Afghaanse windhond,
1891

1909

kon niet kiezen

Crufts 2015

Werklijnen zijn ook echt prachtig om te zien (wat korter, steviger en breder qua bouw) , met of met minder lange vacht
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

De Europees Korthaar is geen ras, dus logisch dat je niets vindt. Zijn gewoon vuilnisbakkies.Anneloog schreef: Ontzettend leuk topic maar zou graag ook wat meer over de katten zien, zelf heb ik 3 Europese kort haar dus gewoon huis tuin en keuken katten en als ik ga google kom ik er weinig tot niets over tegen ja wel van ras katten langharigen etc van begin 1900 maar de korthaar helaas niets. Kan best zijn dat ik niet goed zoek hoor maar ben benieuwd of het in de katten wereld ook zo soms duidelijk is die verandering en weet dat dat met sommige rassen zeker zo is maar niet allemaal toch?

wat ik zo langs zag komen aan terriër toen ik aan het zoeken was, is er bij de meesten niet gek veel veranderd qua uiterlijk....... alleen is het soms lastig zoeken naar echt oude foto's, ze noemden ze eerst alleen scottish........ moet je maar net weten :-p .pluk schreef: Links de eerste raskampioen, geboren in 1932
Jaren 50
Ik zie geen enorme verschillen met nu.
Norfolk van het jaar in 2013
En mijn boef... geen staande foto van te makenalleen die oren...
En voor de liefhebberhier staan de BOB vanaf 1965 op Crufts http://www.norfolkterrierclub.co.uk/bob.htm
De laatste jaren weer met gewone staartjes![]()

Oh ja, die heeft beduidend meer haarNadia schreef: @Lizzy, volgensmij geld dat niet bij alle beauces. Is maar net de foto die ik heb gepakt. Zie hier:
![]()
Hierboven schrijf je "er zitten ook extremen tussen hoor":Kaio schreef: Welke bedoel je Lizzy, die in stand of die kop?
Van sommige koppen kan ik zeggen te veel hanglippen, overtollig keelhuid, te korte neus met kreukels wat niet te zien is op deze foto, en te open oog. In het algemeen een veel te lompe kop. Hij moet een groot hoofd hebben maar moet strak en elegant zijn.
De in stand foto, denk dat dat handler probleem is, er zijn wel extreme honden met meer aflopende rug en poten ver naar achter, maar dat is deze idd niet, bouw ziet er verder ok uit. Maar deze honden worden tijdens het rennen ook zo door de ring gesleurd, zodat die voorpoten bijna steppen, geloof dat ze in nl hadden gezegd dat dat niet meer mocht, losse lijn moet maar ja
Ik zal eens kijken of ik wat duidelijkere extremen kan vinden, maar voor mijn idee is dat al op zijn retour. Ook de vachten die zo veel meer zijn geworden lijken wat minder te worden. Maardat ligt denk ik meer aan welke reu veel gebruikt wordt als ik eerlijk ben.
Ik vind wel dat er veel verschil is in hoofden, toch wel duidelijk anders maar dan toch allemaal correct, dat vind ik wel leuk.
Er zijn natuurlijk spitse snuiten, subtiele hoofden, en langere oren. Of te laag aangezette oren wat naar mijn mening niet ok is ivm water.
En lomper, ja soms is het te veel mode om alsmaar zwaarder te moeten, maar ook daar komen er van terug, tuurlijk is het een zware hond, met veel bone maar je moet weer niet overdrijven. Praktisch gezien moet je ze bij waterwerk in de boot tillen, daar zijn ze voor gemaakt, dus succes met je 80-90 kilo hond
Hier is Fozzy overigens degene met het zwaarste bone, maar ook atletischer gebouwd ( iets langer) en zijn vacht is ook korter, maar weegt 65, ok geen grammetje vet.
nee klopt ook, dit is niet het goede voorbeeld ervoor. Is meer een voorbeeld van extreem kappen en de nek extreem onhoog trekken wat een zeer raar beeld geeft, want de hond ansich lijkt wel een ok bouw te hebbenLizzy schreef: Hierboven schrijf je "er zitten ook extremen tussen hoor":
![]()