Ik ben er wel trots op, maar dan trots om mijn huis weer te kunnen laten zien van binnen. Vandaag kwam er een kennis in huis, die nog nooit bij ons binnen was geweest en ik voelde me veel zekerder in mijn eigen huis. Alsof ik zo meer mezelf liet zien dan de rommel in mijn huis en hoofd
De hulp is nu twee keer geweest, we moeten nog een beetje meer op elkaar inspelen en ik moet nog meer aangeven wat ik zelf wil dat ze doet, maar alles wat zij heeft gedaan hoef ik niet meer te doen en kom ik aan de andere dingen toe. Als eerste ruim ik op en toen ze wegging heb ik nog eens gekeken wat ze heeft gedaan. Ik zag wel dat ze dingen heeft overgeslagen/vergeten wat ik normaal wel doe als ik schoonmaak. Maar dat is voor de volgende keer, deze keer heb ik dat zelf gedaan, maar dat kon dan ook, want ik hoefde de andere dingen niet te doen die zij al had gedaan.
Ik merk wel dat de boven en benedenverdieping teveel is om in één ochtend te doen. Dus zal ik voor de volgende keren aan haar voorstellen om sowieso de douche en wc te doen en daarbij de ene keer boven en de andere keer beneden. Dan zal ze niet om de drie maar om de twee weken komen, dat vindt zij zelf alleen maar best, want dan verdient ze meer.
Ze is nu ruim een week geleden geweest en komt pas weer over drie weken. We hebben met zijn allen vakantie en Peter vindt het niet fijn als er een vreemde in zijn/ons huis loopt als hij er is. Dus dat doen we dan ook niet.
Ondertussen probeer ik alles bij te houden met behulp van de meiden en Peter.
Ik ben blij met de beslissing die ik genomen heb en stiekem Peter ook, denk ik