de afhaalturk eerder iets zo authentiek mogelijk Turks nemen of een pizza. Menig pizza van de afhaalturk is handgemaakt en echt en royaal belegd en daardoor erg lekker.
Ik moest er ook nooit aan denken, maar sinds kort kan ik het wel waarderen, maar dan wel zonder saus, want met vind ik het te ranzig voor woorden.
Zonder saus is het gewoon friet in een bakje met shoarma er overheen, kaas erop en onder de grill, daarna wat salade erover heen en klaar is Achmed  :P
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Pauline schreef: Port was bij de AH gekocht en daar had ik dus de tas ingeleverd met de boodschappen die ik bij de Jumbo had gekocht.....
Ow, dus de port is gered... :biggrin2:
Nou die peren nog.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Lizzy schreef: Ik ben ook uit de oertijd maar sinds wij een Bram Ladage hier hebben, weet ik wat een Bram is :biggrin2:. Da's een patatje. Van Bram. En dan neem ik een patatje Joppie, ken je dat? :biggrin2: (ik ken dat ook pas sinds kort).

aha een Brammetje is dus gewoon een patatje. Nee hier hebben we geen Bram Ladage, wel allerlei andere tentjes waar je patatjes kan kopen. SommigeEentje hebbenheeft lekkere, sommigede rest hebben er die zijn niet te vr...  :-X
K&D schreef: Volgens mij is een kapsalon patat met zoveel mogelijk vette troep, shoarma, uitjes en zo er bovenop. Vooral erg vet...
oh gatsie dus maar niet bestellen  :-X:biggrin2:
koekje schreef: @Pike:
Manlief is nu naar de afhaal-ik-weet-niet-waar-vandaan. Ik denk Egypte (het heet namelijk Cleopatra  :biggrin2:). Deze maakt zijn pizza's ook zelf, staat daar altijd met die deegflapjes te gooien  ;D De rodekoolsalade gaat dus niet door, ik heb niet veel zin meer vandaag om te gaan keukenknuddelen.  Dus die eten we morgen  ::) Ik heb gekozen voor gegrilde ossehaas  8) Correctie ik word net gebeld, ossehaas is op  >:( Doe dan maar grillburger. weet zo snel niks anders te bedenken  :-[
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36

Bericht door EliScooby »

Pauline schreef: Port was bij de AH gekocht en daar had ik dus de tas ingeleverd met de boodschappen die ik bij de Jumbo had gekocht.....
En dan zwaai je niet ff? Was aan de Merodeweg en Langefeldstraat vandaag.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Ik ben ook uit de oertijd maar sinds wij een Bram Ladage hier hebben, weet ik wat een Bram is :biggrin2:. Da's een patatje. Van Bram. En dan neem ik een patatje Joppie, ken je dat? :biggrin2: (ik ken dat ook pas sinds kort).

Kapsalon...en dan was dit nog de gezonde uitvoering  :biggrin2:

Afbeelding
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

pike schreef:
oh gatsie dus maar niet bestellen  :-X:biggrin2:

Gewoon een keer doen, maar dan zonder saus, is echt lekker!! :)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nynke schreef: Kon je het niet vinden  :'( :'( :'(  Het was verrukkelijk  :P :P :P

Vandaag eten wij broccoli met een saucijsje en een aardappeltje  :) :)
Nee was verdwaald :'(

Hier is het uiteindelijk pasta carbonara geworden.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Angelique schreef: Kapsalon...en dan was dit nog de gezonde uitvoering  :biggrin2:

Afbeelding
uhh.... ik weet het niet hoor, gezond of niet, geloof niet dat ik dat lekker ga vinden ::)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Mini's 3-tal schreef: En dan zwaai je niet ff? Was aan de Merodeweg en Langefeldstraat vandaag.
Jawel, ik heb mijn arm eraf gezwaaid, maar jij zwaaide niet terug!  >:( :P :biggrin2:

Gesloten