Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm
Moderator: Lizzy
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Re: Longproblemen met Linga / 5/2/2016 opnieuw of nog steeds besmet
Wat fijn dat ze weg lijken te zijn!
Niet dat ik twijfel aan jouw kunnen, maar ik had voor mijn eigen gemoedsrust de mest opgestuurd.
En in dit geval had ik, ook al blijkt ze wormvrij, toch een pipet advocate erop gedaan.
Waarom? In dit geval gewoon, better safe than sorry. Ook omdat ze na 4 weken ontworming nog niet worm vrij was.
Niet dat ik twijfel aan jouw kunnen, maar ik had voor mijn eigen gemoedsrust de mest opgestuurd.
En in dit geval had ik, ook al blijkt ze wormvrij, toch een pipet advocate erop gedaan.
Waarom? In dit geval gewoon, better safe than sorry. Ook omdat ze na 4 weken ontworming nog niet worm vrij was.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Lizzy schreef:Ja en nou de twee dilemma vragen (ik heb nog 2 weken om er over na te denken):
1)Ik controleer haar de komenden weken nog wel een paar keer. Maar zal ik ook mest opsturen naar het lab?
2)En stel dat ze al die keren hartwormvrij is, geef ik dan toch nog een keer een pipet Advocate?
En zo ja, waarom? En zo nee, waarom niet?
Ja en ja. Linga's a. vasorum is er blijkbaar eentje van de hardnekkige soort. Je hebt straks al 8 weken in de totale zenuwen gezeten. Het laatste wat je wilt is dat je er toch een paar over het hoofd hebt gezien, en dat je er over een tijdje tóch weer mee zit, en dat je dan denkt: gvd, had ik nou maar ter controle mest naar het lab opgestuurd, en had ik toch nog maar die tweede pipet gegeven.
Zou ik niet doen. Je hebt bewezen dat je ze zelf kunt ontdekken. De keren dat je de andere hebt gecontroleerd (en die vrij bleken te zijn) heb je het ook niet opgestuurd ter controle. Wat mij betreft moet je een beetje meer vertrouwen in jezelf krijgen. Je doet het prima.Lizzy schreef:Ja en nou de twee dilemma vragen (ik heb nog 2 weken om er over na te denken):
1)Ik controleer haar de komenden weken nog wel een paar keer. Maar zal ik ook mest opsturen naar het lab?
Dat zou ik wel doen. Better safe than sorry en een extra pipet kan geen kwaad.2)En stel dat ze al die keren hartwormvrij is, geef ik dan toch nog een keer een pipet Advocate?
En zo ja, waarom? En zo nee, waarom niet?
Ik hoop he zo voor je!
Hopelijk is ze er nu dan eindelijk vanaf. Ik zou voor de zekerheid nog een pipet advocate geven.
Ik zit er zelfs sterk aan te denken om eens per jaar ook een pipet te gaan geven vanwege die ellendige hartworm.
Ik zit er zelfs sterk aan te denken om eens per jaar ook een pipet te gaan geven vanwege die ellendige hartworm.
Ik begrijp als geen ander dat je bang bent voor deze rot-worm! Maar eens per jaar een pipet heeft geen enkele zin... Er zijn dan 11 maanden per jaar waarop je hond besmet kan raken EN ziek kan worden. Volgens mij is er maar 1 manier om ervoor te zorgen dat je hond niet ziek wordt van de Franse hartworm en dat is 4 keer per jaar een mestonderzoek. En anders moet je elke maand Advocate toedienen.... Maar ja, welke gevolgen heeft dat voor de gezondheid van je hond?winni schreef:Hopelijk is ze er nu dan eindelijk vanaf. Ik zou voor de zekerheid nog een pipet advocate geven.
Ik zet vast hééééél voorzichtig een klein dansje in. *beweegtritmischkleineteen*
*Heeft beeld*-Saskia- schreef:Ik zet vast hééééél voorzichtig een klein dansje in. *beweegtritmischkleineteen*
Ik hoop zó dat je ze nu uitgeroeid hebt!!!
Heeft ook beeld
Ik hoop het ook, dat dit het was. Maar terug naar eigenlijk Marije's vraag (zij stelde gisteren vraag twee en ik dacht "ehhhh.... Nog geen moment over nagedacht"). Wat zouden jullie doen en waarom?
Dank je trouwens, voor je vertrouwen Erna
Ik hoop het ook, dat dit het was. Maar terug naar eigenlijk Marije's vraag (zij stelde gisteren vraag twee en ik dacht "ehhhh.... Nog geen moment over nagedacht"). Wat zouden jullie doen en waarom?
Dank je trouwens, voor je vertrouwen Erna
Inderdaad een dilemma.... Ik denk dat ik vraag 2 met Rolf zou overleggen. Ik heb geen idee hoelang er nog "resten" van de besmetting achter kunnen blijven, die dan tóch weer actief worden.
Hoop heel erg dat het nu gedaan is met die vieze beesten en ze nu eindelijk het loodje hebben gelegd!
Hoop heel erg dat het nu gedaan is met die vieze beesten en ze nu eindelijk het loodje hebben gelegd!
Wat een goed bericht!!!
+1Anne in Duitsland schreef:Ja en ja. Linga's a. vasorum is er blijkbaar eentje van de hardnekkige soort. Je hebt straks al 8 weken in de totale zenuwen gezeten. Het laatste wat je wilt is dat je er toch een paar over het hoofd hebt gezien, en dat je er over een tijdje tóch weer mee zit, en dat je dan denkt: gvd, had ik nou maar ter controle mest naar het lab opgestuurd, en had ik toch nog maar die tweede pipet gegeven.
Edit: Moest nog tekst bij.
Ik zou ook kiezen voor de totale rust-in-de-kop-modus. Je hebt zenuwen genoeg gehad de afgelopen periode. Zekerheid voor alles, en hoewel je prima hebt bewezen dat je zelfstandig besmetting weet te ontdekken, zou voor mij een check door het lab gevoelsmatig rust geven.
Dag 3: schoon.
Leo gaat nog een keer poep van Linga controleren. Voor de zekerheid.
Ik heb gelukkig nog 2 weken om er over na te denken.
Leo gaat nog een keer poep van Linga controleren. Voor de zekerheid.
Ik heb gelukkig nog 2 weken om er over na te denken.
- Angelique
- 5-sterren

Gaat goed, hou vast