Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik moet je eerlijk zeggen, zie ik zo'n hond aan komen, maak ik me uit de voeten. En ja, ik kom liever een domme meneer met valse teckel tegen die mijn honden bijt dan een domme meneer met een lieve Pitbull-achtige, die vast niks doet (totdat ie getergd wordt - van de week werd een Stafford aangevallen door een mopshondje. En Stafford wordt boos. Kan ik de hond ook niet kwalijk nemen. Maar een Stafford is toch geen partij voor een mopshondje. Politie en ambulance en dierenambulance erbij.... Wat een gedoe weer). De schade die een teckel aanricht is gewoon minder groot, links of rechtsom.

En Constance, jij beseft tenminste waar je mee loopt. En je neemt verantwoording. Maar jij weet net zo goed als ik denk ik dat er ook mensen met dit soort honden lopen die 2 hersencellen hebben, waarvan 1 niet in gebruik en die ene die ze dan wel in gebruik hebben, gebruiken ze dan weer net niet om kennis over honden te vergaren. En dit soort lui kom je gewoon gezellig tegen in losloopbossen of op straat, in volstrekte ontkenning dat deze honden in de regel gewoon niet sociaal zijn met andere honden (als ze de 3 jaar zijn gepasseerd al zeker niet meer) en meer schade aan kunnen richten dan de gemiddelde hond. En dan komen ze met zulke foto's (of navenante filmpjes en verhalen):

"ja maar hij is juist hartstikke lief"

Afbeelding

En ik geloof ze direct hoor! Maar eigenlijk vind ik de ontkenning van wat er mis kan gaan met dit type hond eigenlijk heel gevaarlijk.......

En wat mij betreft hoeven deze rassen niet los over straat te lopen. En nee, verbieden gaat niet werken (zoals Sonja al schrijft) dus dat gaat 'm ook niet worden. Maar ik zou er persoonlijk helemaal geen bezwaar tegen hebben als dit soort honden verplicht gemuilkorfd en aangelijnd over straat moeten. En nee, dat vinden jullie liefhebbers vast niet leuk dat ik dat schrijf! En dat begrijp ik ook echt heel goed! Want er zijn 100 goede redenen waarom muilkorven geen goed idee is in jullie ogen en daar hebben jullie vast nog wel gelijk in.

Maar nee, het klopt, ik vertrouw de gemiddelde Pit-achtige niet. En ik vertrouw (sorry) de meeste Pit-eigenaren ook niet :-\. En eerlijk = eerlijk, ik kom ook hele domme Labrador eigenaren tegen. Maar ik vind dat minder eng dan een hele domme Pit-eigenaar :-\. En natuuuuurlijk zijn er hele fijne Pittbulls EN dito eigenaren, eigenaren met ontzettend veel kennis over dit type hond! En die moeten dan weer onder al die slechte lijden. En dat is ook jammer. Dat is gewoon wel het nadeel van dit ras (en aanverwante rassen). Maar nou was er laatst een groepje Pit-eigenaren die ging laten zien wat een geweldige hond dit toch is (in mijn ogen echt ook weer totale ontkenning) en volgens mij werkt dat echt contraproductief. Volgens mij kunnen Pitbull (en aanverwante rassen) beter goed aan de omgeving laten zien dat ze de hond begrijpen, weten waar ze mee lopen, hun verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat ze de boel ten alle tijden onder controle hebben. Dat geeft de burger meer vertrouwen.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik sprak vandaag een 75 jarige mevrouw
Ze heeft sinds enige tijd weer een hondje
Maar durft in haar eigen buurt niet meer te wandelen
Ze is de enigste geweest die heeft gezien dat twee randdebielen met Pitbull-achtigen eenden uit het water plukten
En jawel ... de eenden ter vermaak aan de beide honden gaven  :-X
De idioten hadden haar ook gezien , en haar de welbekende taal en bedreigingen naar het hoofd geslingerd

Op mijn vraag waar woont u dan , en zal ik dit melden wilde ze ook mij geen antwoord geven
Ik ben maar alleen mevrouw , en ik ben oh zo bang
Als de politie wel komt dan weten ze precies wie dit heeft gemeld
Voordat ik naar buiten ga met mijn hondje kijk ik eerst heel goed ......
Maar soms denk ik , ik doe mijn hondje maar weer weg
Dagmar S
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Dagmar S »

