Ik heb honden-zaadjes gekocht!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ik heb honden-zaadjes gekocht!

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

frodo quin schreef:Zo een vermoeden had ik al :) Ik lijk bij de meestal honden die blijkbaar niet perfect aan de rasstandaard voldoen mooier te vinden. Ik vind Datmatiërs mooie honden, maar vindt veel wit niet zo mooi. Frou Frou vind ik los van haar vacht een mooie hond en qua vacht spant ze voor mij de kroon samen met Jack Sarrow (pup van op dit forum), ook een fout getekend hondje volgens de rasstandaard. :)

Stom dat veel ras mensen niet verder kijken dan haar vlekkenpatroon. Als leek lijkt ze mij een mooie bouw te hebben (maar misschien denken ras kenners daar anders over?), ze is gezond en van wat ik hier lees is haar karakter ook dik in orde.
Frou is ook een mooi hondje. Ze heeft echt behoorlijk wat highlights. Maar vlekken...? Daar kunnen maar weinig mensen doorheen kijken, echt (ze werd binnen 1 nano seconden al afgeserveerd door mensen die een show hond zochten en ook had ik een buitenlandse fokker die een pup wilde maar er direct bij schreef "niet die zwarte natuurlijk". En let dan vooral op het woordje "natuurlijk"). En ja, ik vind haar karakter echt meer dan leuk. Ze is lief, aanhankelijk, grappig, vrolijk en ze is heel sociaal naar mens en dier (OK, behalve prooidieren). En ik vind dat vele zwart ook leuk. Maar, het is niet wat we willen. Toch, ik denk dat mijn hondje prima in de fokkerij past ondanks dat ze teveel vlekjes heeft!

En haar vlekjes zijn echt zwart zwart zwart. Niet gewoon zwart maar echt git-zwart. Als Frou Frou in de zon ligt (dan zie je bij veel Dalmaten een wat minder diep zwarte kleur doorschemeren, lastig uit te leggen) is ze nog steeds git-zwart. En dat is wat Guinness nodig heeft. Want er zijn heus wel dingetjes aan hem die ook niet perfect zijn hoor (net als aan Frou en aan iedere hond)! En dat is onder andere zijn niet super zuivere bevlekking. Perfecte honden bestaan niet, ze hebben allemaal plus en minpuntjes.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

De zaadjes zitten in het vliegtuig, op weg naar Dld! Yes! Ik heb een track & trace code gekregen zodat ik precies weet waar ze uithangen!
Raaf
3-sterren
3-sterren

Bericht door Raaf »

Lizzy schreef:De zaadjes zitten in het vliegtuig, op weg naar Dld! Yes! Ik heb een track & trace code gekregen zodat ik precies weet waar ze uithangen!
Haha....'hangende zaadjes'!!
*sorry :-[ *
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Raaf schreef:Haha....'hangende zaadjes'!!

:biggrin2: :biggrin2: Ik wilde ook al zeggen...prima woordkeuze :biggrin2: :biggrin2:
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Dat Frou zo'n dichte bevlekking heeft, was ook de reden waarom ik dacht dat je voor Fritzi zou gaan. Ik herinnerde het me nog als pup dat gezegd werd dat Frou te dicht bevlekt was.

Maar als je het zo uitlegt snap ik het volledig. Al die andere punten die je opnoemt zijn toch even belangrijk? Dat Frou zo dichte vlekken heeft, wil dat zeggen dat ze meer kans heeft zo'n pups te geven? Want tenslotte zijn haar beide ouders ook minder dicht bevlekt en toch heeft zij er zo veel gekregen...

Persoonlijk vind ik het niet speciaal mooi, haar bevlekking. Maar ik vind minder vlekken ook niet noodzakelijk mooier dan meer. Tis gewoon hond-afhankelijk of ik ze mooi vind uitkomen of niet.
Ik vind Fritzi de mooiste. Maar ik vind Frou vb wel mooier dan Linga... sorry Linga.... :-*
En ik vind het er wel erg vrolijk uitzien, de vlekken van Frou. Waarschijnlijk ook omdat ze inderdaad zo'n vrolijke snoet opzet. :)
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Lizzy schreef:Zo grappig dat je dit schrijft :biggrin2: . Want haar bevlekking is nou eigenlijk niet haar sterkste kant. En niet-Dalmatier mensen vinden dat vaak heel leuk. Maar Dalmatier mensen kunnen door deze bevlekking (die echt te druk is) niet eens meer Frou Frou's highlights zien. Op één uitzondering na, he Erna :biggrin2:
Hahaha ja bevlekking is leuk hoor maar niet zaligmakend. Je hebt niets aan een krant van een hond met prachtige vlekken. Dus doe mij maar een goede hond en door die vlekken kijken we wel heen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pearlsofpassion schreef:Dat Frou zo'n dichte bevlekking heeft, was ook de reden waarom ik dacht dat je voor Fritzi zou gaan. Ik herinnerde het me nog als pup dat gezegd werd dat Frou te dicht bevlekt was.

