Ik weet dus ook niet of bij mij de melatonine zelf echt werkt, of dat het misschien gewoon het placebo effect is door t innemen, smaakje etc. Maar boeie, het werkt
Vraag over melatonine.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Vraag over melatonine.
Ohw mijn hoofd komt juist tot rust van nog ff op mijn telefoon...tis denk ik een ritme dat je jezelf aanleert, en waardoor je hersenen gaan denken; hee, we gaan slapen.
Ik weet dus ook niet of bij mij de melatonine zelf echt werkt, of dat het misschien gewoon het placebo effect is door t innemen, smaakje etc. Maar boeie, het werkt
Als 't werkt, dan werkt 't!eelke schreef: Ohw mijn hoofd komt juist tot rust van nog ff op mijn telefoon...tis denk ik een ritme dat je jezelf aanleert, en waardoor je hersenen gaan denken; hee, we gaan slapen.
Ik weet dus ook niet of bij mij de melatonine zelf echt werkt, of dat het misschien gewoon het placebo effect is door t innemen, smaakje etc. Maar boeie, het werkt![]()
Ik ga nog wel eens 's avonds op de tablet als ik veel aan mijn hoofd heb. Dan is het eigenlijk een verleg van de focus en kan ik makkelijker loslaten waar ik mee in mijn hoofd zit. Ik ben nogal een maler zeg maar. Dus ik snap je opmerking wel hoor.
En acht ja, er zal wel niet één methode zijn. We zijn allemaal verschillend...
-
Lil
+1Malamoods schreef: Als 't werkt, dan werkt 't!
Ik ga nog wel eens 's avonds op de tablet als ik veel aan mijn hoofd heb. Dan is het eigenlijk een verleg van de focus en kan ik makkelijker loslaten waar ik mee in mijn hoofd zit. Ik ben nogal een maler zeg maar. Dus ik snap je opmerking wel hoor.Als ik gewoon ontspannen en rustig ben, dan probeer ik echt dit soort dingen te mijden. Omdat ik daar dan juist weer overprikkeld van kan worden. Discussies op een forum of op fb waar ik dan 's nachts nog mee bezig blijf enzo.
Dus ik probeer dan ook nog eens selectief te zijn in wat ik wel of niet ga doen op de tablet of de pjoenter....
En acht ja, er zal wel niet één methode zijn. We zijn allemaal verschillend...
Ja, ik doe het ook vaak 's avonds laat nog als ik terug kom van iets en mijn hoofd daar nog naar staat. Dan verleg ik idd de focus. Maar idd die blauwe schermen zorgen normaal ervoor dat je wakker blijft.
Ik heb Fybromyalgie en ook inslaap en doorslaap problemen. Ik gebruik sinds kort de powersleep van sleepzz, en die bevallen mij erg goed.
-
sella
Ik gebruik het nu 9 maanden, via artsen, en zit op een dosering van 4 mg. ik slaap makkelijker in, en wat voor mij nog veel belangrijker is, ik slaap weer makkelijk in als ik wakker wordt van de pijn of omdat ik moet plassen.
Ik begin eindelijk een beetje minder moe te worden.
zonder melatonine( ik heb tryptofaan gehad, chemische in en doorslaapmiddelen) wordt ik gemiddeld elke 20 minuten wakker. Daardoor kom je niet in een goede remslaap waardoor je geest niet de dagelijkse indrukken kan verwerken. Ik stop er weleens een paar dagen mee, omdat ik zonder zit, ik merk dat ik overdag dan ook veel meer pijn heb.
Ik begin eindelijk een beetje minder moe te worden.
zonder melatonine( ik heb tryptofaan gehad, chemische in en doorslaapmiddelen) wordt ik gemiddeld elke 20 minuten wakker. Daardoor kom je niet in een goede remslaap waardoor je geest niet de dagelijkse indrukken kan verwerken. Ik stop er weleens een paar dagen mee, omdat ik zonder zit, ik merk dat ik overdag dan ook veel meer pijn heb.