Voor iemand die baalt van vooroordelen over haar ras mik je er zelf ook fiks wat de lucht in.ycheyenne schreef: Ik ben altijd op mijn hoede in het bos, kijkend welke rassen ik tegen kom met mijn stafford, ik vermijd kleine hondjes, want die dagen haar uit. Dat is iets wat ik absoluut niet goed keur. Maar ik zeg ook ten alle tijden. Ik heb een stafford GEEN monster.
Alles wordt maar afgeschoven op de pittbulls en de staffords, maar o wee als bv ik een keer begin over een malamute wat een baby dood heeft gebeten. Of een Teckel een kind in het gezicht heeft verwond ( buitenlandse kranten zetten die namelijk wel openbaar) Nee dat mag een stafford eigenaresse niet delen, niet in Nederland rond laten gaan. Dat die honden net zo gevaarlijk zijn.
We hadden een stafford x pitt kruising. En ik durf eerlijk te zeggen, die heeft mij een keer aangevallen. Ik durf ook eerlijk te zeggen dat het MIJN EIGEN schuld was. Die hond was niks gewend en altijd in een hoekje getrapt. Mensenaandacht kende hij niet. En ik ging vrolijk zijn nagels knippen, wat hij niet kende. Hij schrok van het geluid, heeft mij gegrepen. Ik weet niet wie erger schrok, hij of ik. Enige wat ik weet was dat hij direct als een baby tegen me aan kroop, ik een uur lang hem heb gewiegd en heb zitten janken als een klein kind. Daarna hebben we de hele dag samen op de bank gelegen, films kijken, hij dicht tegen mij aan. Hele tijd mijn arm likjes geven, waar hij mij gebeten had. Deze hond werd als gevaarlijk en agressief bestempeld, zou katten afmaken en hij kon totaal niet met andere honden overweg. Vanaf dat moment met zijn nagels ben ik met hem gaan werken. We kregen een kitten, waar hij "mama" van werd, want kitten werd compleet verzorgt door hem. Van brokjes brengen tot dekentje over kitten heen trekken. Ze was nog maar 4,5 week dat ze tussen zijn poten lag te rillen omdat ze te veel had meegemaakt. Daarna gingen wij na het bos, eerst met muilkorf, 1 lijn compleet vastgekoppeld aan mij, ander lijn "lieten we hem mee uit" dus op 2 fronten vast. En hij negeerde honden, hij liep er om heen. En eenmaal een paar maand verder, had hij voor het eerst gespeeld met een hond van zijn kaliber . Die twee begonnen maatjes te worden en sindsdien hadden we nooit meer wat met hem. Heb nog nooit zo'n maatje gehad. Ik was zijn vrouw, dat wist de hele buurt. Iedereen wist ook dat als ze binnen kwamen ze eerst moeten horen van mij "is oke" want anders hield hij ze tegen. Zodra ik zij "is oke" ging hij voor iedereen liggen, mocht iedereen aan hem komen. Liefst wel graag met een koekje erbij want hij was een rasechte snoepkont.
Als ik iemand tegen kom die zijn of haar hond (groot of klein) netjes aangelijnd heeft, voel ik mij verplicht om dat ook te doen, de loslopende kan anders inderdaad dominant gaan reageren een situatie wat onnodig gemotiveerd moet worden en dus gewoon respect voor lijn. Wou alleen dat men ook eens rekening hield met het feit dat als mijn meid aangelijnd loopt, hun hun pokke keffertje ook eens aanlijnen ( maar nee beestje is braaf en zal niks doen). Al hoewel, daardoor loop ik in de week wel kilometers meer om. Het heeft dus ook voordelen.
Pokke keffer is nou ook niet echt een respectvolle benaming he?