Frou is ook een mooi hondje. Ze heeft echt behoorlijk wat highlights. Maar vlekken...? Daar kunnen maar weinig mensen doorheen kijken, echt (ze werd binnen 1 nano seconden al afgeserveerd door mensen die een show hond zochten en ook had ik een buitenlandse fokker die een pup wilde maar er direct bij schreef "niet die zwarte natuurlijk". En let dan vooral op het woordje "natuurlijk"). En ja, ik vind haar karakter echt meer dan leuk. Ze is lief, aanhankelijk, grappig, vrolijk en ze is heel sociaal naar mens en dier (OK, behalve prooidieren). En ik vind dat vele zwart ook leuk. Maar, het is niet wat we willen. Toch, ik denk dat mijn hondje prima in de fokkerij past ondanks dat ze teveel vlekjes heeft!frodo quin schreef:Zo een vermoeden had ik alIk lijk bij de meestal honden die blijkbaar niet perfect aan de rasstandaard voldoen mooier te vinden. Ik vind Datmatiërs mooie honden, maar vindt veel wit niet zo mooi. Frou Frou vind ik los van haar vacht een mooie hond en qua vacht spant ze voor mij de kroon samen met Jack Sarrow (pup van op dit forum), ook een fout getekend hondje volgens de rasstandaard.
![]()
Stom dat veel ras mensen niet verder kijken dan haar vlekkenpatroon. Als leek lijkt ze mij een mooie bouw te hebben (maar misschien denken ras kenners daar anders over?), ze is gezond en van wat ik hier lees is haar karakter ook dik in orde.
En haar vlekjes zijn echt zwart zwart zwart. Niet gewoon zwart maar echt git-zwart. Als Frou Frou in de zon ligt (dan zie je bij veel Dalmaten een wat minder diep zwarte kleur doorschemeren, lastig uit te leggen) is ze nog steeds git-zwart. En dat is wat Guinness nodig heeft. Want er zijn heus wel dingetjes aan hem die ook niet perfect zijn hoor (net als aan Frou en aan iedere hond)! En dat is onder andere zijn niet super zuivere bevlekking. Perfecte honden bestaan niet, ze hebben allemaal plus en minpuntjes.