Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

eelke schreef: Weet jij de spelregels dan?
Voor het grootste gedeelte wel ja... En nee, die ga ik niet delen.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

pfff, ben ik blij dat ik deze volksverhuizing niet op sociale media volg. Wat ik hier lees vind ik al beangstigend genoeg  :(
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Erna schreef: Voor het grootste gedeelte wel ja... En nee, die ga ik niet delen.
Dat is prima uiteraard, alleen, nieuwsgierig als ik ben, vraag ik me natuurlijk wel af waarom, en wat er dan zo geheim aan is ;)

Ik heb even gekeken, en ik begrijp dat mensen zich ook moesten opgeven als aanwezige, via een contactformulier. Ik ga er dan ook van uit dat aan hen een uitnodiging gestuurd zal zijn oid.

Maakt niet uit, ik vind het niet acceptabel zoals er gehandeld werd.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nou ik heb het gisteren gezien ja en moest wel aan jullie Steenbergers denken. Vooraf met de burgers overleggen heeft dus blijkbaar ook weinig nut. Moet zeggen dat er hier nog geen overlast is van de opvang. En als je die toestanden op de Balkan toch ziet, door ijskoude rivieren met kinderen en al. Dit drama wordt nog zo veel groter. Waar moeten al die mensen heen? Het gaat ook niet stoppen, die Assad bij Poetin zien zitten? Die lachen ons kei en keihard uit!
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

eelke schreef: Dat is prima uiteraard, alleen, nieuwsgierig als ik ben, vraag ik me natuurlijk wel af waarom, en wat er dan zo geheim aan is ;)
Je mag daarna vragen hoor. Meneer Erna is burgerraadslid van de gemeente Steenbergen en ik hoor zo nu en dan wel eens iets thuis. Voor mij is het lastig te bepalen waar de grens ligt van informatie die naar buiten kan en mag en welke niet. Dus dan kan ik beter niets erover zeggen. Is wel zo veilig.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ach zo. Mijn familielid ook inderdaad ;)

Maar dan nog snap ik niet waarom niet in de eerste 5 minuten de spelregels dan nog eens duidelijk uitgelegd zijn. Het leek nu op 'laten we de burgers lekker een avonden zich uiten dan zijn we daar weer vanaf' en dat vind ik wel zonde.

Aan de andere kant, ga er maar aanstaan...

He, lastige kwestie toch.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wat ik niet zo goed begrijp.... Waarom verplichten we niet alle gemeentes van NL een xx % vluchtelingen op te nemen, afhankelijk van het aantal bewoners van de gemeente? Dat is toch veel beter? Dan spreid je de vluchtelingen, dan dragen we met elkaar en kunnen we misschien weer een beetje solidair zijn met elkaar. Dus gemeente Steenbergen met pak-m-beet 20.000 inwoners nemen er 20 op en een stad met 200.000 inwoners neemt er 200 op. En zo mag er gewoon geen gemeente weigeren. Klaar toch?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ooh het klinkt als een rasvereniging vergadering, tenminste zoals dat jaren geleden ertoe ging, ben er uiteraard niet meer geweest  :-X
Lizzy schreef: Wat ik niet zo goed begrijp.... Waarom verplichten we niet alle gemeentes van NL een xx % vluchtelingen op te nemen, afhankelijk van het aantal bewoners van de gemeente? Dat is toch veel beter? Dan spreid je de vluchtelingen, dan dragen we met elkaar en kunnen we misschien weer een beetje solidair zijn met elkaar. Dus gemeente Steenbergen met pak-m-beet 20.000 inwoners nemen er 20 op en een stad met 200.000 inwoners neemt er 200 op. En zo mag er gewoon geen gemeente weigeren. Klaar toch?
Weet niet. Moeilijker te cotroleren wie waar is? Moeilijker hulp te bieden? Moeilijker voedsel te regelen? Meer mensen nodig om van alles te organiseren omdat ze verspreid zijn? Ik noem maar een aantal dingen op wat mogelijk zou kunnen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef: Wat ik niet zo goed begrijp.... Waarom verplichten we niet alle gemeentes van NL een xx % vluchtelingen op te nemen, afhankelijk van het aantal bewoners van de gemeente? Dat is toch veel beter? Dan spreid je de vluchtelingen, dan dragen we met elkaar en kunnen we misschien weer een beetje solidair zijn met elkaar. Dus gemeente Steenbergen met pak-m-beet 20.000 inwoners nemen er 20 op en een stad met 200.000 inwoners neemt er 200 op. En zo mag er gewoon geen gemeente weigeren. Klaar toch?
hier werd door de coa dame gezegd dat kleinschalig te duur is en niet in het beeld van versoberde opvang past. En ook niet elke gemeente heeft evenveel ruimte denk ik, rotterdam is voller benouwd als zeg drenthe, dus dan krijg je nog geen eerlijke verdeling eigenlijk
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Martine-Tom schreef: hier werd door de coa dame gezegd dat kleinschalig te duur is en niet in het beeld van versoberde opvang past. En ook niet elke gemeente heeft evenveel ruimte denk ik, rotterdam is voller benouwd als zeg drenthe, dus dan krijg je nog geen eerlijke verdeling eigenlijk
Nou, je krijgt dan in Rotterdam niet zoveel mensen, want je verdeelt ze echt over alle gemeentes.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wow, wat een stoer wijf Dasja Abresch!!!!!!!!!!!!!! Te zien http://slos.nl/uitzending-gemist/raad.p ... qus_thread rond 70 minuten.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Lizzy schreef: Wow, wat een stoer wijf Dasja Abresch!!!!!!!!!!!!!! Te zien http://slos.nl/uitzending-gemist/raad.p ... qus_thread rond 70 minuten.
Zo dat is zeker een stoer wijf!  :o
Ik zou daar niet gestaan hebben  :-\

Heb haar toespraak niet af gekeken zo naar als die mensen zich daar gedragen :-X
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Lizzy schreef: Wow, wat een stoer wijf Dasja Abresch!!!!!!!!!!!!!! Te zien http://slos.nl/uitzending-gemist/raad.p ... qus_thread rond 70 minuten.
''en meer heb ik er niet voor hoeven doen; ik ben hier geboren'' Idd....

Wat een stoer wijf; helemaal mee eens!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef: Nou, je krijgt dan in Rotterdam niet zoveel mensen, want je verdeelt ze echt over alle gemeentes.
zal wassenaar leuk vinden :biggrin2:
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Duinrell zit na de herfstvakantie weer vol begreep ik, dus die hebben er al genoeg.

Plaats reactie