Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

sella schreef:Er zaten een man of 4 op de pit om hem onder controle te houden, Rob hield Shay op de grond gedrukt en ik zijn kont omdat hij eerst wilde vluchten, echter dan nog ernstigere verwondingen. Hun weigerden een breakstick te gebruiken en zeiden uitzitten tot hij zijn greep verzwakt, dat was 5 minuten later nog niet en Shay lag zo slap als een vaatdoek op de grond. Toen is er een buurman met een emmer water gekomen en toen liet de bull meteen los en kon shay weggetrokken worden.
We hebben onze honden bij buren op het erf mogen parkeren en daar kwam hij weer wat bij zijn positieven.
Ach ja hij heeft een hekel aan herders. Het is een hele rel in de buurt omdat de hond altijd los ligt op het bedrijventerrein en men geschokt is door de rechte streep die hij trok en zo op zijn keel klapte.
Ik hoop dat niemand dit ooit hoeft mee te maken, echt zo recht op de strot ken ik niet. Er zijn wel een schermutselingen geweest elders met bullen en die beten naar de kont en hadden een hap haren en het was klaar de bazen lijnden ze aan, en wij liepen verder en de bull de andere kant op.
Wat een wild verhaal weer! Jeetje, jij maakt toch altijd een hoop mee hee! Maar als je hond nou zo vaak aangevallen wordt door Pitbulls he, misschien moet je dan zelf een breakstick aanschaffen. Op Internet staan er genoeg filmpjes die je PRECIES vertellen hoe je zo'n ding moet hanteren. Hoef je daarna niet meer te gaan zitten wachten tot iemand na een minuut of 5 eens een emmer water over de kop van zo'n klapkaak gooit.

Kijk:
(ik raad iedereen af om naar het filmpje dat daarna komt en automatisch opgestart wordt te kijken. Want heb je dat gezien, denk je nog maar 1 ding).

En hier: http://www.staffordwear.nl/stafford-kis ... reakstick/

En dan even een quote van de Staffordwear website:

"Het is ten zeerste aan te raden voor mensen die ons ras hebben om een Breakstick bij iedere wandeling mee te nemen".
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Lizzy schreef:+ 1

Dit dus.

Een breakstick werkt prima. Maar dan moet je wel weten hoe je deze moet gebruiken. En dat weten de mensen niet. En gaan ze vervolgens lopen schreeuwen dat het niet werkt. Feitelijk zou iedere eigenaar van een klapkaak zelf zo'n ding bij zich moeten hebben en expert moeten zijn in het hanteren van zo'n ding. En kun je dat niet, moet je al helemaal niet met zo'n hundje over straat gaan lopen.
Dat ben ik met je eens ja . Ik moet de eerste eigenaar van een klapkaak nog tegenkomen die een breakstick bij zich heeft
Ik denk zelf nog weleens om een paar beschermings handschoenen aan te schaffen

Ik had lang geleden een collega , ze had een zoontje van drie jaar . Op een mooie dag naar zee met het ventje . Het arme manneke werd ook gegrepen door een Pitt . Het kleine handje in de bek
De eigenaar stond erbij en keek ernaar . gelukkig liep er een politieagent in burger . Hij had motorhandschoenen bij zich , trok de handschoenen aan en heeft de Pitt zijn strot dicht weten te knijpen . Dit voorval is gelukkig goed afgelopen
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Helpt pepperspray om je tegen een hond te verdedigen?

Proberen om een aanval van een hond af te slaan met een busje pepperspray is niet verstandig.

Om te beginnen wordt pepperspray in Nederland en in België tot de verboden wapens gerekend. Op het bezit ervan staat een hoge boete of gevangenisstraf.

Bovendien helpt deze spray slecht als verdedigingsmiddel tegen honden. De kans dat je hem goed in zijn ogen kunt spuiten voordat hij je al in zijn kaken heeft, is klein. Bovendien kan dit bijtende middel hem doen besluiten om echt tot de aanval over te gaan.

En als de hond jou eenmaal met zijn kaken vast heeft, zal de pepperspray hem niet stoppen. Hij kan immers blindelings en met zo mogelijk door meer woede zijn kaken met jouw arm of been erin proberen dicht te klemmen? Mocht je om bepaalde redenen toevallig pepperspray bij je hebben en al je andere strategieën werken niet, kan deze spray je wellicht toch helpen, zij het als laatste redmiddel, omdat de kans veel groter is dat het middel tegen in plaats van voor jou werkt.
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Het is toch te zot voor woorden dat je een bepaald soort hond hebt en dan standaard eigenlijk een break stick bij je moet hebben?