Maar als je het zo uitlegt snap ik het volledig. Al die andere punten die je opnoemt zijn toch even belangrijk? Dat Frou zo dichte vlekken heeft, wil dat zeggen dat ze meer kans heeft zo'n pups te geven? Want tenslotte zijn haar beide ouders ook minder dicht bevlekt en toch heeft zij er zo veel gekregen...

Persoonlijk vind ik het niet speciaal mooi, haar bevlekking. Maar ik vind minder vlekken ook niet noodzakelijk mooier dan meer. Tis gewoon hond-afhankelijk of ik ze mooi vind uitkomen of niet.
Ik vind Fritzi de mooiste. Maar ik vind Frou vb wel mooier dan Linga... sorry Linga.... :-*
En ik vind het er wel erg vrolijk uitzien, de vlekken van Frou. Waarschijnlijk ook omdat ze inderdaad zo'n vrolijke snoet opzet. :)
Zo zie je maar hoe smaken verschillen!
Ze is ook te druk bevlekt. Ik ontken dat ook niet. Fritzi is mooier qua bevlekking en Biscuit ook.
Frou Frou's vader is fors bevlekt hoor!

Maar de reden dat Frou Frou eerst een nestje krijgt heeft niks te maken met de kwaliteit van Fritzi. Dat is puur gevoelsmatig en dan alleen mijn gevoel. Leo vindt dat ze er 100% klaar voor is. Ik vind het nog zo'n lief klein kleutertje..... Dus zij krijgt wel een nestje, maar later. En gut, wie weet (ook) met Guinness :biggrin2: . Ik sluit niks uit.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Raaf schreef:Haha....'hangende zaadjes'!!
;D ;D ;D ;D

Vliegende zaadjes ;D
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef:;D ;D ;D ;D

Vliegende zaadjes ;D
Dat is precies wat wij willen. :biggrin2:
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Spannend,ze komen steeds dichterbij :) :biggrin2:
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Lizzy schreef:Ik vandaag tegen Leo dat hij moest helpen mooie foto's te maken van Frou. Ik moet tenslotte het nestje gaan aankondigen.

Moet je vooral op Linga letten :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb 30 foto's gemaakt, er zijn er nul gelukt ;D ;D

:D :D :D :D :D Gekke Linga die had zoiets he geen foto's zonder mij maken he! :smitten: :smitten:
Zag vanmiddag ook een Dalmaat met zoveel vlekken(ook zo mooi zwart)die liep naast de fiets .Leuke hond
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Wat spannend!
Ik zal proberen het zoveel mogelijk te volgen. :)
janninneee
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: RE: Re: Ik heb honden-zaadjes gekocht!

Bericht door janninneee »

Lizzy schreef:Ik vandaag tegen Leo dat hij moest helpen mooie foto's te maken van Frou. Ik moet tenslotte het nestje gaan aankondigen.

Moet je vooral op Linga letten :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb 30 foto's gemaakt, er zijn er nul gelukt ;D ;D
Ohjaaaa mannen en helpen met fotos maken!
Ik ken het het is rampzalig!
Tegenwoordig kan ik het alleen af :)

Verstuurd vanaf mijn C5303 met Tapatalk
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Als het goed is arriveren de zaadjes om 18 uur in Dld. Het komt letterlijk steeds dichterbij!

En kijk dan:

Afbeelding

Met dank aan Chantal :-* :-* :-*! Echt he Chantal, ZO blij mee!!!!!!!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Wauw! Mooi!!

Krijgen we trouwens een foto van de zaadjes? Ik ben geloof ik erg nieuwsgierig geworden hoe dat verpakt zit enzo.

Plaats reactie