Voor het grootste gedeelte wel ja... En nee, die ga ik niet delen.eelke schreef: Weet jij de spelregels dan?
Zou jij het doen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Zou jij het doen?
pfff, ben ik blij dat ik deze volksverhuizing niet op sociale media volg. Wat ik hier lees vind ik al beangstigend genoeg 
Dat is prima uiteraard, alleen, nieuwsgierig als ik ben, vraag ik me natuurlijk wel af waarom, en wat er dan zo geheim aan isErna schreef: Voor het grootste gedeelte wel ja... En nee, die ga ik niet delen.
Ik heb even gekeken, en ik begrijp dat mensen zich ook moesten opgeven als aanwezige, via een contactformulier. Ik ga er dan ook van uit dat aan hen een uitnodiging gestuurd zal zijn oid.
Maakt niet uit, ik vind het niet acceptabel zoals er gehandeld werd.
Nou ik heb het gisteren gezien ja en moest wel aan jullie Steenbergers denken. Vooraf met de burgers overleggen heeft dus blijkbaar ook weinig nut. Moet zeggen dat er hier nog geen overlast is van de opvang. En als je die toestanden op de Balkan toch ziet, door ijskoude rivieren met kinderen en al. Dit drama wordt nog zo veel groter. Waar moeten al die mensen heen? Het gaat ook niet stoppen, die Assad bij Poetin zien zitten? Die lachen ons kei en keihard uit!
Je mag daarna vragen hoor. Meneer Erna is burgerraadslid van de gemeente Steenbergen en ik hoor zo nu en dan wel eens iets thuis. Voor mij is het lastig te bepalen waar de grens ligt van informatie die naar buiten kan en mag en welke niet. Dus dan kan ik beter niets erover zeggen. Is wel zo veilig.eelke schreef: Dat is prima uiteraard, alleen, nieuwsgierig als ik ben, vraag ik me natuurlijk wel af waarom, en wat er dan zo geheim aan is
Ach zo. Mijn familielid ook inderdaad 
Maar dan nog snap ik niet waarom niet in de eerste 5 minuten de spelregels dan nog eens duidelijk uitgelegd zijn. Het leek nu op 'laten we de burgers lekker een avonden zich uiten dan zijn we daar weer vanaf' en dat vind ik wel zonde.
Aan de andere kant, ga er maar aanstaan...
He, lastige kwestie toch.
Maar dan nog snap ik niet waarom niet in de eerste 5 minuten de spelregels dan nog eens duidelijk uitgelegd zijn. Het leek nu op 'laten we de burgers lekker een avonden zich uiten dan zijn we daar weer vanaf' en dat vind ik wel zonde.
Aan de andere kant, ga er maar aanstaan...
He, lastige kwestie toch.
Wat ik niet zo goed begrijp.... Waarom verplichten we niet alle gemeentes van NL een xx % vluchtelingen op te nemen, afhankelijk van het aantal bewoners van de gemeente? Dat is toch veel beter? Dan spreid je de vluchtelingen, dan dragen we met elkaar en kunnen we misschien weer een beetje solidair zijn met elkaar. Dus gemeente Steenbergen met pak-m-beet 20.000 inwoners nemen er 20 op en een stad met 200.000 inwoners neemt er 200 op. En zo mag er gewoon geen gemeente weigeren. Klaar toch?
Ooh het klinkt als een rasvereniging vergadering, tenminste zoals dat jaren geleden ertoe ging, ben er uiteraard niet meer geweest 
Weet niet. Moeilijker te cotroleren wie waar is? Moeilijker hulp te bieden? Moeilijker voedsel te regelen? Meer mensen nodig om van alles te organiseren omdat ze verspreid zijn? Ik noem maar een aantal dingen op wat mogelijk zou kunnen.Lizzy schreef: Wat ik niet zo goed begrijp.... Waarom verplichten we niet alle gemeentes van NL een xx % vluchtelingen op te nemen, afhankelijk van het aantal bewoners van de gemeente? Dat is toch veel beter? Dan spreid je de vluchtelingen, dan dragen we met elkaar en kunnen we misschien weer een beetje solidair zijn met elkaar. Dus gemeente Steenbergen met pak-m-beet 20.000 inwoners nemen er 20 op en een stad met 200.000 inwoners neemt er 200 op. En zo mag er gewoon geen gemeente weigeren. Klaar toch?
-
Martine-Tom
hier werd door de coa dame gezegd dat kleinschalig te duur is en niet in het beeld van versoberde opvang past. En ook niet elke gemeente heeft evenveel ruimte denk ik, rotterdam is voller benouwd als zeg drenthe, dus dan krijg je nog geen eerlijke verdeling eigenlijkLizzy schreef: Wat ik niet zo goed begrijp.... Waarom verplichten we niet alle gemeentes van NL een xx % vluchtelingen op te nemen, afhankelijk van het aantal bewoners van de gemeente? Dat is toch veel beter? Dan spreid je de vluchtelingen, dan dragen we met elkaar en kunnen we misschien weer een beetje solidair zijn met elkaar. Dus gemeente Steenbergen met pak-m-beet 20.000 inwoners nemen er 20 op en een stad met 200.000 inwoners neemt er 200 op. En zo mag er gewoon geen gemeente weigeren. Klaar toch?
Nou, je krijgt dan in Rotterdam niet zoveel mensen, want je verdeelt ze echt over alle gemeentes.Martine-Tom schreef: hier werd door de coa dame gezegd dat kleinschalig te duur is en niet in het beeld van versoberde opvang past. En ook niet elke gemeente heeft evenveel ruimte denk ik, rotterdam is voller benouwd als zeg drenthe, dus dan krijg je nog geen eerlijke verdeling eigenlijk
Wow, wat een stoer wijf Dasja Abresch!!!!!!!!!!!!!! Te zien http://slos.nl/uitzending-gemist/raad.p ... qus_thread rond 70 minuten.
Zo dat is zeker een stoer wijf!Lizzy schreef: Wow, wat een stoer wijf Dasja Abresch!!!!!!!!!!!!!! Te zien http://slos.nl/uitzending-gemist/raad.p ... qus_thread rond 70 minuten.
Ik zou daar niet gestaan hebben
Heb haar toespraak niet af gekeken zo naar als die mensen zich daar gedragen
- Inge en Bono
- 5-sterren

''en meer heb ik er niet voor hoeven doen; ik ben hier geboren'' Idd....Lizzy schreef: Wow, wat een stoer wijf Dasja Abresch!!!!!!!!!!!!!! Te zien http://slos.nl/uitzending-gemist/raad.p ... qus_thread rond 70 minuten.
Wat een stoer wijf; helemaal mee eens!
-
Martine-Tom
zal wassenaar leuk vindenLizzy schreef: Nou, je krijgt dan in Rotterdam niet zoveel mensen, want je verdeelt ze echt over alle gemeentes.
Duinrell zit na de herfstvakantie weer vol begreep ik, dus die hebben er al genoeg.