Als je echt zoden aan de dijk wilt zetten met grenscontroles, dan moet je véél controleren. Eigenlijk alles en iedereen. En dat heeft vergaande gevolgen.hannabelgje schreef: Maar met veel grenscontroles onderschep je misschien wel een hoop wapens waarmee de aanslagen gepleegd worden.
Daar heb je héél veel personeel voor nodig, dat kost heel erg veel tijd. Dat heeft grote consequenties voor bijvoorbeeld goederentransport. Ik ben al een poosje niet meer van Breda naar Antwerpen gereden, maar ik herinner mij rijen en rijen met vrachtwagens. Zonder controles was het al een trage, drukke bedoening. Hoe gaat dat er uit zien als we alles gecontroleerd willen zien? Ik vraag me serieus af of mensen die roepen dat de grenzen dicht moeten daar over nagedacht hebben. En over hoe ongelooflijk veel geld dat gaat kosten.
Dat mag van mij, dat het veel geld kost, maar om meer te bereiken dan hele dure schijnveiligheid, moet je dus nog meer geld investeren. En vervolgens is het iemand die al binnen de grenzen zit die zo'n actie uithaalt.