Hoe bewust ben jij?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hoe bewust ben jij?

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Inouchka schreef: Gelukkig opgeruimd staat netjes :).
Ik wil alleen wel graag 1 iets kwijt.
Ze benoemde namelijk dat (vanwege het invriezen) niet echt "Vers" voeren, want vanwege dat het ingevroren is geweest is het niet meer vers is..
Eigenlijk heeft ze hier deels gelijk in. Want iets wat je invriest zal nooit helemaal "vers" zijn.
Iets wat ze dan wel vergat, is zodra een dier is geslacht en 2-3 dagen later (wat tegenwoordig raar of zelden nog gebeurt) het vlees in onze winkelschappen liggen, ook NIET meer vers te noemen is!!.. Wil je helemaal "vers vers" voeren moet je tegenwoordig zelf slachten en diezelfde dag nog op eten :). Dan kan je spreken over vers vlees.!!
De nadruk ligt hier op het forum ook niet zozeer op vers voeren maar op rauw vlees voeren.
En we kunnen natuurlijk wel stellen dat rauw vlees ten opzichte van brokjes meer vers aan doet ;-) Maar in de engelse termen ligt de nadruk iedere keer op raw en niet op fresh. Wat dat betreft een enigszins ongelukkige vertaling  ;)
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

Doranto schreef: Het vlees dat je 'vers' bij de slager koopt is nog wel ouder dan 2 - 3 dagen denk ik (en niet zelden al eens ingevroren geweest). In het slachthuis laten ze de karkassen nl. eerst een aantal dagen hangen om te besterven, voordat het verder wordt verwerkt / geportioneerd.
En hoe 'vers' moet het vlees voor een hond zijn? Een hond is ook een aaseter en naar mijn mening is wat minder vers helemaal geen probleem.
Weet ik, daarom mijn reactie. Dan klopt toch wel wat ik zeg? Namelijk dat ze over 1 iets gelijk heeft en we niet vers voeren?.. Verder heb ik er niets op aan te merken op het rauw voeren. We doen het hier ook met alle plezier ;).

Sent from my iPhone using Tapatalk
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

dinky89 schreef: De nadruk ligt hier op het forum ook niet zozeer op vers voeren maar op rauw vlees voeren.
En we kunnen natuurlijk wel stellen dat rauw vlees ten opzichte van brokjes meer vers aan doet ;-) Maar in de engelse termen ligt de nadruk iedere keer op raw en niet op fresh. Wat dat betreft een enigszins ongelukkige vertaling  ;)
Klopt! Alleen ik heb het over de nadruk die ze legt op het "vers" in die zin klopt het wel dat wij niet "vers" voeren!!.. Maar zoals je zelf zegt rauw. Dan nog heeft ze daarin wel een punt!!. We voeren geen "vers"

monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Ik heb n.a.v. dit topic teruggedacht.aan mijn jeugd. Mijn oom was huisslager en er waren geen koelkasten of vriezers. Toch werd het hele dier in de schuur geslacht en na een half jaar was het op. Nooit iemand ziek en geen plastic handschoentjes hoor.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

monster schreef: Ik heb n.a.v. dit topic teruggedacht.aan mijn jeugd. Mijn oom was huisslager en er waren geen koelkasten of vriezers. Toch werd het hele dier in de schuur geslacht en na een half jaar was het op. Nooit iemand ziek en geen plastic handschoentjes hoor.
Misschien dat juist daardoor niemand ziek was. Hoor je vaak hoor, dat bijvoorbeeld kinderen die op een boerderij opgroeien tussen de beesten veel gezonder zijn dan kinderen uit gezinnen die alles heel hygiënisch doen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Inouchka schreef: Klopt! Alleen ik heb het over de nadruk die ze legt op het "vers" in die zin klopt het wel dat wij niet "vers" voeren!!.. Maar zoals je zelf zegt rauw. Dan nog heeft ze daarin wel een punt!!. We voeren geen "vers"

De term vers is misschien taaltechnisch gezien niet de meest juiste. Maar aangezien het enige wat tussen echt vers en BARF dat ingevroren is geweest staat een vriezer is, slaat het de plank toch echt niet zo mis hoor. Ik begrijp ook totaal niet welk punt zij hier nou precies mee wil maken.
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

