Lotgering goed genoeg?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Lotgering goed genoeg?

kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

[quote="Erna"]
Uiteraard ken ik ook alle verhalen over Lotgering maar ik kan niet anders zeggen dan dat wij nog nooit slechte ervaringen met dit merk hebben gehad. Altijd mooi vlees gekregen en de honden zijn er gek op. Bij ons eten de honden 50% KVV (Lotgering of Smuldier) en 50% Barf en doen het daar uitstekend op.
[/quote]

hier ook maar dat is inmiddels al bekend  :biggrin2: maar wissel voor 2 wel af met barf,1 omdat ze geen enkele kvv moet,is in haar ogen denk ik babyvoer :P de sint is dat,de berner krijgt combi barf lotgering al 6 jaar,de border en chi moeten geven barf,en de border is kerngezond op al ruim 10 jaar lotgering,die moet ook al die andere merken niet,en dan nog een hondje van ruim 18 van mijn dochter die der hele leven op brokjes zat (we wisten toen niet beter) die 5 jaar terug dus niks meer van brokken wilde weten ,eet sinds die tijd lotgering,en is super gezond en fit,anders was ze waarschijnlijk al lang niet meer geweest,want ook die lust geen ander merk.
Dus ja meningen verschillen maar dat zal er altijd blijven
malinois.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malinois. »

Ik vind t prima voer. Heb t jaren als enige kvv gevoerd nu kan ik dichtbij ook wat andere betaalbare kvv's kopen dus nu wissel ik wat af. 3 dagen per week Lotgering, 1 dag smuldier, 1 dag dogmeat, 1 barfdag en 1 dag wat me uitkomt de ene keer barf de andere keer 1 van de kvv merken...
Maar ik heb nooit enig probleem met lotgering gehad, altijd prima vlees en prima service.
Laatst gewijzigd door malinois. op wo 06 mei 2015, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
abmiS
3-sterren
3-sterren

Bericht door abmiS »

Ik ben wel benieuwd wat de voorkeur onder de mensen hier zou zijn bij de volgende vraagstelling.

Wat is in jou ogen beter, of waar zou jij voor kiezen en waarom?

50% Barf / 50% smuldier
Of
100 % kvv van een gemiddelde prijs ( Dogmeat, lupa,kivo)

En zit er nog een groot verschil in prijs denk je ?
Ik zou denken dat 50%barf/50% smuldier duurder is maar misschien hebben anderen beter inzicht
Hydra
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hydra »

Ik vind dit om eerlijk te zijn een nogal 'rare' vraag, want barfen is iets anders dan kvv geven. Naar mijn idee is barf vaak goedkoper dan kvv (eigen ervaring!), maar dit hangt zo ontzettend af van de eisen die je aan beiden stelt: wel/niet biologisch, wel/geen wild, transparante samenstelling (kvv) etc.
Dus ik zou voor geen van beide opties kiezen eigenlijk, zeker niet met de voorbeelden die jij noemt: m.i. zegt slechts de prijs en een merknaam niet zoveel.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

[quote="abmiS"]
Ik ben wel benieuwd wat de voorkeur onder de mensen hier zou zijn bij de volgende vraagstelling.

50% Barf / 50% smuldier
Of

Ik zou denken dat 50%barf/50% smuldier duurder is maar misschien hebben anderen beter inzicht
[/quote]50% barf klinkt prima, want dan kies ik de kwaliteit die me bevalt, maar 50% smuldier komt hier niet op het menu. Ik heb het jaren naast brok gevoerd en ging bijna over m'n nek op smuldier-dagen van de geur en aanblik. Als je bekijkt wat die prak kost, kun je ook wel na gaan dat het niets anders zijn kan dan idd misselijk makend materiaal, anders kan dat nooit tegen die prijs getransporteerd, gemalen, verpakt en verkocht voor een paar dubbeltjes (verkoopprijs laatste schijf) om tóch nog winst op te leveren aan de verschillende partijen.
Optie 2 dan? Dat is 100% kvv uit de laag gemiddelde prijsklasse, met optie van onderling afwisselen. Tja, ik wil geen 100% kvv geven, maar áls ik dat deed zou ik me niet willen beperken tot de laag gemiddelde prijsklasse maar zeker gebruik willen maken van dát voer waarin ik het meeste vertrouwen heb dat het zo veel mógelijk in de buurt komt van de kwaliteit die ik bij zelf samenstellen zou kiezen. Kortom, ik ben evenmin gelukkig met optie 2.
Ik heb dus geen voorkeur tussen deze 2, beiden hebben hun voors en tegens, waarbij optie 1 heel verschillend ingevuld kan worden aangezien de kwaliteit van barf natuurlijk bepaald wordt door de samensteller, dat kan waanzinnig verschillen.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Sinds zijn operatie aan de HP krijgt Balou ook smuldier, afgewisseld met farmfood fresh. Daarbij krijgt hij ook nog blik. Ik zou het liever anders zien maar dit zijn de enige kvv soorten die ik hem kan voeren omdat daar geen gemalen bot in zit en hij er niet van verstopt raakt.

