Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

ycheyenne schreef: Ik ben altijd op mijn hoede in het bos, kijkend welke rassen ik tegen kom met mijn stafford, ik vermijd kleine hondjes, want die dagen haar uit. Dat is iets wat ik absoluut niet goed keur. Maar ik zeg ook ten alle tijden. Ik heb een stafford GEEN monster.  ;D
Alles wordt maar afgeschoven op de pittbulls en de staffords, maar o wee als bv ik een keer begin over een malamute wat een baby dood heeft gebeten. Of een Teckel een kind in het gezicht heeft verwond ( buitenlandse kranten zetten die namelijk wel openbaar) Nee dat mag een stafford eigenaresse niet delen, niet in Nederland rond laten gaan. Dat die honden net zo gevaarlijk zijn.

We hadden een stafford x pitt kruising. En ik durf eerlijk te zeggen, die heeft mij een keer aangevallen :-[. Ik durf ook eerlijk te zeggen dat het MIJN EIGEN schuld was. Die hond was niks gewend en altijd in een hoekje getrapt. Mensenaandacht kende hij niet. En ik ging vrolijk zijn nagels knippen, wat hij niet kende. Hij schrok van het geluid, heeft mij gegrepen. Ik weet niet wie erger schrok, hij of ik. Enige wat ik weet was dat hij direct als een baby tegen me aan kroop, ik een uur lang hem heb gewiegd en heb zitten janken als een klein kind. Daarna hebben we de hele dag samen op de bank gelegen, films kijken, hij dicht tegen mij aan. Hele tijd mijn arm likjes geven, waar hij mij gebeten had. Deze hond werd als gevaarlijk en agressief bestempeld, zou katten afmaken en hij kon totaal niet met andere honden overweg. Vanaf dat moment met zijn nagels ben ik met hem gaan werken. We kregen een kitten, waar hij "mama" van werd, want kitten werd compleet verzorgt door hem. Van brokjes brengen tot dekentje over kitten heen trekken. Ze was nog maar 4,5 week dat ze tussen zijn poten lag te rillen omdat ze te veel had meegemaakt. Daarna gingen wij na het bos, eerst met muilkorf, 1 lijn compleet vastgekoppeld aan mij, ander lijn "lieten we hem mee uit" dus op 2 fronten vast. En hij negeerde honden, hij liep er om heen. En eenmaal een paar maand verder, had hij voor het eerst gespeeld met een hond van zijn kaliber . Die twee begonnen maatjes te worden en sindsdien hadden we nooit meer wat met hem. Heb nog nooit zo'n maatje gehad. Ik was zijn vrouw, dat wist de hele buurt. Iedereen wist ook dat als ze binnen kwamen ze eerst moeten horen van mij "is oke" want anders hield hij ze tegen. Zodra ik zij "is oke" ging hij voor iedereen liggen, mocht iedereen aan hem komen. Liefst wel graag met een koekje erbij want hij was een rasechte snoepkont.

Als ik iemand tegen kom die zijn of haar hond (groot of klein) netjes aangelijnd heeft, voel ik mij verplicht om dat ook te doen, de loslopende kan anders inderdaad dominant gaan reageren een situatie wat onnodig gemotiveerd moet worden en dus gewoon respect voor lijn. Wou alleen dat men ook eens rekening hield met het feit dat als mijn meid aangelijnd loopt, hun hun pokke keffertje ook eens aanlijnen ( maar nee beestje is braaf en zal niks doen)  >:(. Al hoewel, daardoor loop ik in de week wel kilometers meer om. Het heeft dus ook voordelen.
Voor iemand die baalt van vooroordelen over haar ras mik je er zelf ook fiks wat de lucht in.
Pokke keffer is nou ook niet echt een respectvolle benaming he?
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Weet je, ycheyenne, niemand betwijfelt dat jij een geweldige band hebt met jouw hond. Maar ook de eigenaar van een klapkaak kan en mág zijn ogen niet sluiten voor het feit dat wanneer een klapkaak in gevecht raakt met een andere hond, het zelden de klapkaak is die met de meeste gaten naar huis gaat. Als de eigenaar van 'zo'n hond' dat weigert in te zien, moet hij afvragen of dit ras wel geschikt voor hem is, want dan sluit hij zijn ogen blijkbaar voor een belangrijke eigenschap van zo'n hond: het vermogen om te bijten op een manier die grotere gevolgen kan hebben dan bij andere rassen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Anne in Duitsland schreef: Weet je, ycheyenne, niemand betwijfelt dat jij een geweldige band hebt met jouw hond. Maar ook de eigenaar van een klapkaak kan en mág zijn ogen niet sluiten voor het feit dat wanneer een klapkaak in gevecht raakt met een andere hond, het zelden de klapkaak is die met de meeste gaten naar huis gaat. Als de eigenaar van 'zo'n hond' dat weigert in te zien, moet hij afvragen of dit ras wel geschikt voor hem is, want dan sluit hij zijn ogen blijkbaar voor een belangrijke eigenschap van zo'n hond: het vermogen om te bijten op een manier die grotere gevolgen kan hebben dan bij andere rassen.
+1
Nicky en Pip
2-sterren
2-sterren

