Ik heb dit topic de afgelopen dagen zitten lezen, maar heb nog niet gereageerd. omdat ik eigenlijk heel erg misselijk word van dit verhaal.
Misselijk van het feit dat iemand dit een ander aan wil doen. Ik geloof er namelijk geen snars van dat de politie met 8 man sterk uitrukt voor een meldinkje van een toevallige voorbijganger. Ik krijg toch sterk de indruk dat hier een melding aan voorafgegaan is waarbij iemand een volslagen overtrokken lulkoekverhaal heeft zitten ophangen aan de politie. En wie dat is geweest en waarom? Concurrentieoverwegingen? Rancune? Daar kom je waarschijnlijk toch niet achter.
Misselijk ook vanwege dit optreden van de politie. Als brave burger ga je ervan uit dat als je niets fout doet, je ook nooit problemen zal krijgen met de politie. Maar inmiddels weet ik ook uit eigen ervaring dat die vlieger niet op gaat. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, ook bij de politie. Maar helaas lijdt een groot deel van het politiecorps aan een beroepsdeformatie waarbij ze dusdanig hun autoritaire houding willen handhaven, dat fouten toegeven niet in hun woordenboekje voorkomt.
Lida, ik vind het heel moedig dat je je niet uit het veld laat slaan en alweer plannen maakt voor verdere lijntjes. Ik hoop dat je klacht tegen de politie iets op gaat leveren. Laat je daarin juridisch goed bijstaan. Bij mij leidde een klacht er alleen maar toe dat ik nog verder de grond in ben getrapt door oom agent, dus wees gewaarschuwd!
De politie is bij jou duidelijk zijn boekje te buiten gegaan. Niet alleen in hun benadering en dreigementen over boetes waarover zij helemaal geen uitspraken mogen doen, maar ook hadden ze jou niet mogen vertellen waar je na hun actie naar toe moest gaan.
Als ze iets verdachts aantreffen dan moeten ze vervolgens beslissen of ze voldoende gronden hebben om jou te arresteren. Zijn die gronden er niet, dan moeten ze je dus laten gaan, maar ben jij vrij om te gaan en te staan waar je wilt! Als het vleestransport illegaal was geweest, dan hadden ze het vlees in beslag moeten nemen. Blijken ze daar na overleg met de autoriteiten ook geen gronden voor te hebben, wie zijn zij dan om te vertellen waar jij met dat vlees naar toe gaat?
Ik weet niet hoeveel vlees je op dat moment nog bij je had en of je dat vervolgens nog hebt kunnen opslaan. Maar wat nou als je dat thuis niet meer in je vriezer kwijt kunt?
Ik wens je heel veel sterkte met de afhandeling van dit alles en ik hoop dat jij en ook de andere lijntjes gewoon zullen blijven doorgaan.
Tot slot nog even een paar hele dikke

voor jou!