Stelletje verwende nesten.... We kunnen niet zonder Truus-de-vaatwasser....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Stelletje verwende nesten.... We kunnen niet zonder Truus-de-vaatwasser....

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Inge en Bono schreef: Bij ons overigens ook geen troep op het aanrecht; ik zet 't in de afwasteil tot ik ga afwassen  :)
;D Dat kan natuurlijk ook!
Zo heb ik het zelf ook járen gedaan voordat de afwasmachine er kwam. ;)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Nu we nog met twee zijn, wassen we nog wel geregeld met de hand af, omdat dat maar kleine afwasjes zijn en de machine inladen en uitladen ook zo zijn werk vraagt. 
Maar nu er een derde op komst is, gaan we binnenkort heel erg blij zijn met onze vaatwasser!  :biggrin2:

Bijna de helft van de afwas is trouwens van de katten door eetbakjes en ontdooibakjes...  ::)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Wij hebben er 3, zegt dat genoeg ;) 1 voor ons, 1 voor de hondenbakken e.d. en 1 op de camping.....vriendlief vond die voor op de camping toen ik hem kocht wat overdreven, inmiddels niet meer ;D ;D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik heb er winds een week eentje en heb 'm al 1 x gebruikt.  ::) hoeveel serviesgoed moet je wel niet hebben en is het serieus de bedoeling dat  zo'n ding bijna a drie uur over de afwas doet.  In de tijd dat ik ,m enkel heb ingepakt en uitgepakt is die afwas ook alweer weg. Dus ach, ik laat ,m wel staan, zal 'm in een luie bui ook wel gebruiken, maar als een noodzaak zie ik 'm nog niet.
Samjo
3-sterren
3-sterren

Bericht door Samjo »

Mijn Truus overleed 2 jaar terug en ik mis haar nog iedere dag, maar vond toen dat het voor 2 personen niet nodig was om haar te vervangen. Sta nu dus elke dag in mijn uppie met tegenzin de afwas te doen, voordeel is wel dat meteen het aanrecht en de kookplaat schoon worden gemaakt dat deed Truus nooit. :biggrin2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ja, heel blij!
Het scheelt gewoon veel tijd en die besteed ik liever aan leukere dingen.

Nog een tip: hak je vaatwastabletten over de helft. Een halve tablet maakt net zo goed schoon!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Angelique schreef: Ik heb er winds een week eentje en heb 'm al 1 x gebruikt.  ::) hoeveel serviesgoed moet je wel niet hebben en is het serieus de bedoeling dat  zo'n ding bijna a drie uur over de afwas doet.  In de tijd dat ik ,m enkel heb ingepakt en uitgepakt is die afwas ook alweer weg. Dus ach, ik laat ,m wel staan, zal 'm in een luie bui ook wel gebruiken, maar als een noodzaak zie ik 'm nog niet.
Dat riep ik een jaar geleden ook toen ik mijn nieuw keuken kreeg...met vaatwasser  :biggrin2:
Ja het duurt "lang" maar och, ik geef m een zwengel, hij doet zn werk en ik pak hem weer uit als het mij uitkomt. En idd heb ik nieuwe/meer borden enzo gehaald (lang leve de ruilwinkel waar net iemand een 10-pers bordenset weg had gebracht  :biggrin2:
Pannen zou ik ook met de hand blijven doen.... ::)
Hij draait hier 2 of 3 keer per week en ik plan mijn maaltijden zo dat alle pannen tegen die tijd gebruikt zijn.

Dus...we spreken je over een paar maanden nog wel een keer  ;D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ons keukentje is te klein, de vaatwasser past er niet in...Onze badkamer grenst aan de keuken, daar zit een aansluiting voor de wasmachine....De wasmachine staat in onze schuur, de vaatwasser in de badkamer :biggrin2:
Angelique schreef: Ik heb er winds een week eentje en heb 'm al 1 x gebruikt.  ::) hoeveel serviesgoed moet je wel niet hebben en is het serieus de bedoeling dat  zo'n ding bijna a drie uur over de afwas doet.  In de tijd dat ik ,m enkel heb ingepakt en uitgepakt is die afwas ook alweer weg. Dus ach, ik laat ,m wel staan, zal 'm in een luie bui ook wel gebruiken, maar als een noodzaak zie ik 'm nog niet.
Onze vaatwasser draait een programma van anderhalf uur. En ik heb inderdaad aardig wat kopjes/borden/bestek want de vaatwasser gaat hier hier 1 keer per week aan. Servies genoeg voor 2 personen voor heel de week alleen de pannen die was ik snel even af na het koken.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Martine-Tom schreef: Dat riep ik een jaar geleden ook toen ik mijn nieuw keuken kreeg...met vaatwasser  :biggrin2:
Ja het duurt "lang" maar och, ik geef m een zwengel, hij doet zn werk en ik pak hem weer uit als het mij uitkomt. En idd heb ik nieuwe/meer borden enzo gehaald (lang leve de ruilwinkel waar net iemand een 10-pers bordenset weg had gebracht  :biggrin2:
Pannen zou ik ook met de hand blijven doen.... ::)
Hij draait hier 2 of 3 keer per week en ik plan mijn maaltijden zo dat alle pannen tegen die tijd gebruikt zijn.

Dus...we spreken je over een paar maanden nog wel een keer  ;D
Mwah, toen we van Zundert naar Nieuw Weerdinge zijn verhuisd heb ik de machine daar achtergelaten en nooit een nieuwe gekocht.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik zie nog wel ene programma van 30 minuten en een ecostand. Zal eens in het boekje zoeken of er ook een korter programma is dan die 164 minuten die hij er vandeweek over gedaan heeft.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Pauline schreef: JA!!!! Ik houd van een opgeruimd huis en wordt helemaal kriegel van vaat op het aanrecht. Heb inmiddels Eddie zover getraind  :biggrin2: dat hij de vaat (meestal) ook direct in de vaatwasser zet. Dus altijd opgeruimd in de keuken!  :circle: :circle: Als hij kapot gaat (en hij is al 15 jaar oud) komt er dezelfde dag nog een nieuwe!
www.paulinestraining.nl

Kun je hier ook vaatwastraining komen geven? Ik erger me kapot aan schaaltjes en borden die op het aanrecht boven de vaatwasser gezet worden.  Meestal roep ik hard 'Açhmed', of 'Alphonse' en dan weten ze het wel.

En als het erin gezet wordt (eerlijk..heel vaak wel hoor) dan met wiskundige precisie. En dan wordt het soms niet schoon omdat het te netjes ingepakt is...
Laatst gewijzigd door K&D op zo 18 jan 2015, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ik wil niet zonder. Hij draait hier iedere dag (programma duurt ca 1 1/2 uur.) Ik heb er ook nog 1 voor de honden. Als er één kapot gaat moet er dezelfde dag nog een ander komen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Maar uh, tante Liz...hoe ga je dan je keukenplan aanpassen? Of ga je gewoon voor een uitbouw  :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Vaatwasser is de eerste levensbehoefte. Ik kan niet zonder, ik kan trouwens wel zonder tv.  ;)
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Als ik het zo lees, kost een vaatwasser een hele hoop ruimte....
Voor de machine én voor al het extra servies  :biggrin2:

Plaats reactie