Re: wat eten we vandaag... deel 37
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Een Kimmetje, te moe om iets anders te doen
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 37
Uiteindelijk chinees afgehaald
- -Annemarie-
- 5-sterren

Hoe was 'ie? BP receptwaardig?fransbulletje schreef: Tarte tartin met rode kool, recept uit de Landleven, ben benieuwd![]()
Ben altijd wel benieuwd naar lekkere rode kool recepten. Niet mijn favoriete groente dus een lekkere variatie is altijd welkom.
- -Annemarie-
- 5-sterren

MarijeEnBoomer schreef: Das best gek want zelf een soepje maken is echt al heeeeel erg koken in sas-wereld....
Mijn schatzi had gekookt: een vegading, gekookte aardappel, spinazie à la bloep en yoghurt met honing toe.
-
fransbulletje
Erg lekker!!-Annemarie- schreef: Hoe was 'ie? BP receptwaardig?
Ben altijd wel benieuwd naar lekkere rode kool recepten. Niet mijn favoriete groente dus een lekkere variatie is altijd welkom.![]()
Het is eigenlijk heel simpel. 1/2 rode kool fijn snijden en even 15 minuten koken in appelsap. ( Had geen appelsap heb er een lepel appelstroop doorheen gedaan en gekookt in gewoon water) 2 Goudreinetten schillen en in partjes/schijfjes snijden en deze in een ingevette bakvorm op de bodem leggen. Neem geen springvorm want die gaat lekken heb ik vanavond ervaren
Je vindt het recept ook op http://www.landleven.nl onderkopje culinair/ recepten
Laatst gewijzigd door fransbulletje op wo 04 feb 2015, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
fransbulletje
Niet als maaltijd maar wel lekker om te snacken....boerenkoolchips!!! 
- -Annemarie-
- 5-sterren

Dat klinkt wel als een recept om een keer te proberen!fransbulletje schreef: Erg lekker!!
Het is eigenlijk heel simpel. 1/2 rode kool fijn snijden en even 15 minuten koken in appelsap. ( Had geen appelsap heb er een lepel appelstroop doorheen gedaan en gekookt in gewoon water) 2 Goudreinetten schillen en in partjes/schijfjes snijden en deze in een ingevette bakvorm op de bodem leggen. Neem geen springvorm want die gaat lekken heb ik vanavond ervaren. Vervolgens daarop de rode kool nog 1 theelepel kaneel en eventueel zout/peper naar smaak doorroeren, heel goed laten uitlekken. Afdekken met bladerdeeg maar ik had zelf een deegje gemaakt van 125 gram speltmeel, 125 gram kwark, 2 eetlepels olijfolie en snuf zout. Half uur in de oven op 175 graden. Omkeren op een groot bord en bestrooien met walnoten.
- Pauline
- 5-sterren

Hier speklapjes met rode paarse kool en zelfgekookte appelmoes.
De boerenkoolchips ga ik van de week ook eens proberen!
Edit: die kool is echt niet rood, maar zo paars als ik weet niet wat!
De boerenkoolchips ga ik van de week ook eens proberen!
Edit: die kool is echt niet rood, maar zo paars als ik weet niet wat!
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 04 feb 2015, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag aardappelwortelpuree met vega balletjes, morgen brood en zakje noten-rozijnen, en overmorgen ga ik uit eten in de Golden Temple in Amsterdam
Zo lang geleden, ZO veel zin in
Wat zal ik daar eens gaan eten 
-
BusKay
Mmm... dacht al dat er niks meer gegeten werd vandaag.... een soort nationale
ikgagauwindehoekzittenwantermagnietgegetenwordendag
OT: Superballetje met eigengemaakte zuurkool en daar een stamppotje van....neej ben de spekkies nie vergeten...-
fransbulletje
Biologische kipschnitzel van AH, rode koolsalade en zoete aardappel uit de oven.
Chinees ping
Broodje shoarma, ik heb trek!
-
tessa
- 5-sterren

- Contacteer:
Spaghetti met groenten/gehaktsaus en zoet zure komkommer salade