[quote="Lizzy"]

dat er ook mensen met dit soort honden lopen die 2 hersencellen hebben, waarvan 1 niet in gebruik en die ene die ze dan wel in gebruik hebben, gebruiken ze dan weer net niet om kennis over honden te vergaren. En dit soort lui kom je gewoon gezellig tegen in losloopbossen of op straat, in volstrekte ontkenning dat deze honden in de regel gewoon niet sociaal zijn met andere honden (als ze de 3 jaar zijn gepasseerd al zeker niet meer) en meer schade aan kunnen richten dan de gemiddelde hond. En dan komen ze met zulke foto's (of navenante filmpjes en verhalen):

[/quote]

Kom je dit soort mensen niet ook heel vaak tegen met allerlei andere rassen honden.
Zijn de gebitten van b.v. een herder, rottweiler, labrador of weet ik veel wat voor grote hond niet net zo gevaarlijk.

Sorry maar persoonlijk hou ik ook niet van herders, rottweilers en andere type waakhonden want ook zij zijn voor bepaalde richtingen gefokt.

Verder, ja een teckel brengt minder schade aan maar als jou eigen grotere hond daar dan vervolgens uit verdediging op reageert zal hij/zij toch vaak als schuldige aangewezen worden en al snel als gevaarlijk aangewezen worden.

Vooroordelen (bij mens en dier) hebben altijd een nadeel, je gooit daarmee alles en iedereen op dezelfde hoop, uitzondering bestaan dan blijkbaar niet meer. Natuurlijk heb ik ook vooroordelen maar probeer wel om daar zo min mogelijk in mee te gaan, mij ervan bewust te zijn en dan toch het individu een eerlijke kans te geven..
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dagmar S schreef: Kom je dit soort mensen niet ook heel vaak tegen met allerlei andere rassen honden.
Zijn de gebitten van b.v. een herder, rottweiler, labrador of weet ik veel wat voor grote hond niet net zo gevaarlijk.

Sorry maar persoonlijk hou ik ook niet van herders, rottweilers en andere type waakhonden want ook zij zijn voor bepaalde richtingen gefokt.

Verder, ja een teckel brengt minder schade aan maar als jou eigen grotere hond daar dan vervolgens uit verdediging op reageert zal hij/zij toch vaak als schuldige aangewezen worden en al snel als gevaarlijk aangewezen worden.

Vooroordelen (bij mens en dier) hebben altijd een nadeel, je gooit daarmee alles en iedereen op dezelfde hoop, uitzondering bestaan dan blijkbaar niet meer. Natuurlijk heb ik ook vooroordelen maar probeer wel om daar zo min mogelijk in mee te gaan, mij ervan bewust te zijn en dan toch het individu een eerlijke kans te geven..
En eerlijk = eerlijk, ik kom ook hele domme Labrador eigenaren tegen
En ik durf daar wel aan toe te voegen dat ik voor Herders en Rottweilers ook omloop, dus ja, daar heb je zeker gelijk in.

Vooroordelen zijn ook niet zo netjes. Maar in dit geval heb ik ze toch wel en gaat de veiligheid van mijn honden voor op dat ik het individu een eerlijke kans wil geven en maak ik me heel rap uit de voeten.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="Lizzy"]
Ik moet je eerlijk zeggen, zie ik zo'n hond aan komen, maak ik me uit de voeten. En ja, ik kom liever een domme meneer met valse teckel tegen die mijn honden bijt dan een domme meneer met een lieve Pitbull-achtige, die vast niks doet (totdat ie getergd wordt - van de week werd een Stafford aangevallen door een mopshondje. En Stafford wordt boos. Kan ik de hond ook niet kwalijk nemen. Maar een Stafford is toch geen partij voor een mopshondje. Politie en ambulance en dierenambulance erbij.... Wat een gedoe weer). De schade die een teckel aanricht is gewoon minder groot, links of rechtsom.

En Constance, jij beseft tenminste waar je mee loopt. En je neemt verantwoording. Maar jij weet net zo goed als ik denk ik dat er ook mensen met dit soort honden lopen die 2 hersencellen hebben, waarvan 1 niet in gebruik en die ene die ze dan wel in gebruik hebben, gebruiken ze dan weer net niet om kennis over honden te vergaren. En dit soort lui kom je gewoon gezellig tegen in losloopbossen of op straat, in volstrekte ontkenning dat deze honden in de regel gewoon niet sociaal zijn met andere honden (als ze de 3 jaar zijn gepasseerd al zeker niet meer) en meer schade aan kunnen richten dan de gemiddelde hond. En dan komen ze met zulke foto's (of navenante filmpjes en verhalen):

"ja maar hij is juist hartstikke lief"

Afbeelding

En ik geloof ze direct hoor! Maar eigenlijk vind ik de ontkenning van wat er mis kan gaan met dit type hond eigenlijk heel gevaarlijk.......

