Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

wow, lees net dit verhaal :o :o Wat hebben jullie en zeker Nelson, geluk gehad............ Fijn dat het wel de goede kant opgaat en je hand zich ook goed laat aanzien :-* :-* Het lijkt wel of zulke dingen ook altijd gebeuren als jezelf niet fit bent, zoals jij nu met de depressie. Als ik bij mezelf afga reageerde Rakker toen anders dan nu...... Toen had hij veel meer de neiging om mij te beschermen.... nu merk ik dat het wel anders is......... Nu blijft Laddy heel dicht in de buurt als hij merkt dat ik bijna niet meer lopen kan........

Ik vind het onwijs knap dat je aan je broeksriem dacht om te wurgen..... met breakstick en broekriem kom je volgens mij ook een eind??

GT is geen zwaktebod, het getuigt juist van het beste willen voor jou en je maatje..... Je zegt het zelf al, wat klein begint kan uitgroeien tot een mega issue. Ik hoop voor jullie dat de GT veel kan betekenen.

Sterkte voor jou :bigarmhug: :bigarmhug: En een voorzichtige knuffel voor je vriendje :smitten: :smitten:
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Hope schreef:Tja ik zie in mijn werk als GT voor paarden dat problemen die klein zijn begonnen steeds groter worden doordat mensen om wat voor reden dan ook geen deskundige hulp inroepen.
Zeker nu ik zelf gewoon niet topfit ben wil ik gewoon hulp. Voor mijn depressie is dit ook niet echt handig.
Precies! Het maakt enorm verschil of een probleem kans krijgt om te groeien of niet. En als je er midden in staat, je zo betrokken voelt als je als eigenaar/maatje (gelukkig) doet, dan is het een stuk lastiger om direct te weten welke begeleiding verstandig is en wat niet.
Ik heb zowel toen Maartje na gezeten was door herders, als na het auto ongeluk direct een GT geraadpleegd. Wat zij adviseerde was op zich niet 'nieuw' of 'verrassend', maar het gaf wel onmiddellijk duidelijke handvatten, zonder dat ik ze zelf hoefde te zoeken. Ik had dankzij haar direct een 'plan van aanpak' wat mij zeker maakte over hoe & wat.
En waar ik behoefte had aan even overleg, wanneer ik bijvoorbeeld een tussen stapje nodig had en die niet wist te verzinnen of als ik me zorgen maakte over de tijd die het vergde om te herstellen.. Het was gewoon ontzettend fijn dat ik dan bij Jolien terecht kon, die mee dacht, altijd goede oplossingen wist te verzinnen en me voorzag van (moedgevende) info.
Het scheelt gewoon een stuk om op iemand terug te kunnen vallen die er verstand van heeft, die je daarin volledig vertrouwt én de afstand heeft om direct met goed, passend advies te komen. Het is winst voor Nelsons herstel om het van meet af aan optimaal te begeleiden, maar ook voor je eigen gezondheid: je hebt meer dan genoeg hooi op je vork!

Heel veel succes en beterschap!!!
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Hope schreef:Sjeesus. Even mijn verhaal kwijt...

Ik voelde me best fit vandaag en besloot een rondje dorp te maken met Nelson. Lopen we door de dorspsstraat over het fietspad, zie ik in mijn ooghoek een witte flits.

Voor ik het wist had ik een kruising amerikaanse bulldog/pitbull in Nelson hangen :o :o :o :-X :-X :-X :'(

Beest zat in een afgesloten tuin achter een hek van 1,5 meter, ziet Nelson, springt over het hek en vloegt hem aan. Nelson gilde, oh hij gilde zo vreselijk. :'(
En ik stond als verlamd te kijken tot ik besefte dat ik mijn hond zou verliezen als ik niks deed. Ik heb staan gillen om hulp, heb mijn broekriem uitgetrokken, om de keel van de hond gelegd, daarbij zelf gebeten voor hij Nelson weer pakte. :'(
Toen kwamen er overal mensen vandaan en met 4(!) man hebben ze de hond half weten te wurgen voor hij losliet.

Nelson gilde zo vreselijk, ik hoor het nu nog. Zonder deze mensen, waaronder de eigenaar, was ik hem kwijt geweest. Eigenaar heeft samen met twee anderen de hond naar binnen gesleurd en is naar ons terug gekomen. Nelson lag op de grond te trillen als een rietje, zijn tong in het gras, hijgen. Ik zat er naast, kon van schrik niet meer op mijn benen staan. De eigenaar heeft naar mijn hand gekeken (gebeten, bloedde erg maar valt reuze mee) en twee anderen hebben Nelson gecontroleerd. Wonder boven wonder heeft hij NIETS. Zelfs geen schrammetje. Fysiek dan.

