Ben.... uhhh... WAS er zo blij mee....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ben er niet trots op, maar zo blij mee....

WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Dian schreef: ik heb ook hulp, wel via de wmo, maar ik kan ook niet opruimen. Dan neem ik me voor om dat kastje op te ruimen, kom ik iets tegen wat naar de keuken moet en  dan kom ik daar en begin ik in de keuken.......... dan krijg ik iets in de handen wat naar de slaapkamer moet, dan trek ik daar alles overhoop.......... aan het eind is dan de rotzooi nog erger dan eerst [emoji14] Lijstjes maken kan ik wel, maar me eraan houden ik niet [emoji14]
Tja... dat had mijn tekst kunnen zijn.... [emoji16] .

Verstuurd vanaf mijn GT-S6790N met Tapatalk
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Heel fijn al jullie lieve reacties.  Gelukkig herkennen veel mensen zich er ook in of herkennen de situatie vanuit hun eigen werk. [emoji4]

cj

Bericht door cj »

Fijn toch een goede hulp. Niks om je druk over te maken hoor of om voor te schamen. Ieder doet het op zijn eigen manier.
Ik ondervind echt geen "levensvreugde" uit poetsen en opruimen. En nu we het er toch over hebben......strijken....wat een k*twerk.
Saskia
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

WillyP schreef: Dank je Lianneke, maar toch heb ik het er vandaag niet over gehad toen onze familie bij ons kwam bbq-en vandaag.  Mijn moeder, schoonzus en vriendin weten ervan buitenom ons gezin, meer niet.  Het is niet iets wat ik even gezellig bespreek tijdens een visite....
Voor jou en iedereen op BP een welgemeende goede raad:
Wie je ook bent en wat je ook doet of vindt: schaam je nooit voor jouw keuzes.
Het is jouw leven, jij moet het leiden (en niet lijden), doe je best en wees er trots op dat je je best doet.
Fijn dat je niet perfect bent en niet alles kunt: perfecte mensen zijn vaak niet zo aardig en gezellig  :)
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Borke schreef: Voor jou en iedereen op BP een welgemeende goede raad:
Het is jouw leven, jij moet het leiden (en niet lijden), doe je best en wees er trots op dat je je best doet.
Fijn dat je niet perfect bent en niet alles kunt: perfecte mensen zijn vaak niet zo aardig en gezellig  :)
Dank je wel!! [emoji8]

Samjo
3-sterren
3-sterren

Bericht door Samjo »

Fijn dat je zo geholpen bent.

Ik ben zelf een huishoudelijke hulp bij een mevrouw met wmo die zelf haast niks meer kan. Ik maak dus niet alleen schoon maar ruim ook op. In het begin zat zij op een stoel aanwijzingen te geven, waar wat naar toe moet :biggrin2: nu naar 4 jaar weet ik precies waar alles hoort en houden we zelfs tijd over voor een lekker klets praatje. Ik vind het zo een dankbaar werk en doe het met plezier een klik met de persoon waar je bent vind ik wel heel belangrijk.

Dus voor allen die hulp nodig hebben schaam je niet degene die zich aanbieden doen dat meestal omdat ze het werk ook gewoon leuk vinden.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Borke schreef: Voor jou en iedereen op BP een welgemeende goede raad:
Mooi gezegd!
WillyP
5-sterren
5-sterren

Re: Ben er zo blij mee....

Bericht door WillyP »

Ik ben er wel trots op, maar dan trots om mijn huis weer te kunnen laten zien van binnen. Vandaag kwam er een kennis in huis, die nog nooit bij ons binnen was geweest en ik voelde me veel zekerder in mijn eigen huis. Alsof ik zo meer mezelf liet zien dan de rommel in mijn huis en hoofd  ;)

De hulp is nu twee keer geweest, we moeten nog een beetje meer op elkaar inspelen en ik moet nog meer aangeven wat ik zelf wil dat ze doet, maar alles wat zij heeft gedaan hoef ik niet meer te doen en kom ik aan de andere dingen toe. Als eerste ruim ik op en toen ze wegging heb ik nog eens gekeken wat ze heeft gedaan. Ik zag wel dat ze dingen heeft overgeslagen/vergeten wat ik normaal wel doe als ik schoonmaak. Maar dat is voor de volgende keer, deze keer heb ik dat zelf gedaan, maar dat kon dan ook, want ik hoefde de andere dingen niet te doen die zij al had gedaan.

Ik merk wel dat de boven en benedenverdieping teveel is om in één ochtend te doen. Dus zal ik voor de volgende keren aan haar voorstellen om sowieso de douche en wc te doen en daarbij de ene keer boven en de andere keer beneden. Dan zal ze niet om de drie maar om de twee weken komen, dat vindt zij zelf alleen maar best, want dan verdient ze meer.