Lotgering heb ik voor Chendo nu een paar keer geprobeerd, maar daar poept hij kanonskogeltjes van.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 13 aug 2015, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
abmiS
3-sterren
3-sterren

Bericht door abmiS »

[quote="Hydra"]
Ik vind dit om eerlijk te zijn een nogal 'rare' vraag, want barfen is iets anders dan kvv geven. Naar mijn idee is barf vaak goedkoper dan kvv (eigen ervaring!), maar dit hangt zo ontzettend af van de eisen die je aan beiden stelt: wel/niet biologisch, wel/geen wild, transparante samenstelling (kvv) etc.
Dus ik zou voor geen van beide opties kiezen eigenlijk, zeker niet met de voorbeelden die jij noemt: m.i. zegt slechts de prijs en een merknaam niet zoveel.
[/quote]

Ik snap niet zo goed waarom dit een rare vraag zou zijn ?

Ik snap dat barf iets anders is dan kvv maar ik begrijp niet zo goed wat dat er mee te maken heeft ?
Sorry ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren, ik zie namelijk niet echt wat het te maken heeft met mijn vraag, en dat bedoel ik niet negatief of verkeerd hoor maar ik snap het oprecht niet.

Ik maakte deze stelling puur uit nieuwschierigheid en omdat ik eerder in dit topic ergens voorbij zag komen dat iemand 50% procent barf 50% kvv voerde.
Het kan zijn dat ik gewoon raar ben hoor, maar dat soort vragen komen gewoon vaak bij me op.

Zoals, zou je liever een premium brok voeren met mindere kwaliteit kvv of dan alleen brok,  door dat soort stellingen te peilen onder de mensen krijg ik veel inzicht.
Het heeft verder niets te maken met óf je dat ook zou doen, en zeggen dat je geen van beiden zou kiezen snap ik ook niet, als je de keuze moet maken dan lijkt het me toch niet dat je je hond laat verhongeren omdat geen van beide keuzes de meest ideale is ?

Ik geloof dat ik mezelf niet goed heb uitgedrukt of dat mensen me verkeerd begrijpen, als je een keuze maakt tussen de stelling betekent dat niet dat je dat ook moet gaan doen ?
Dat is hetzelfde als je vraagt, ben je liever blind of liever doof, nou natuurlijk geen van beiden maar dat is niet het punt.
[quote="Parelridder"]
50% barf klinkt prima, want dan kies ik de kwaliteit die me bevalt, maar 50% smuldier komt hier niet op het menu. Ik heb het jaren naast brok gevoerd en ging bijna over m'n nek op smuldier-dagen van de geur en aanblik. Als je bekijkt wat die prak kost, kun je ook wel na gaan dat het niets anders zijn kan dan idd misselijk makend materiaal, anders kan dat nooit tegen die prijs getransporteerd, gemalen, verpakt en verkocht voor een paar dubbeltjes (verkoopprijs laatste schijf) om tóch nog winst op te leveren aan de verschillende partijen.
Optie 2 dan? Dat is 100% kvv uit de laag gemiddelde prijsklasse, met optie van onderling afwisselen. Tja, ik wil geen 100% kvv geven, maar áls ik dat deed zou ik me niet willen beperken tot de laag gemiddelde prijsklasse maar zeker gebruik willen maken van dát voer waarin ik het meeste vertrouwen heb dat het zo veel mógelijk in de buurt komt van de kwaliteit die ik bij zelf samenstellen zou kiezen. Kortom, ik ben evenmin gelukkig met optie 2.
Ik heb dus geen voorkeur tussen deze 2, beiden hebben hun voors en tegens, waarbij optie 1 heel verschillend ingevuld kan worden aangezien de kwaliteit van barf natuurlijk bepaald wordt door de samensteller, dat kan waanzinnig verschillen.
[/quote]