En wat mij betreft hoeven deze rassen niet los over straat te lopen. En nee, verbieden gaat niet werken (zoals Sonja al schrijft) dus dat gaat 'm ook niet worden. Maar ik zou er persoonlijk helemaal geen bezwaar tegen hebben als dit soort honden verplicht gemuilkorfd en aangelijnd over straat moeten. En nee, dat vinden jullie liefhebbers vast niet leuk dat ik dat schrijf! En dat begrijp ik ook echt heel goed! Want er zijn 100 goede redenen waarom muilkorven geen goed idee is in jullie ogen en daar hebben jullie vast nog wel gelijk in.

Maar nee, het klopt, ik vertrouw de gemiddelde Pit-achtige niet. En ik vertrouw (sorry) de meeste Pit-eigenaren ook niet :-\. En eerlijk = eerlijk, ik kom ook hele domme Labrador eigenaren tegen. Maar ik vind dat minder eng dan een hele domme Pit-eigenaar :-\. En natuuuuurlijk zijn er hele fijne Pittbulls EN dito eigenaren, eigenaren met ontzettend veel kennis over dit type hond! En die moeten dan weer onder al die slechte lijden. En dat is ook jammer. Dat is gewoon wel het nadeel van dit ras (en aanverwante rassen). Maar nou was er laatst een groepje Pit-eigenaren die ging laten zien wat een geweldige hond dit toch is (in mijn ogen echt ook weer totale ontkenning) en volgens mij werkt dat echt contraproductief. Volgens mij kunnen Pitbull (en aanverwante rassen) beter goed aan de omgeving laten zien dat ze de hond begrijpen, weten waar ze mee lopen, hun verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat ze de boel ten alle tijden onder controle hebben. Dat geeft de burger meer vertrouwen.
[/quote]

Ik ben het helemaal met je eens. Godzijdank kom ik dit types mensen, en honden, nooit tegen hier. Maar als dat wel gebeurd lijn ik kort aan en maak ook ik me uit de voeten.
Van mij hoeven dit soort honden ook niet. En ja, er zitten vast goede tussen, maar er lopen gewoon teveel mensen op de wereld rond die ze óf misbruiken óf geen flauw idee hebben wat ze aan hun riem hebben lopen (als die er überhaupt 1 aanzit).

Is er trouwens niet iets wat je mee kan nemen waarmee je veilig kan ingrijpen bij een gevecht? Ik heb ooit een man gezien met een pitbull achtige en die had hem aan de lijn. Maakte ik later een praatje mee en die zei dat hij, uit het oogpunt van 'je weet maar nooit' iets bij had wat hij op de kop van de hond kon laten breken en dan zou die stoppen met vechten. Maar of dat ook daadwerkelijk zo is, geen flauw idee.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef: Ik ben het helemaal met je eens. Godzijdank kom ik dit types mensen, en honden, nooit tegen hier. Maar als dat wel gebeurd lijn ik kort aan en maak ook ik me uit de voeten.
Van mij hoeven dit soort honden ook niet. En ja, er zitten vast goede tussen, maar er lopen gewoon teveel mensen op de wereld rond die ze óf misbruiken óf geen flauw idee hebben wat ze aan hun riem hebben lopen (als die er überhaupt 1 aanzit).

Is er trouwens niet iets wat je mee kan nemen waarmee je veilig kan ingrijpen bij een gevecht? Ik heb ooit een man gezien met een pitbull achtige en die had hem aan de lijn. Maakte ik later een praatje mee en die zei dat hij, uit het oogpunt van 'je weet maar nooit' iets bij had wat hij op de kop van de hond kon laten breken en dan zou die stoppen met vechten. Maar of dat ook daadwerkelijk zo is, geen flauw idee.
Kop van de hond breken? Ik mag toch hopen van niet :o! Bedoelde hij geen breakstick?

