Dan koop je toch in winkel a het ene, en in winkel b het andere?Kaio schreef: Ja maar die andere winkels hebben dat toch ook? Misschien niet hetzelfde produkt dan weer andere. Is toch een pot nat.
Goed verpakkingsvrije winkel maar die heeft niet iedereen om de hoek liggen.
Valt me trouwens de laatste tijd mee, geen plastic om de komkommers![]()
Dat dus. En hier, in mijn gemeente, moeten wij echt wel scheiden en goed op de hoeveelheid afval letten.Doranto schreef: Zal mij een worst wezen of ze me missen.
Heb gewoon geen zin om aan die onzin mee te werken, dus koop ik het ergens waar het minder belachelijk verpakt is.![]()
Wij hebben een kleine kliko (grijs) en die halen ze 1 keer in de maand leeg. 1 keer per maand komen het plastic afval ophalen wat je verzameld in dunne plastic zakken en 1 keer per maand oud papier. Geloof me, dat is echt niet veel en toen wij hier net kwamen wonen zaten we echt regelmatig met ons handen in ons haar.
Nu, anderhalf jaar later, hebben we nog maar een halve kliko per maand. Kwestie van opletten wat je koopt, blijkt. Ook het plastic afval is met de helft afgenomen. Ik lever nu een halve zak in, per maand. Want als je een aantal keer de ratten hebt gevonden bij je plastic zakken vol vuil, dan ga je daar vanzelf wat aan doen.
Ik ben echt niet afvalvrij, want ik heb simpelweg de keus niet altijd. Mijn lijf trekt het niet om altijd maar naar de markt te gaan bijvoorbeeld. Maar ik koop geen gesneden (en dus voorverpakte) groenten, recycle onze broodzakken en let verder gewoon goed op met wat ik koop. En havermout die in een mooie glanzende doos zit met daarin een plastic zak, die laat ik staan. En ik ga al zéker niet extra betalen enkel en alleen om meer afval in mijn kliko te kunnen stoppen.
Dat ze willen dat die verpakking opgepimpt wordt, prima. Als ze van een papieren zak nu een kartonnen doos hadden gemaakt met één of andere fantastische opdruk, dan was het niet zo erg geweest. Maar ik vind het gewoon echt totaal zinloos om een plastic zak in een doosje te stoppen.
Ook dat. Over het algemeen doe ik niet eens meer een poging om de 'hier openen' labels te gebruiken maar zet ik er meteen een schaar in.lianneke schreef: En dan zijn sommige verpakkingen ook bijna niet open te krijgen..![]()