Want ik ben met de eigenaar terug naar huis gegaan. Aardige vent, net zo geschrokken als ik, en Nelson durfde amper te lopen. Mijn arme ventje :'( hij is zo vreselijk bang :'( hij kon het ook helemaal niet zien aankomen :'(

De hond in kwestie kwam gisteren uit het asiel. Is verkocht als brave huishond. Gevalletje " doet ie anders nooit". Hij zit nu binnen, de eigenaar neemt contact op met het asiel. De aanval staat op film en hij wil dat de hond ingeslapen wordt.

Ach je ig ik zit zo te shaken. En mijn arme Nelson.
Wat nu? Ik heb hem Bach Rescue gegeven. Hoe zorg ik dat hij zo snel mogelijk weer naar buiten durft? Oh ik ben zo bang dat hij zijn blije, onbezorgde vertrouwen voor altijd kwijt is. :'( :'( :'( :'(

Deze honden hé. Die mochten ze van mij echt verbieden. Sorry voor de mensen die er zo 1 hebben, maar ik vind echt dat een fokverbod op zijn plaats is.

:'( :'( :'(

Ik lees dit nu pas.
Is niet niks he zo'n gebeurtenis.
Ik hoop dat Nelson er niets aan over houd en dat jij je vertrouwen in "zo'n" honden ook kan herstellen.
Ik heb het ergens ook te doen met de eigenaar van de hond... Duidelijk iemand die zich van geen kwaad bewust was.
En dat asiel... Tja... Het is met reden dat ik niet meer voor herplaatsers ga... Ik heb een pitbull teefje uit het asiel gehad (is hier bevallen nadat ze gedekt werd tijdens haar asielverblijf, ik heb ze snachts na een demo meegenomen omdat haar temperatuur al flink gezakt was en de idiote eigenares van het asiel niet eens wist dat ze zwanger was...) en nadien heb ik haar helaas ook moeten terug brengen omdat ze een van mijn teven aanviel.
Ze woont nu bij een kennis en krijgt daar heel strikte regels, nooit loslopen, enkel onder toezicht buiten enz.
Ik verwijt de hond in kwestie absoluut niets, het asiel tja... Het is niet voor niets dat het ondertussen gesloten is denk ik dan?
Ik vrees dat de eigenaar van de hond zich ook heeft laten leiden door wat het asiel vertelde en dus nooit verwacht had dat dit zou gebeuren?
Ik ben blij dat ik mijn vertrouwen in het ras nog niet verloren ben omdat ik me gelukkig ook heb kunnen omringen met andere pitbulls die duidelijk lieten zien dat het ook anders kan. Ik hoop dat het voor jouw en Nelson ook nog kan...
Een fokverbod op bepaalde rassen zou ik nu niet eisen, maar wat ik wel vind (en ja ik heb zelf rotties dus dat zijn volgens velen hier ook honden uit die categorie) is dat er strenger toezicht moet zijn op wie welk ras koopt...
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik vind het juist van enorme kracht getuigen dat je nu direct een GT in wilt schakelen :-*
Hopelijk vind je een fijn iemand om jullie te begeleiden ;)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

dinky89 schreef:Ik vind het juist van enorme kracht getuigen dat je nu direct een GT in wilt schakelen :-*
Hopelijk vind je een fijn iemand om jullie te begeleiden ;)
Ik ook! Ik hoop dat jullie snel weer fijn kunnen wandelen!
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

orinake schreef:Ik lees dit nu pas.
Is niet niks he zo'n gebeurtenis.
Ik hoop dat Nelson er niets aan over houd en dat jij je vertrouwen in "zo'n" honden ook kan herstellen.
Ik heb het ergens ook te doen met de eigenaar van de hond... Duidelijk iemand die zich van geen kwaad bewust was.
En dat asiel... Tja... Het is met reden dat ik niet meer voor herplaatsers ga... Ik heb een pitbull teefje uit het asiel gehad (is hier bevallen nadat ze gedekt werd tijdens haar asielverblijf, ik heb ze snachts na een demo meegenomen omdat haar temperatuur al flink gezakt was en de idiote eigenares van het asiel niet eens wist dat ze zwanger was...) en nadien heb ik haar helaas ook moeten terug brengen omdat ze een van mijn teven aanviel.
Ze woont nu bij een kennis en krijgt daar heel strikte regels, nooit loslopen, enkel onder toezicht buiten enz.
Ik verwijt de hond in kwestie absoluut niets, het asiel tja... Het is niet voor niets dat het ondertussen gesloten is denk ik dan?
Ik vrees dat de eigenaar van de hond zich ook heeft laten leiden door wat het asiel vertelde en dus nooit verwacht had dat dit zou gebeuren?
Ik ben blij dat ik mijn vertrouwen in het ras nog niet verloren ben omdat ik me gelukkig ook heb kunnen omringen met andere pitbulls die duidelijk lieten zien dat het ook anders kan. Ik hoop dat het voor jouw en Nelson ook nog kan...
Een fokverbod op bepaalde rassen zou ik nu niet eisen, maar wat ik wel vind (en ja ik heb zelf rotties dus dat zijn volgens velen hier ook honden uit die categorie) is dat er strenger toezicht moet zijn op wie welk ras koopt...
Weet je wat het punt is? Ik kan niet op afstand ruiken welke eigenaar/klapkaak wel te vertrouwen is. Er gebeuren zoveel vreselijke dingen met dit soort honden dat wat mij betreft de goeden dan maar onder de kwaden moeten lijden. Een fokverbod dus op dit soort honden.
Die horen niet in de maatschappij thuis!
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Lazy Garfield schreef:Weet je wat het punt is? Ik kan niet op afstand ruiken welke eigenaar/klapkaak wel te vertrouwen is. Er gebeuren zoveel vreselijke dingen met dit soort honden dat wat mij betreft de goeden dan maar onder de kwaden moeten lijden. Een fokverbod dus op dit soort honden.
Die horen niet in de maatschappij thuis!