Kaela schreef: De term vers is misschien taaltechnisch gezien niet de meest juiste. Maar aangezien het enige wat tussen echt vers en BARF dat ingevroren is geweest staat een vriezer is, slaat het de plank toch echt niet zo mis hoor. Ik begrijp ook totaal niet welk punt zij hier nou precies mee wil maken.
Het enige wat ik eruit kan halen, is dat BP (algemeen) mensen verkeerde dingen oplegt, omdat men zegt dat wij vers voeren. Als ik er zo over nadenk zeg ik dat ook onbewust. Terwijl het taaltechnisch inderdaad niet vers is, maar rauw..
Er zit inderdaad een vriezer tussen, thank God!!.
Dus in haar ogen vertellen wij een leugen wanneer we zeggen dat we vers voeren.
Alleen beweert zij dan weer dat je biefstukje uit de winkel wel vers is, wat totaal niet aanslaat.
Wat echt vers is is als je zelf je dier slacht en dan opeet...
Zo kwam haar bericht bij mij in ieder geval over.. Het gaat hem hier niet zo zeer wie er wel of geen gelijk heeft, maar meer om dat ze er wel een punt in heeft..

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Inouchka schreef: Het enige wat ik eruit kan halen, is dat BP (algemeen) mensen verkeerde dingen oplegt, omdat men zegt dat wij vers voeren. Als ik er zo over nadenk zeg ik dat ook onbewust. Terwijl het taaltechnisch inderdaad niet vers is, maar rauw..
Alleen beweert zij dan weer dat je biefstukje uit de winkel wel vers is, wat totaal niet aanslaat.
Zo kwam haar bericht bij mij in ieder geval over.. Het gaat hem hier niet zo zeer wie er wel of geen gelijk heeft, maar meer om dat ze er wel een punt in heeft..

Nou, wat een punt. Geneuzel in de marge. Iglo noemt zijn spianzie ook "vers van het land" en dan weet iedere nederlander dat die rauwe spinazie koopt. Maar gut, blijkbaar mag iglo het wel en pedigree en whiskas mogen hun zakjes gekookte meuk ook allemaal vers noemen. Maar oh wee als wij hier vers zeggen terwijl het uit de vriezer komt, dat is toch wel een goede reden om een lastercampagne te starten. Maar goed, blijkbaar zo,n belangrijk punt dat het al ruim 2 jaar nodig is om alles wat hier geschreven wordt te verdraaien, mensen ervan te beschuldigen dat ze zelf hun honden ziek maken, c.q. vermoorden, om privezaken finaal uit hun context te trekken, om je te verkneukelen aan weer een dood dier alhier. Geen enkel punt of standpunt rechtvaardigt wat zij over leden en met name lizzy geschreven heeft. Dus kom me nu even niet aan met " het gaat er niet om wie gelijk heeft". Want daar gaat het wel om. Ev zelfs al had iemand in deze 100% gelijk, dan nog is de manier om dat gelijk te halen op deze manier "niet fris" te noemen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Inouchka schreef: Het enige wat ik eruit kan halen, is dat BP (algemeen) mensen verkeerde dingen oplegt, omdat men zegt dat wij vers voeren. Als ik er zo over nadenk zeg ik dat ook onbewust. Terwijl het taaltechnisch inderdaad niet vers is, maar rauw..

Dat ze een punt heeft?! Nou nee, dat lijkt me niet.
Of je het nu rauw noemt of vers, het is toch gewoon het beestje een naam geven? Vlees is nou eenmaal iets wat je rauw noemt, of vers, of natuurlijk, of noem maar wat. Volgens mij voeren wij BARF. Of de één barf nu rauw noemt of vers, het blijft gewoon barf.
Zij doet het voorkomen alsof wij onze honden vlees voeren waar de maden uit kruipen. En dat is gewoon niet. Ze doet net alsof we onze honden dusdanig slechte kwaliteit vlees voeren dat we ze ziek maken. Dat we elk dubbeltje willen besparen en dat er daardoor honden overlijden. Dan gaat het er wel degelijk om wie er gelijk heeft en wie niet.

