Ik ben het ook niet eens met levenslang. Lijkt me echt totale kul. Dingen zijn best prijzig ja. Geloof dat je vanaf het 2de jaar 350 euro betaald. Maar goed, financieel kan het me niet zo heel erg boeien. Ik wil gewoon het beste voor Link. Ik wist dat een hond geld zou kosten (onze vorige was ook een onwijze kostenpost) en desondanks heb ik een hond genomen.Hope schreef: Zo blij dat ik nooit begonnen ben met die injecties...
Als dat levenslang moet, tja, dan is dat toch wel best een opgave lijkt me. Met name ook financieel. Vroom had het over 5 jaar.
Maar ik vind wel dat je moet kijken in hoeverre het goed is voor de hond en of het ook iets toevoegd.
Hier spreekt men ook over max 5 jaar.De totale kuur duurt meestal drie tot vijf jaar. Er zijn ook korte kuren, die zes tot acht weken duren. Vaak zijn dit kuren die insectensteken behandelen. Een kuur wordt altijd onder toezicht van een arts uitgevoerd. In sommige gevallen is het mogelijk om de kuur thuis zelf toe te dienen. In andere gevallen is de aanwezigheid van een arts nodig.
Is desensibilisatie nodig?
Desensibilisatie is de enige manier om van een allergie af te komen. Medicijnen die de symptomen bestrijden, helpen de patiënt niet definitief van een allergie af maar maskeren slechts de klachten. Alleen door het lichaam bloot te stellen aan de allergene stof, kan deze gewend raken hieraan en zal er ongevoelig voor worden. In dit geval zal het lichaam alleen nog reageren wanneer het echt nodig is.
Dit lees ik eigenlijk overal. Ik denk dat ik idd in overleg met Tannetje na de 27ste maar eens grondig ga ellimineren. Want nu wil ik het weten ook. En dan idd niet op KVV maar puur op BARF.Allergische dieren hebben een grotere kans op het ontwikkelen van andere allergieën. Een deel van de honden met atopie heeft daarbij ook een voedselallergie en andersom. Daarom kan het belangrijk zijn door te gaan met het geven van hypoallergene voeding (Hypoallergeen dieet van Royal Canin), of over te schakelen op een dieet met een extra hoge hoeveelheid omega-3-vetzuren (Skin Support van Royal Canin). Deze dieetvoeding heeft een ontstekingsremmende en jeukstillende werking en ondersteunt de huidfunctie.