We zijn weer thuis na twee heerlijke weken in de sneeuw. Spot heeft 2 kuren panacure gehad, door een misverstand de eerste te kort (maar 3 dagen met advies na 3 weken weer 3 dagen, don't ask, laat ik zeggen dat ik niet alle DA van de groepspraktijk nu even hoog heb zitten... hij kreeg dus vrij snel een terugval) maar gelukkig belde mijn eigen DA nog even spontaan op om te vragen hoe het gegaan was en heeft hij snel de 2e kuur sneller (met na 10-14 dagen) en dan wat langer gekregen (5 dagen). Ze zou haar collega erop aanspreken.
Sindsdien 2x per dag vaste poep, geen krampen, geen slijm meer (we zitten nu op bijna 3 weken normale poep). Hij eet inmiddels behalve de RC hypoallergenic ook weer zalmbrokken van Wolfsblut (Wild Pacific), af en toe wat Renske vis / zalm en dat gaat ook allemaal prima.
Hij heeft op vakantie wat te knagen gehad van struisvogel, snoepjes van Orijen Buffel (=gevriesdroogd vlees) en ik moet bekennen: een stukje Ekte Geitost uit Gudbrandsdalen (Noorse geitenkaas) vanwege mijn niet bestand zijn tegen smeltogen. Nog 2-3x pw kokosvet erbij. Op eigen initiatief heeft hij daar nog wat bevroren elandkeutels aan toegevoegd. Verse waren opvallend genoeg niet lekker. En het ging allemaal goed.
Braaf beertje heeft het zo super gedaan; we hadden een huisje op een heuvel aan een doodlopende weg en de heren hebben elke dag los mee gewandeld, wij met de sneeuwschoenen en zij zwemmend door de sneeuw. Daarnaast hebben we gelanglauft - tot ik zo slim was onderuit te gaan en mijn vinger uit de kom te jassen

. Spot heeft heerlijk gerausd en gespeeld en goed gewerkt. We waren een top team!
Voorlopig blijft hij als basis even op deze brokken ivm rust in de tent. Tzt gaan we wel weer wat meer uitproberen. Trouwens nog wel een tip mocht iemand ooit panacure willen / moeten geven: het smaakt smerig; Spot wilde ineens niet meer eten. En da's knap lastig omdat ik toen eigenlijk nog bezig was met eliminatie dieet en alleen de RC hypoallergenic wilde geven. Uiteindelijk heb ik toch was Renske Vis toegevoegd, op hoop van zegen en toen at hij weer.
Ik heb in mijn vakantie ook nog een leuk boek gelezen: Dog Food Logic. Erg verfrissend en nuchter over waar je de keuze op baseert wat je je hond wil voeren. Goede tips ook voor beoordelen van kwaliteit van voer, mn gericht op brokken, maar dat vond ik nu wel even handig.
Kortom, wij zijn wel tevreden. De heren niet: die wilden niet meer naar huis geloof ik... (echt waar, we pakten de auto in en zij bleven zitten in de sneeuw: Wij staken, wij gaan NIET mee!)