Bericht door Nicky en Pip »

Eens..

Mijn kleine 'klapkaakje' heeft haar hondintelorantie nog niet ontwikkeld om het zo maar even te zeggen, maar je kan nooit zeggen wanneer dit naar boven komt.
Ik laat haar niet loslopen of spelen met onbekende honden. Met bekende honden van pup af aan mag zij spelen, wordt het in mijn ogen te wild en dat hoeft nog niet eens bij haar vandaan te komen, dan stopt het spel en gaat ze weer vast.

Ik heb geen hekel aan andere rassen, overal zitten rotte appels tussen. Wel vind ik het net zoals ieder ander irritant hoe baasjes met hun 'vervelende' hond om gaan. Als je ergens loopt, al dan wel niet los, met je hond behoor je die ten alle tijden bij je te kunnen houden. Zeker als wordt aangegeven vanaf de andere kant dat dit niet gewaardeerd wordt. De teckel van m'n schoonouders gaat ook niet los, die luistert voor geen meter en dus houden ze em netjes aan de lijn.
(Geen grapje, m'n schoonouders hebben echt een teckel  :biggrin2:)

**Gekke zinsopbouw aangepast
Laatst gewijzigd door Nicky en Pip op vr 19 dec 2014, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

hannabelgje schreef: +1
+2!
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef: +2!
+3

Na een herplaatser Tervuerense herder en nu een herplaatser Beauceron met iets dat een stuk groter en zwaarder is doe ik niets anders dan mij realiseren dat mijn honden wel eens behoorlijk schade zouden kunnen berokkenen aan een ander. Zijn ze staatsgevaarlijk? Welnee, dan zat er een muilkorf om. Iets dat ik bij een herplaatser met potentieel tot forse schade toebrengen in het begin in heel veel situaties omhang. Better safe than sorry en moet je dan horen hoe mensen daarop reageren. ipv dat ze blij zijn dat je maatregelen neemt, wordt je uitgekafferd.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

+4
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Anne in Duitsland schreef: Weet je, ycheyenne, niemand betwijfelt dat jij een geweldige band hebt met jouw hond. Maar ook de eigenaar van een klapkaak kan en mág zijn ogen niet sluiten voor het feit dat wanneer een klapkaak in gevecht raakt met een andere hond, het zelden de klapkaak is die met de meeste gaten naar huis gaat. Als de eigenaar van 'zo'n hond' dat weigert in te zien, moet hij afvragen of dit ras wel geschikt voor hem is, want dan sluit hij zijn ogen blijkbaar voor een belangrijke eigenschap van zo'n hond: het vermogen om te bijten op een manier die grotere gevolgen kan hebben dan bij andere rassen.
+5!
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Angelique schreef: Ik heb daar eens even over nagedacht hoe ik het zou vinden en wat ik zou doen als ik liefhebber was van een ras wat zo hondintolerant is dat het bij gevecht subiet voor de kill gaat.