Ze is nu ruim een week geleden geweest en komt pas weer over drie weken. We hebben met zijn allen vakantie en Peter vindt het niet fijn als er een vreemde in zijn/ons huis loopt als hij er is. Dus dat doen we dan ook niet.
Ondertussen probeer ik alles bij te houden met behulp van de meiden en Peter.

Ik ben blij met de beslissing die ik genomen heb en stiekem Peter ook, denk ik  ;)
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Zodra jullie meer op elkaar zijn ingespeeld en het vertrouwen gegroeid is zal je merken dat het steeds makkelijker gaat en dat er in een ochtend echt heel veel gedaan kan worden ;).
Ik heb adresjes waar ik in 3,5 uur een heel huis moet doen boven en beneden,  en grondig ook ivm vele allegieen en andere gezondheidsklachten.  Dit kan zodra de hulp ingewerkt is,  het huis kent en er wederzijds vertrouwen  is,  dan is er zelfs tijd voor een kopje koffie of thee tussen door met een gezellig klets praatje indien dit gewenst is ;)
En met de tijd kan je het makkelijker los laten en overlaten aan je hulp en dat geeft rust voor zowel jouw en je gezin als de hulp omdat er dan vertrouwen is en het lekker loopt.
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Ik hoop dat het inderdaad zo gaat als je zegt Anneloog. Maar ons huis is vrij groot.
Tijd vrij maken om wat te drinken doe ik nu ook. Dat moet sowieso kunnen.

WillyP
5-sterren
5-sterren

Re: Ben.... uhhh... WAS er zo blij mee....

Bericht door WillyP »

Ik was er blij mee  :-\

Gisteravond kreeg ik een appje dat ze niet meer komt. Ze is twee keer geweest. We moesten nog op elkaar ingespeeld raken en ik duidelijk aan gaan geven wat ik wilde dat ze deed en vertrouwen opbouwen, maar verder had ik best een fijn gevoel dat heel het huis weer netjes aan kant was.

Maar ze is een opleiding gestart en kan dus nu niet meer komen. Balen! Wat ga ik doen? Toch weer zelf aan de slag, zoals ik vanochtend zelf echt geprobeerd heb. Of toch weer op zoek naar een andere hulp?

Natuurlijk probeer ik het tussendoor bij te houden, maar er zijn dingen waar ik niet aan toe kom en dingen waar ik zoveel tijd in steek dat de rest blijft liggen.

Vanochtend ben ik ook weer vanalles aan het doen, maar als een kip zonder kop. Ben ik 'hier' bezig en kom ik 'daar' wat tegen, dan ga ik 'daar' rustig verder, om vervolgens 'hier' weer te vergeten  ::)

Nu allebei onze meiden naar het voortgezetonderwijs gaan sinds deze week denk/hoop ik meer tijd te hebben. Maar ik denk dat het uitkomt dat ik meer tijd heb op te 'verdwalen'  :-X
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Is flylady niks voor je?
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Nooit van gehoord Martine...  ???
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

WillyP schreef: Ik was er blij mee  :-\

Gisteravond kreeg ik een appje dat ze niet meer komt. Ze is twee keer geweest. We moesten nog op elkaar ingespeeld raken en ik duidelijk aan gaan geven wat ik wilde dat ze deed en vertrouwen opbouwen, maar verder had ik best een fijn gevoel dat heel het huis weer netjes aan kant was.

Maar ze is een opleiding gestart en kan dus nu niet meer komen. Balen! Wat ga ik doen? Toch weer zelf aan de slag, zoals ik vanochtend zelf echt geprobeerd heb. Of toch weer op zoek naar een andere hulp?

Natuurlijk probeer ik het tussendoor bij te houden, maar er zijn dingen waar ik niet aan toe kom en dingen waar ik zoveel tijd in steek dat de rest blijft liggen.

Vanochtend ben ik ook weer vanalles aan het doen, maar als een kip zonder kop. Ben ik 'hier' bezig en kom ik 'daar' wat tegen, dan ga ik 'daar' rustig verder, om vervolgens 'hier' weer te vergeten  ::)

Nu allebei onze meiden naar het voortgezetonderwijs gaan sinds deze week denk/hoop ik meer tijd te hebben. Maar ik denk dat het uitkomt dat ik meer tijd heb op te 'verdwalen'  :-X
Balen zeg!

Een stofzuigrobot niet een idee  :biggrin2:
cj

Bericht door cj »

Niet zo netjes om het via een app te doen. Anders had ik haarzelf gevraagd, of ze iemand anders wist.
Rondvragen bij familie en vrienden voor een betrouwbaar iemand?
Saskia

Plaats reactie