Dat ze dat ook nog doet door mensen met naam en toenaam zwart te maken is gewoon verre van netjes. Ze heeft óf meerdere fb-accounts waarmee ze mij met vragen bestookt, maar ook van leden van bp kreeg ik op een gegeven moment berichtjes dat ik zo door het slijk werd gehaald. Ik geloof dus niet dat ze alleen maar tegen zichzelf zit te brabbelen en niemand haar pagina ooit bekijkt, en ik heb daar last van.
Ik vind het gewoon totaal ongepast wat ze doet. En dat allemaal omdat zij vind dat je het vlees bij de slager moet kopen of bij je thuis moet laten bezorgen door een bedrijf dat het gekoeld kan vervoeren.
Want uuuh, zelf koopt ze haar vlees gewoon bij degomeat.
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Kunnen de fb pagina's niet gesloten worden door een klacht. Deze is gelukt en we zijn hier met veel mensen.
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

Angelique schreef: Nou, wat een punt. Geneuzel in de marge. Iglo noemt zijn spianzie ook "vers van het land" en dan weet iedere nederlander dat die rauwe spinazie koopt. Maar gut, blijkbaar mag iglo het wel en pedigree en whiskas mogen hun zakjes gekookte meuk ook allemaal vers noemen. Maar oh wee als wij hier vers zeggen terwijl het uit de vriezer komt, dat is toch wel een goede reden om een lastercampagne te starten. Maar goed, blijkbaar zo,n belangrijk punt dat het al ruim 2 jaar nodig is om alles wat hier geschreven wordt te verdraaien, mensen ervan te beschuldigen dat ze zelf hun honden ziek maken, c.q. vermoorden, om privezaken finaal uit hun context te trekken, om je te verkneukelen aan weer een dood dier alhier. Geen enkel punt of standpunt rechtvaardigt wat zij over leden en met name lizzy geschreven heeft. Dus kom me nu even niet aan met " het gaat er niet om wie gelijk heeft". Want daar gaat het wel om. Ev zelfs al had iemand in deze 100% gelijk, dan nog is de manier om dat gelijk te halen op deze manier "niet fris" te noemen.
Ik spreek haar daden (woorden) toch helemaal niet goed!!. Wat ze allemaal over andere schreef en die lijstjes etc die slaan echt nergens op!!. Ik heb ook helemaal niet gezegd dat wij niet mogen zeggen wij voeren vers.. Taalkundig gezien is het gewoon geen vers, ook niet dat pakje iglo van in de winkel!. Ondanks dat het wel zo wordt genoemd. Daarnaast heb ik niet gezegd dat wij op BP het geen vers mogen noemen. Het zal hier een gevoelig onderwerp zijn op BP, maar dat wil niet zeggen dat je je zo kortaf naar mij toe moet richten. Het is niet omdat ik zeg dat ze een punt heeft (ivm met het woordje vers, want dat is het enige waar ik het over heb, alleen maar het woordje VERS), niet wat zij daar allemaal over schrijft of over beweert!!. Dus NEE het gaat hem hier niet om wie er gelijk heeft!.

Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

Hope schreef: Dat ze een punt heeft?! Nou nee, dat lijkt me niet.
Of je het nu rauw noemt of vers, het is toch gewoon het beestje een naam geven? Vlees is nou eenmaal iets wat je rauw noemt, of vers, of natuurlijk, of noem maar wat. Volgens mij voeren wij BARF. Of de één barf nu rauw noemt of vers, het blijft gewoon barf.
Zij doet het voorkomen alsof wij onze honden vlees voeren waar de maden uit kruipen. En dat is gewoon niet. Ze doet net alsof we onze honden dusdanig slechte kwaliteit vlees voeren dat we ze ziek maken. Dat we elk dubbeltje willen besparen en dat er daardoor honden overlijden. Dan gaat het er wel degelijk om wie er gelijk heeft en wie niet.

Dat ze dat ook nog doet door mensen met naam en toenaam zwart te maken is gewoon verre van netjes. Ze heeft óf meerdere fb-accounts waarmee ze mij met vragen bestookt, maar ook van leden van bp kreeg ik op een gegeven moment berichtjes dat ik zo door het slijk werd gehaald. Ik geloof dus niet dat ze alleen maar tegen zichzelf zit te brabbelen en niemand haar pagina ooit bekijkt, en ik heb daar last van.
Ik vind het gewoon totaal ongepast wat ze doet. En dat allemaal omdat zij vind dat je het vlees bij de slager moet kopen of bij je thuis moet laten bezorgen door een bedrijf dat het gekoeld kan vervoeren.
Want uuuh, zelf koopt ze haar vlees gewoon bij degomeat.
Hope, wat ik al eerder zei, het is verschrikkelijk dat zij zich met dit soort praktijken bezig houdt, ik heb niet voor niks zelf een klacht ingediend bij Facebook dat zij een fake profiel heeft!. Zij beweert misschien dat wij zo slecht voeren, maar ik denk dat menig hier die rauw voert wel veel beter weet, zodra er raar luchtje aanzit hier gaat het gewoon de kliko in en ik denk ook dat mening hier mij daar wel in volgt die hier op BP in BARF gelooft en het rauw voeren algemeen!.
Ik ben ermee in aanraking gekomen, doordat ik op nog geen maand tijd meer dan €300 kwijt was alleen maar om wen brok te vinden maar Kira geen hots spots of diarree van kreeg. Ik begon met haar gewoon kip voeren, daarna KVV, daarna regelmatig een barf hap en uiteindelijk volledig over op barf :) en Kira knapte daar zo van op, dat ik maar al mijn dieren op barf heb gezet. Ben juist heel erg blij met alle prachtige producten van lijntjes en etc.

