Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

hannabelgje schreef: Maar met veel grenscontroles onderschep je misschien wel een hoop wapens waarmee de aanslagen gepleegd worden.
Als je echt zoden aan de dijk wilt zetten met grenscontroles, dan moet je véél controleren. Eigenlijk alles en iedereen. En dat heeft vergaande gevolgen.

Daar heb je héél veel personeel voor nodig, dat kost heel erg veel tijd. Dat heeft grote consequenties voor bijvoorbeeld goederentransport. Ik ben al een poosje niet meer van Breda naar Antwerpen gereden, maar ik herinner mij rijen en rijen met vrachtwagens. Zonder controles was het al een trage, drukke bedoening. Hoe gaat dat er uit zien als we alles gecontroleerd willen zien? Ik vraag me serieus af of mensen die roepen dat de grenzen dicht moeten daar over nagedacht hebben. En over hoe ongelooflijk veel geld dat gaat kosten.

Dat mag van mij, dat het veel geld kost, maar om meer te bereiken dan hele dure schijnveiligheid, moet je dus nog meer geld investeren. En vervolgens is het iemand die al binnen de grenzen zit die zo'n actie uithaalt.
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

De grenzen dicht gaat niet. Er zijn zoveel kleine grensovergangen. In zeeuws vlaanderen heb je de smokkelroute. Dan ga je 10-tallen keren de grens over. Die kunnen ze toch niet allemaal sluiten ?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Weet je, ik zit hier nu met een doodsbange puber die het liefst in bed kruipt en er niet meer uit komt. Ze is echt bang. Ook zit ik met een Lief aan de andere kant van de wereld die straks via Parijs, of welke grote andere stad naar huis komt vliegen en die heb ik graag heelhuids thuis. Dus wat mij betreft mag er alles aan gedaan worden om deze situatie te verbeteren. Grenzen potdicht, niemand meer ongezien erin of eruit.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Wat ik al zei, grenzen helemaal dicht wordt moeilijk en is ook niet nodig. Maar ik vind wel dat wanneer een land om watvoor reden dan ook al dan niet tijdelijk extra controle of beveiliging wil aan de grens dat dit moet kunnen en ook dat ze medeEUers moeten kunnen weigeren als ze ze treffen. En dit is nu met het Schengenverdrag niet mogelijk.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Zoonlief komt woensdag aan op Schiphol. En we zijn regelmatig op Amsterdam Centraal. Toch geen lekkere gedachten. Zoiets kan bij ons ook gebeuren. Maar ik ben bang dat grenzen dicht en hele scherpe controles dit soort terrorisme niet kan tegenhouden. Kon het maar. Kwaadwillenden weten altijd wel een weg te vinden om dood en verderf te zaaien.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Mieke L. schreef: Zoonlief komt woensdag aan op Schiphol. En we zijn regelmatig op Amsterdam Centraal. Toch geen lekkere gedachten. Zoiets kan bij ons ook gebeuren. Maar ik ben bang dat grenzen dicht en hele scherpe controles dit soort terrorisme niet kan tegenhouden. Kon het maar. Kwaadwillenden weten altijd wel een weg te vinden om dood en verderf te zaaien.
Daarom, wat eerder al iemand zei, die idioten wonen hier al, zijn hier misschien al hun hele leven, dus die ga je niet tegenhouden. Maar wat extra controle op luchthavens of bij internationale treinen is nooit weg natuurlijk.  Goed beschouwd is europa het enigste werelddeel waar je zonder grenscontroles op en neer kunt hoppen en dit is toen zo toegepast omdat we in vrede leefden en wij een vredelievend volke zijn. Maar die tijd van onbezorgheid is voorbij.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Ja inderdaad is die tijd voorbij.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Grenzen dicht of open maakt geen verschil. De polarisering is een groter gevaar en helaas de IS krijgt wat ie wil namelijk angst en verdeeldheid.
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Grenzen dicht heeft inderdaad geen nut. Smokkelroutes zijn er altijd al geweest en zullen er altijd zijn.
En inderdaad idioten wonen hier ook al, daar hoeven de grenzen ook niet voor dicht.
Ja meer controles is een grotere pakkans op illegale handel en idioten, maar daar houd het ook mee op. Daarmee voorkom je alleen dat gene wat slecht is georganiseerd of juist de afleidingstactieken.

Daarnaast wapens hoef je niet te smokkelen, kijk op internet hoeveel informatie je kan vinden over "huis, tuin en keuken" middelen waarmee je wapens ed kan maken. Dat is allemaal wel te vinden in nederland. Of komt via een legale weg wel in nederland binnen (vuurwerk).