Kijk dit is het soort antwoord dat ik bedoel en waar ik iets mee kan :) natuurlijk is het geen makkelijke of ideale keuze, scheelt weer dat het geen echte keuze is maar gewoon een vraagstelling hah :)

@ ttjes ohoh ik geloof je hoor, en voer is maar net zo goed als dat je hond het er op doet :) !
malimaniac
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malimaniac »

Ik zou liever half barf, half kvv geven dan alleen kvv. Bij barf zie je wat je voert en ze hebben wat te kauwen.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Lotgering goed genoeg?

Bericht door Ruisje »

[quote="abmiS"]

50% Barf / 50% smuldier
Of

[/quote]
Hoe je het ook wendt of keert, bij kvv weet je niet wat ze er precies instoppen. Dus als ik deze keuze zou moeten maken, zou ik gaan voor optie 1: half smuldier / half barf.
Maar... die helft barf zou ik dan wel voor hele goede kwaliteit gaan (met een mooi aandeel wild) en geen rundvlees erbij!

Onze honden (en katten) eten 100% barf, daarvoor gaf verschillende merken kvv en daarvoor half brok, half smuldier.
Wat maakt dat smuldier en een aantal andere merken kvv 'stinken' is de premix die erdoor zit. Dat is stinkspul. :biggrin2:
abmiS
3-sterren
3-sterren

Bericht door abmiS »

Eens!! , dat is volgends mij ook het belangrijkste punt.

Je weet niet wat er in zit, of het nu brok of kvv is.
Daarom weet ik niet zo goed of ik het een nu beter of slechter vind dan het ander.

Barfen heeft mijn voorkeur qua gevoel :) maar dat komt nog wel in de toekomst.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

[quote="malimaniac"]
Ik zou liever half barf, half kvv geven dan alleen kvv. Bij barf zie je wat je voert en ze hebben wat te kauwen.
[/quote]

Zo heb ik dat bij mijn vorige hond ook gedaan :)
Ging prima en hij deed het er geweldig  op

Ik gaf trouwens Smuldier afgewisseld met Carnibest.
Over Carnibest was ik trouwens tevreden,maar om toen de kosten te drukken wisselde ik dat af met Smuldier.
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 17 aug 2015, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
PollekeD
2-sterren
2-sterren

Bericht door PollekeD »

Ik voer sinds een maand Lotgeringen, heb 7 verschillende soorten besteld. Mijn 3 meiden doen het er goed op. Tot nog toe geen klachten. Dit geldt ook voor 3 van mijn collega's. Volgens mij is het in ieder geval beter dan brok.
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

Het is in ieder geval beter al brok
maar mijn bijna 12 jarige rottweiler kon er niet tegen.
Van alle smaken die ze heeft gegeten heeft ze alles uitgespugd.
Zo zie je dat iedere hond weer anders is.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Met 4 (redelijk) grote honden gaat er hier zo'n 3,5 kilo vlees per dag door. Dus een beetje budgetvriendelijk is dan wel fijn.

's ochtends eten ze kvv met groenten (want snel uit te delen en snel opgegeten) en 's avonds een barfmaaltijd.
Die kvv is vaak 50% lotgering (en ik heb nooit klachten over de kwaliteit, en wij voeren dit nu zo'n 7 jaar) en 50% anders (kiezebrink, kivo, barfmenu, tamro). De barf verschilt van' goedkope' kipkarkasjes en pens tot dure haaskarkas en paardenvlees en alles daar tussen in. Kortom: afwisseling!
Daarmee eten ze hier zo rond de 10 euro per dag.

Plaats reactie