Dat kun je toch ook zelf maken? Kipfilet snijden, boter in de wok, bakken tot het bruin is, niet zwart, pot saus erbij pletteren, laten pruttelen en dan de rijst erbij die je natuurlijk ergens halverwege hebt gekookt. Je hebt wel 2 pannen, een mes, een ipadsnijplank en een roerhout/plastic nodig, dus het aanrecht moet je wel schoonmaken nadat je je bord/bestek hebt afgewassen-Saskia- schreef: Indiaas - als ze een beetje doorfietsen.
Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ja, kan.Mini's 3-tal schreef: Dat kun je toch ook zelf maken? Kipfilet snijden, boter in de wok, bakken tot het bruin is, niet zwart, pot saus erbij pletteren, laten pruttelen en dan de rijst erbij die je natuurlijk ergens halverwege hebt gekookt. Je hebt wel 2 pannen, een mes, een ipadsnijplank en een roerhout/plastic nodig, dus het aanrecht moet je wel schoonmaken nadat je je bord/bestek hebt afgewassen![]()
- Charlie Angel
- Moderator
Jij wil je eer hoog houden zeker?-Saskia- schreef: Indiaas - als ze een beetje doorfietsen.
Het is ook bijna geen moeite. Ik maak dat 's morgens als ik weinig tijd heb-Saskia- schreef: Ja, kan.![]()
- Angelique
- 5-sterren

Alles kan...koffiekan, theekan, sandokan-Saskia- schreef: Ja, kan.![]()
recept voor cootje, plien?- pien - schreef: Heerlijk eenpansgerecht met bulgur, sperziebonen en pinda's, op smaak gemaakt met ui, knoflook, gember, groentebouillon en wat tomatenpuree.
Eén dingetje: niet alleen de pinda's waren knapperig
Maar het was héérlijk! Ik wil het volgende week weer eten![]()
![]()
![]()
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Eergisteren kip provencaal uit de oven met frietjes
Gisteren boontjes met kotelet en tatjes uit eigen tuin
Vandaag Goeie vraag... Het is alleen voor mij en de meisjes. Fanne heeft 24u shift... Ik vermoed dat het voor ons dus boterhammen worden met een eitje van onze eigenste Liza...
Gisteren boontjes met kotelet en tatjes uit eigen tuin
Vandaag Goeie vraag... Het is alleen voor mij en de meisjes. Fanne heeft 24u shift... Ik vermoed dat het voor ons dus boterhammen worden met een eitje van onze eigenste Liza...
- Charlie Angel
- Moderator
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Jerry can : biggrin2:Angelique schreef: Alles kan...koffiekan, theekan, sandokan![]()
Bulgurpilav met sperziebonen en sojasauscoby.p schreef: recept voor cootje, plien?
Ingrediënten:
2 eetlepels olijfolie extra vergine
2 eetlepels sesamolie
3 lenteuitjes/bosuitjes
140 gram fijne of middelgrove bulgur
zout en peper
1 eetlepel tomatenpuree (naar keuze)
1 eetlepel gehakte knoflook
1 eetlepel geraspte gember
100 gram sperziebonen
5,3 dl groentebouillon of water, waarvan 4 eetlepels sojasaus zijn.
Recept:
1. Verhit de olijfolie met sesamolie op middelhoog vuur en fruit daarin de uitjes in ongeveer 5 minuten. Af en toe roeren.
2. Voeg de bulgur toe en schep deze om tot het met de olie is bedekt.
3. Strooi peper en zout erover en voeg desgewenst de tomatenpuree toe. Voeg dan de kokende bouillon met sojasaus toe. Laat dit met het deksel op de pan en op laag vuur 10 minuten koken. Voeg de boontjes, gember en knoflook toe. Daarna vuur uit en nog 15 minuten afgedekt laten staan tot de bulgur gaar is.
Dit recept is voor 4 personen maar wij hadden wat meer boontjes dan 100 gram
De ketjap/soja hadden we eruit gelaten want het was al lekker genoeg
Meneer pien had er een handje pinda's doorheen gedaan maar je kan er bijv. ook een handje cashewnoten doorheen doen.
*** kook de boontjes even voor als je verse bonen hebt want de onze waren zéér knapperig
Re: Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Maxi's 3-tal schreef: Jerry can : biggrin2:

Oven patatjes. Met slaai. En een stuk prei quiche die nog over is van gisteren.
Hutspot, en dat in de zomer 
Aardappels, gebakken in ganzenvet, worstje en komkommertomatenuipeterselieslaai 
- -Annemarie-
- 5-sterren

Wim Kan! *ouwelullenalert*Angelique schreef: Alles kan...koffiekan, theekan, sandokan![]()
Vandaag restjes uit de vriezert.