In ieder geval wat je al zegt ze geeft het een naam, maar die naam in dit geval "vers" klopt niet helemaal, want het is geen "vers" voeren (tenzij je zelf slacht). Dat is het enige waar ik op zeg, heeft ze wel een punt. De hele rompslomp die zij erbij beweert, interesseren mij verder geen bal en geloof er alles behalve maar ook een woord van.
Doe in ieder geval verder zoals je nu voor Nelson zorgt, want in mijn ogen doe je dat alleen maar fantastisch :D het lijkt mij extreem vermoeiend en moeilijk om hier dagelijks rekening mee te moeten houden.. Dus echt respect voor!

Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Pffff ben ik blij dat ik het altijd al rauw noem  :biggrin2:  Voor mij is het ook eerder 'rauw' dan 'vers' voeren omdat het niet gekookt is. Mijn niet gekookte groenten noem ik ook rauw. Soms zijn ze naar mijn mening vers (als ik ze bij de boer haal), als ze al een dag of 3 in de koelkast liggen zijn die voor mij ook niet meer vers maar nog steeds rauw  :P

Maar dat is weer een hele andere discussie. Ik hoop dat jij (Hope) je verhalen hier blijft plaatsen. Ze zijn leerzaam, je vind steun en meedenkers en ach stiekem heb ik een zwak voor Nelson ook al heb ik hem niet ontmoet  :-*
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Aprilsnow schreef: Pffff ben ik blij dat ik het altijd al rauw noem  :biggrin2:  Voor mij is het ook eerder 'rauw' dan 'vers' voeren omdat het niet gekookt is. Mijn niet gekookte groenten noem ik ook rauw. Soms zijn ze naar mijn mening vers (als ik ze bij de boer haal), als ze al een dag of 3 in de koelkast liggen zijn die voor mij ook niet meer vers maar nog steeds rauw  :P

Maar dat is weer een hele andere discussie. Ik hoop dat jij (Hope) je verhalen hier blijft plaatsen. Ze zijn leerzaam, je vind steun en meedenkers en ach stiekem heb ik een zwak voor Nelson ook al heb ik hem niet ontmoet  :-*
Ja hoor, ik blijf hier gewoon komen en plaatsen.
Ach, ik moet me niet op de kast laten jagen.

En toch. Ik ben er niet zo goed in om mijn mond te houden als mensen over me heen lopen.
Ze mag best weten dat ik het schandalig vindt wat ze over schrijft.

Je krijgt trouwens een dikke kus van Nelson!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Inouchka schreef: Ik spreek haar daden (woorden) toch helemaal niet goed!!. Wat ze allemaal over andere schreef en die lijstjes etc die slaan echt nergens op!!. Ik heb ook helemaal niet gezegd dat wij niet mogen zeggen wij voeren vers.. Taalkundig gezien is het gewoon geen vers, ook niet dat pakje iglo van in de winkel!. Ondanks dat het wel zo wordt genoemd. Daarnaast heb ik niet gezegd dat wij op BP het geen vers mogen noemen. Het zal hier een gevoelig onderwerp zijn op BP, maar dat wil niet zeggen dat je je zo kortaf naar mij toe moet richten. Het is niet omdat ik zeg dat ze een punt heeft (ivm met het woordje vers, want dat is het enige waar ik het over heb, alleen maar het woordje VERS), niet wat zij daar allemaal over schrijft of over beweert!!. Dus NEE het gaat hem hier niet om wie er gelijk heeft!.

Nee, jij praat dat ook niet goed. Maar het is ook te kort door de bocht om aan te nemen dat het die persoon alleen erom gaat dat de "grote barfplaatsleugen"  van "het is geen vers want het komt meestal uit de vriezer" ontrafelt wordt. 

Plaats reactie