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

door al die nitwitten van eigenaren, mogen en komen mijn honden niet in de buurt van andere honden.... ze gaan of aan de lijn of ik laat ze volgen... ze mogen gewoon niet andere toe... wil het gewoon niet!
Moet er niet aan denken dat er wat gebeurd want geef toe... er lopen er meer los dan er vast zitten en daar bedoel ik hond en eigenaar mee
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Me and my boys! schreef: door al die nitwitten van eigenaren, mogen en komen mijn honden niet in de buurt van andere honden.... ze gaan of aan de lijn of ik laat ze volgen... ze mogen gewoon niet andere toe... wil het gewoon niet!
Moet er niet aan denken dat er wat gebeurd want geef toe... er lopen er meer los dan er vast zitten en daar bedoel ik hond en eigenaar mee
+1
Want ik heb dan van die "enge" herders, maar wordt gillend gek van al die mensen met een ongeleid projectiel die zogenaamd niets doet.
Lil

Bericht door Lil »

BlissSpirit schreef: +1
Want ik heb dan van die "enge" herders, maar wordt gillend gek van al die mensen met een ongeleid projectiel die zogenaamd niets doet.
Ik ben met enge herders dus bang van Goldens, Labradors en JR's. Mijn schattige herder met o zo gevaarlijke bek is namelijk 5 keer heel ernstig toegetakelde geweest. Het ernstigste door een JR die zijn lip door en door uitscheurde op 3 plaatsen waardoor meneer na hechten niet meer kon eten en opgenomen moest worden voor infuus. Golden beet de pees van een voorpoot stuk (dat geneest wel, maar zucht dat duurt behoorlijk lang). Andere golden waren 20 hechtingen in de nek voor nodig. Labrador beet dan wel niet erger dan 4 gaatjes die niet gehecht hoefde te worden, maar die kneusde met lomp doen wel heel veel.

Dus ehhh ik loop voor alles om, maar vooral voor de o zo sociale rassen.  :-\  :-[
Die rassen zijn reuze sociaal, alleen als je die eigenaars verzoekt hun hond aan te lijnen dan weigeren ze dat standaard. Ik heb nu pas een collega zover (na 1.5 jaar) dat zij snapt dat andere honden niet lelijk doen omdat ze niet mogen spelen. Als heuse labradoreigenaar vond zij dat andere honden lelijk deden omdat ze niet gewoon los mochten en omdat ze haar hond voor hun neus moest wegvissen.  :-[ :-X
Echt, zo wijdverbreid misverstand: laat maar lopen dan gebeurd niets.  ::)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: Kop van de hond breken? Ik mag toch hopen van niet :o! Bedoelde hij geen breakstick?

Haha, dat stond er een beetje lullig.

Het was een dun staafje, met een vloeistof er in. Hij zei dat je het als een ei op de kop van de hond kon 'tikken' en dat er dan een vloeistof uit kwam die maakte dat een hond stopte met vechten.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik heb zo een "rijbewijs" hier in duitsland. Zo heel veel stelde dat nou ook niet voor. En ik heb sommige antwoorden gegeven omdat ik weet dat men dat wil horen. Een heleboel van de rest was een beetje open duer inslaan. Maar toch he, dat was voor mij dan zo, er zullen er genoeg zijn die dat anders ervaren, dus aan de andere kant is zoiets dan weer een mooie basis. Geloof dat je verplicht bent met je eerst hond cursus te volgen. Maar ja dat valt of staat ook met de kwaliteit van de cursus.  :-\
Het is alleen jammer dat je het alleen moet doen voor honden met schofthoogte van meer dan 20 cm, goed dat zijn de meeste, maar waarom deze differentiatie?
En voor sommige rassen moet je dus tering veel betalen aan belasting (gevaarlijke hondenrassen) en dan nog krijg je ze moeilijk verzekert, of dat kost je ook klauwen vol geld.
Je ziet ze dan ook niet zo vaak lpen hier. Dat is ook een manier, niet verbieden maar het duur, en niet leuk maken. Verschilt per deelstaat en er staan echt een hoop rassen op.
Helemaal mee eens kan ik het er ook niet mee zijn  :-\ vind het vooral raar dat het veel verschilt per deelstaat. Maar ja aan de andere kant komt het ook niet uit de lucht vallen deze lijst he?
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 12 jun 2015, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

smulpaap schreef: Hier het nieuws over labrador faya

http://www.omroepwest.nl/nieuws/03-06-2 ... katwijk-do
Nou lekker dan, ze mag gedurende 3 jaar geen honden meer houden :-X
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Heeft ze voldoende tijd om op zoek te gaan naar een nieuw hondje in ieder geval!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Twee van de zes honden zijn inmiddels ingeslapen

http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-06-2 ... martin-gau

Plaats reactie