Dus omdat er enkele idiote bazen tussen zitten zou ik mijn ras niet meer mogen hebben (want hoe je het draait of keert de rottweiler zijn ook niet geliefd en absoluut niet voor iedereen geschikt)? Dat is leuk dat...
Dan moet je honden algemeen verbieden...
Mijn jonge reu (beertje van 55kg) is aangevallen geweest door een teckel!!! Moet ik dan maar zeggen dat alle teckels gevaarlijk zijn?
Nee hoor, alles hangt van de situatie af... (Ze hebben nadien trouwens nog samen gewandeld zonder enig probleem)
Is de hond in het geval van de TS in de fout? Dat zeker.
Moet hij hiervoor ingeslapen worden? Neen, ALS hij een baas vind die 200% nadenkt over wat hij in huis haalt en er rekening mee wil houden. Jammer genoeg vind je dit zelden of nooit...
Had de baas het kunnen voorkomen? Ja, ALS!!!! hij de juiste info had dan had hij dat zeker kunnen en MOETEN doen. Maar als ik het verhaal zo lees dan vrees ik dat het asiel de hond als schattig heeft "verkocht" en de scherpe kantjes heeft verzwegen...
Moeten nu alle honden van dat ras weg? Neen hoor! Er zijn genoeg bazen die wel verantwoord met hun honden kunnen omgaan...

Verder krijg ik de kriebels van mensen die hun honden te kort op vreemde honden laten komen (even bijzeggen dat dit NIET over de TS gaat aangezien er een afsluiting tussen zat ;) ). Veel ongevallen zouden kunnen voorkomen worden als iedereen 1. zijn hond bij houd 2. Zijn hond leert "lezen" 3. Deftig in speelt op punt 2...
Ik roep ALTIJD dat mensen hun losse hond moeten bijhouden want dat de mijne durven bijten (ook al is dat niet bij elke hond effectief zo, al weet je het nooit natuurlijk)
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Weet je wat het is met het soort honden waar Nelson door aangevallen is, het is en blijft een andere "catogorie" hond dan bijvoorbeeld een herder of teckel of... Ze reageren anders, gaan op een andere manier een gevecht aan.
Dat de goede dan onder de kwade moeten lijden dat is zo, dat is altijd zo en dat is jammer en absoluut niet fair naar eigenaren die wel verantwoord met hun (vecht)hond omgaan maar weet je...ook daar kan het eens mis gaan. Een deur die per ongeluk open blijft staan, een riem die uit de hand glipt of breekt.
Van mij mag er ook een verbod komen op het houden van dit soort honden, sorry...
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Laten we van dit topic niet (opnieuw) een discussietopic over vechthonden maken..........
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

dinky89 schreef:Laten we van dit topic niet (opnieuw) een discussietopic over vechthonden maken..........
+1 !
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nelson en ik hebben morgenavond les bij de GT!
Lieve vrouw, ik heb er echt zin in. We gaan er gewoon een leuke avond van maken, zei ze. Laat dat nu net zijn waar ik behoefte aan heb!
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Hope schreef:Nelson en ik hebben morgenavond les bij de GT!
Lieve vrouw, ik heb er echt zin in. We gaan er gewoon een leuke avond van maken, zei ze. Laat dat nu net zijn waar ik behoefte aan heb!

Succes!
mizzsylver
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mizzsylver »

Goed zo, ik vind het echt een heel goed idee en hoop dat jullie er allebei wat aan hebben. Succes!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Goed idee ! Succes ;)
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Super van je dat je zo snel actie onderneemt met een GT, jullie gaan er samen weer bovenop komen!!

Plaats reactie