Jammer is wel dat er steeds meer haat en verdeeldheid komt. Dat lost niks op. Ik hoop alleen wel dat men zich wat gedeisd houd ten opzichte van een ander die ze niet aanstaat. Diegene die kwaad wil, is niet, diegene die toevallig dezelfde gelaatkenmerken heeft of het zelfde geloof aanhangt.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Anneloog schreef: Grenzen dicht of open maakt geen verschil. De polarisering is een groter gevaar en helaas de IS krijgt wat ie wil namelijk angst en verdeeldheid.
Klopt. En dat is daar ook aan de hand. Oa door de invloed van het westen. Chaos en verdeeldheid. Het westen moet ophouden met daar een vinger in de pap te willen hebben van de natuurlijke bronnen. Ophouden met wapenhandel. Ophouden een democratie door de strotten van mensen te willen duwen (omdat ze een vriendje aan de macht willen hebben waar ze goede deals mee kunnen sluiten).
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Grenzen dicht? Wat is het nut daarvan?
Als mensen geboren en getogen in een westers land zich al bij de IS willen aansluiten?  Welk nut dient het echt? Dat iedereen in lange rijen moet wachten vij de grensovergang en een douane beamte weer blij is als ie een slof sigaretten verpakt tussen de kleertjes in de koffer vindt? Ongeveer het spannenste van de dag.
Daarnaast is mijn man wel in strenggere beveiligde vliegvelden en landen geweest, daar liep de bewaking gewoon zichtbaar met grote wapens rond, en daardoor voelde hij zich echt veiliger  ::) en daarnaast waren die landen ook echt veiliger  ::)
Boeffie Blafmans schreef: Klopt. En dat is daar ook aan de hand. Oa door de invloed van het westen. Chaos en verdeeldheid. Het westen moet ophouden met daar een vinger in de pap te willen hebben van de natuurlijke bronnen. Ophouden met wapenhandel. Ophouden een democratie door de strotten van mensen te willen duwen (omdat ze een vriendje aan de macht willen hebben waar ze goede deals mee kunnen sluiten).
Dat is denk ik wel ook een probleem. Dat wij onze kapitalistische samenleving als de enige goede zien en het overal willen doordrukken

Dat zou dan nu ook inhouden dat we de IS daar met rust moeten laten en ze die meisjes maar moeten laten verkrachten en vermoorden, en verder ook overal dood en verderf moeten laten zaaien. Hmmmmm ook lastig nu.
Soms denk ik wel zet daar gewoon een groot hek omheen, als je erin wil prima, eruit gaat niet meer en verder niet mee bemoeien, en uiteindelijk hou je daar maar een handjevol mensen over, probleem opgelost.  En dan wordt het door de overgeblevenen weer opgebouwd , wrslijk stabieler.
Maar ja het heeft wel veel onschuldige slachtoffers tot gevolg maar aan de andere kant nu ook hoor.
Laatst gewijzigd door Kaio op zo 15 nov 2015, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Kaio schreef: Dat zou dan nu ook inhouden dat we de IS daar met rust moeten laten en ze die meisjes maar moeten laten verkrachten en vermoorden, en verder ook overal dood en verderf moeten laten zaaien. Hmmmmm ook lastig nu.
Soms denk ik wel zet daar gewoon een groot hek omheen, als je erin wil prima, eruit gaat niet meer en verder niet mee bemoeien, en uiteindelijk hou je daar maar een handjevol mensen over, probleem opgelost.  En dan wordt het door de overgeblevenen weer opgebouwd , wrslijk stabieler.
Maar ja het heeft wel veel onschuldige slachtoffers tot gevolg maar aan de andere kant nu ook hoor.
Ja, wat een moeilijk vraagstuk is dat toch ... wat een horrortoestand.
BusKay

Bericht door BusKay »

Goed.... we geven dus 3 miljard... let wel € 3.000.000.000 (zuchtnietopmijnrekening) aan Turkije..

En deze heren eten van twee walletjes!!

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... ageid=5572

3 miljard... om nog meer olie te kopen???

Commentaar hierop:

De bewijzen zullen door de NAVO, EU en US wel weer de shredder ingaan als zijnde verzinsels. Echt ziekmakend dat Rusland zo in de zeik gedrukt wordt. Begin zo langzamerhand te geloven dat we in Nederland door idioten bestuurd worden.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

BusKay schreef:Goed.... we geven dus 3 miljard... let wel € 3.000.000.000 (zuchtnietopmijnrekening) aan Turkije..

En deze heren eten van twee walletjes!!

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... ageid=5572

3 miljard... om nog meer olie te kopen???

Commentaar hierop:

De bewijzen zullen door de NAVO, EU en US wel weer de shredder ingaan als zijnde verzinsels. Echt ziekmakend dat Rusland zo in de zeik gedrukt wordt. Begin zo langzamerhand te geloven dat we in Nederland door idioten bestuurd worden.
Het is een verschrikkelijke wereld van leugen, bedrog en machtsmisbruik, waar we met zijn allen in worden meegesleurd :-X

Plaats reactie