Lazy Garfield schreef:Weet je wat het punt is? Ik kan niet op afstand ruiken welke eigenaar/klapkaak wel te vertrouwen is. Er gebeuren zoveel vreselijke dingen met dit soort honden dat wat mij betreft de goeden dan maar onder de kwaden moeten lijden. Een fokverbod dus op dit soort honden.
Die horen niet in de maatschappij thuis!
Dus omdat er enkele idiote bazen tussen zitten zou ik mijn ras niet meer mogen hebben (want hoe je het draait of keert de rottweiler zijn ook niet geliefd en absoluut niet voor iedereen geschikt)? Dat is leuk dat...
Dan moet je honden algemeen verbieden...
Mijn jonge reu (beertje van 55kg) is aangevallen geweest door een teckel!!! Moet ik dan maar zeggen dat alle teckels gevaarlijk zijn?
Nee hoor, alles hangt van de situatie af... (Ze hebben nadien trouwens nog samen gewandeld zonder enig probleem)
Is de hond in het geval van de TS in de fout? Dat zeker.
Moet hij hiervoor ingeslapen worden? Neen, ALS hij een baas vind die 200% nadenkt over wat hij in huis haalt en er rekening mee wil houden. Jammer genoeg vind je dit zelden of nooit...
Had de baas het kunnen voorkomen? Ja, ALS!!!! hij de juiste info had dan had hij dat zeker kunnen en MOETEN doen. Maar als ik het verhaal zo lees dan vrees ik dat het asiel de hond als schattig heeft "verkocht" en de scherpe kantjes heeft verzwegen...
Moeten nu alle honden van dat ras weg? Neen hoor! Er zijn genoeg bazen die wel verantwoord met hun honden kunnen omgaan...
Verder krijg ik de kriebels van mensen die hun honden te kort op vreemde honden laten komen (even bijzeggen dat dit NIET over de TS gaat aangezien er een afsluiting tussen zat

). Veel ongevallen zouden kunnen voorkomen worden als iedereen 1. zijn hond bij houd 2. Zijn hond leert "lezen" 3. Deftig in speelt op punt 2...
Ik roep ALTIJD dat mensen hun losse hond moeten bijhouden want dat de mijne durven bijten (ook al is dat niet bij elke hond effectief zo, al weet je het nooit natuurlijk)