Ik zou dit alles wat er nu gebeurd met groot verdriet en lede ogen aanzien. Dit alles wat er gebeurd zorgt er namelijk voor dat mijn ras ten dode is opgeschreven, omdat er ooit maatregelen genomen gaan worden. Al zijn die maatregelen maar in de zin dat andere hondeneigenaren dit een keer beu worden en men net als daar over de plas nog maar weinig twijfelt om deze honden subiet af te slachten als er zich een gevecht voordoet of als er mogelijke dreiging is.
Het eerste wat ik zou doen is bevestigen dat het idd moordmachines kunnen zijn en dat vergelijking met een woeste teckel of chi niet opgaat.  Ik zou niet gaan bagataliseren zodat de naievelingen maar blijven denken...het ligt allemaal aan de opvoeding. Want de naievelingen zijn in potentie nog meer gevaar voor het ras dan de "standaardtypen"  die het ras in eerste al een stigma bezorgde. Want die naievelingen kopen een hond om gezellig mee in het park te gaan wandelen zonder enige kennis van wat ze aan de lijn hebben en dus ook zonder enige maatregelen om te voorkomen dat de hond op tild slaat. En tot een bepaalde leeftijd kan dat wellicht ook wel, maar ineens niet meer en op het moment dat het ineens niet meer kan is er al een slachtoffer geweest. De naieveling is dus altijd 1stap te laat. Ik zou dus als liefhebber gewoon gaan propageren dat het geen sinicure is om deze hond te houden en dat er voor de doorsneehondeneigenaar weinig lol aan is om altijd op je hoede te moeten zijn en anno 2014 al standaard met de nek aangekeken te worden. Ik zou de maatregelen opsommen die ik als liefhebber van het ras en van honden in het algemeen neem om te voorkomen dat mijn geliefde fikkie een andermans geliefde fikkie kapotbijt.  En na dit alles ga ik maar heel hard hopen dat iig die berg naievelingen tot inkeer komt en toch maar weer kiest voor geen hond of iig een hond die natuurlijk ook kan bijten, maar die niet standaard voor de kill gaan. En dit dan alles in de hoop dat er voor mij., als liefhebber van zo'n ras ooit nog exemplaren over blijven.
Angelique, ik moet toegeven dat jij meer inlevingsvermogen hebt dan ik. Zelfs na een dag nadenken, kan ik me niet inleven in deze rol.
Het is voor mij onmogelijk om me voor te stellen dat ik een ras leuk zou vinden dat soms er toe neigt andere hondjes te fileren. Met de grootst mogelijke moeite lukt het me niet om me zoiets voor te stellen.
Zodra de Bolognezer of Podenco zo zouden veranderen dat ze dit soort dingen leuk zouden vinden, zou voor mij de lol er van af zijn. Ik zou direct op zoek gaan naar een ander ras om verliefd op te worden, rassen genoeg zou ik zo zeggen.
Nu denk ik dat jij, als je heel eerlijk bent, ook een ander ras zou zoeken. In een uiterste poging zou je misschien je eigen lijn opzetten. De hondvriendelijke versie van de OES, het zou best eens kunnen aanslaan.  :biggrin2:
Kortom, ik snap er niets van. Ik stop ook met het proberen om dit te begrijpen. Sommige dingen lukken me nu eenmaal niet.  :-*
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Sher schreef: Angelique, ik moet toegeven dat jij meer inlevingsvermogen hebt dan ik. Zelfs na een dag nadenken, kan ik me niet inleven in deze rol.
Het is voor mij onmogelijk om me voor te stellen dat ik een ras leuk zou vinden dat soms er toe neigt andere hondjes te fileren. Met de grootst mogelijke moeite lukt het me niet om me zoiets voor te stellen.
Zodra de Bolognezer of Podenco zo zouden veranderen dat ze dit soort dingen leuk zouden vinden, zou voor mij de lol er van af zijn. Ik zou direct op zoek gaan naar een ander ras om verliefd op te worden, rassen genoeg zou ik zo zeggen.
Nu denk ik dat jij, als je heel eerlijk bent, ook een ander ras zou zoeken. In een uiterste poging zou je misschien je eigen lijn opzetten. De hondvriendelijke versie van de OES, het zou best eens kunnen aanslaan.  :biggrin2:
Kortom, ik snap er niets van. Ik stop ook met het proberen om dit te begrijpen. Sommige dingen lukken me nu eenmaal niet.  :-*
Ik zou zo'n hond zeker niet willen hebben, maar dat geldt wel voor meer soorten zeg maar. Honden die dubbelstronteigenwijs zijn hoef ik ook niet, net zoals jagers pur sang. Past niet bij mij, ik wil gewoon lekker relaxed rondwandelen met mijn honden zonder in de stress te moeten schieten als ik iemand tegen kom.  En langdradig met hond wandelen hoort bij mij 1 op 1 bij het hond houden. Dus enkel wat honden op een fort knox-achtig terrein houden is 'm voor mij niet.  Ik heb in deze enkel mezelf afgevraagd...wat hier gevraagd werd...hoe zou jij reageren als het om jouw ras ging. Daar heb ik over nagedacht en die gedachten heb ik weggeschreven. Zou de oes veranderen in iets wat ik eerder beschreven heb als  "niets voor mij" dan ging ik voor een ander ras.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Wat een fijne reactie Angelique  :)

Uit sommige reacties meen ik te proeven dat men denkt dat staffordliefhebbers bewust kiezen voor een hondagressieve hond.
Ik koos destijds niet voor een hondagressieve hond. Ik koos voor een ras dat mij enorm aansprak qua karakter. En de minpunt(want nogmaals; de hondagressie was voor mij zeker geen reden om aan een staff te beginnen) nam ik op de koop toe. In ieder ras zullen toch minpunten zitten; in gedrag, of qua gezondheid?

Dat men een minpunt, een flink minpunt als hondagressie zwaar opneemt begrijp ik.
Maar ik vind het zo jammer dat mensen denken lelijke opmerkingen te moeten/mogen maken over een ras waar anderen erg van houden. Niemand vindt het leuk zulke lelijke commentaren te krijgen om iets of iemand waar hij/zij veel van houdt....
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Inge en Bono schreef: Wat een fijne reactie Angelique  :)

Uit sommige reacties meen ik te proeven dat men denkt dat staffordliefhebbers bewust kiezen voor een hondagressieve hond.
Ik koos destijds niet voor een hondagressieve hond. Ik koos voor een ras dat mij enorm aansprak qua karakter. En de minpunt(want nogmaals; de hondagressie was voor mij zeker geen reden om aan een staff te beginnen) nam ik op de koop toe. In ieder ras zullen toch minpunten zitten; in gedrag, of qua gezondheid?

Dat men een minpunt, een flink minpunt als hondagressie zwaar opneemt begrijp ik.
Maar ik vind het zo jammer dat mensen denken lelijke opmerkingen te moeten/mogen maken over een ras waar anderen erg van houden. Niemand vindt het leuk zulke lelijke commentaren te krijgen om iets of iemand waar hij/zij veel van houdt....
Hoe kan een hond die het in zich heeft om agressief te worden een mens qua karakter aanspreken?
Ik snap daar werkelijk niet  van!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lazy Garfield schreef: Hoe kan een hond die het in zich heeft om agressief te worden een mens qua karakter aanspreken?
Omdat ze naar hun (en andere) mensen echt super lief zijn. Echt als het gaat om hoe ze zich naar hun baas gedragen in huis zou ik er zo 1 nemen, mij houd idd het stigma en de hondagressie tegen om er 1 te nemen, maar oh ze zijn zoooo lief en trouw.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Inge en Bono schreef: Wat een fijne reactie Angelique  :)

Dat dus :)
Mede door de negatieve reacties en de moeilijkheden die je met een staff ervaart (vakanties buitenland, vreemde dierenarts etc). Hebben ons doen besluiten een ander ras te kiezen.
Ik heb 2 Staffords gehad. Allebei prima honden. Allebei wel pittig met opvoeden. (Terriër).
Met Dwayne die toen in het verschiet lag gekozen voor een makkelijker ras.
Wat makkelijker met baby/kind naar het park kan.
Gewoon wat meer ontspannen.
En dat heeft goed uitgepakt.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Lazy Garfield schreef: Hoe kan een hond die het in zich heeft om agressief te worden een mens qua karakter aanspreken?
Omdat ik mijn hond neem voor mezelf. En ik  (toen) geen behoefte had aan hond/hond relaties. En ze verder qua karakter en uiterlijk geweldig zijn.

Plaats reactie