@Hope, wat een verhaal zeg, dat verwacht je toch niet als je fijn even een stukje gaan wandelen?
Fijn dat je een gt hebt ingeschakeld en dat die sessie zo prettig verlopen is.
Ik hoop dat jullie allebei weer snel de oude zijn.
sella

Bericht door sella »

Anne in Duitsland schreef:Ze hadden dus een breakstick bij zich maar weigerden die te gebruiken? :o Waarom hebben ze er dan eentje bij zich, als het slachtoffer het maar gewoon moet uitzitten? :o Terwijl jullie dus minstens met zijn zessen waren, en er dus genoeg mensen waren om de hond bij Shay vandaan te trekken zodra de bull met behulp van de breakstick zou loslaten? Dat zou mij dus woedend maken, dat mijn hond 'het maar moet uitzitten' en dus langer dan vijf minuten met de kaken van een ander hond om zijn nek moet liggen, terwijl het met een breakstick waarschijnlijk binnen enkele tellen voorbij had kunnen zijn. Echt onvoorstelbaar dit. :-X
Het was een heftige situatie en hoe en wat of hij hem nu mee had en weigerde te gebruiken is me niet duidelijk alleen dat hij en nog een paar bullen eigenaren uit de buurt riepen dat dat niet zou helpen.
Hij zei ook dat het echt een onbewaakt ogenblik was dat hij Shay aanvloog, echter de buren die erop kijken zeggen dat de hond altijd los ligt.
Ik loop geen rondje wijk meer tot dit opgelost is.
Oh en wij zijn razend en verdrietig en tot in ons wezen geschokt door de houding van de eigenaar.
Hij betaald even de da kosten en dan is het over, jee hij heeft er van de week wel meer gegrepen.
Toen ben ik zo boos geworden en ben alle instanties gaan bellen en vragen hoe ik druk kan zetten op het proces.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Bij vechtende honden is het uit elkaar halen aan de achterpoten een manier om niet zelf per abuis tussen de kaken te komen én door ze tegelijkertijd(!!) aan de achterpoten te nemen en uit elkaar te halen, kunnen ze niet opnieuw op elkaar klappen. Een hond die op een andere gedoken is, waarbij geen sprake is van een gevecht maar van een (eenzijdige) aanval, bij zijn achterpoten pakken gaat hooguit een verrassingsmoment opleveren. Mocht dat gebeuren én je kunt tegelijk die hond weg trekken én de aangevallen hond reageert daarop niet door alsnog in verweer te komen (want de hond die er onder ligt kun je natuurlijk niet tegelijk aan zijn achterpoten pakken, dus die blijft vrij) dan heb je ze uit elkaar.
Als de aanvallend hond echter vast houdt - en dat is natuurlijk juist het probleem bij dit type honden, het vast=vast gedrag - dan kun je beter NIET aan de hond trekken, want trek je daarmee de andere hond kapot.. Die kaken moeten EERST van elkaar.
De achterpoten-truc is dus vooral geschikt voor het in samenwerking uit elkaar halen van 2 met elkaar vechtende honden, waarbij je op het moment dat ze niet in elkaar hangen, gelijktijdig ze achteruit trekt.

Ik denk dat als je met een hond/ras loopt die als eigenschap heeft dat hij in geval van bijten niet los laat, je een breakstick bij je moet hebben, 'just in case'. En dan natuurlijk óók moet zien dat je leert hoe die te gebruiken vóór dat eventueel nodig is.
sella

Bericht door sella »

Lizzy schreef:Wat een wild verhaal weer! Jeetje, jij maakt toch altijd een hoop mee hee! Maar als je hond nou zo vaak aangevallen wordt door Pitbulls he, misschien moet je dan zelf een breakstick aanschaffen. Op Internet staan er genoeg filmpjes die je PRECIES vertellen hoe je zo'n ding moet hanteren. Hoef je daarna niet meer te gaan zitten wachten tot iemand na een minuut of 5 eens een emmer water over de kop van zo'n klapkaak gooit.

Kijk:
(ik raad iedereen af om naar het filmpje dat daarna komt en automatisch opgestart wordt te kijken. Want heb je dat gezien, denk je nog maar 1 ding).

En hier: http://www.staffordwear.nl/stafford-kis ... reakstick/

En dan even een quote van de Staffordwear website:

"Het is ten zeerste aan te raden voor mensen die ons ras hebben om een Breakstick bij iedere wandeling mee te nemen".
Buffel is 3 jaar geleden aangevallen door een amerikaanse buldog en nu shay door een pit.vlak bij huis en dat was heftig.
De andere honden kwamen we op het strand tegen en dat was heel anders qua aanval, in de kont bijten en de eigenaar greep in. Bij de amerikaanse buldog ook hoor en buffel was uit zijn halsband geschoten en naar huis gerend.

Normaal ga ik met de honden naar spaarnwoude, echter doordat ik eerst aan mijn staar geopereerd moet worden is rijden lastig.
Nu kies ik ervoor aan de overkant plassen en dan in de avond met Rob naar spaarnwoude. Ik neem het risico niet meer daar de hond vaak los blijkt te liggen. Had ik dat geweten hadden we nooit gaan wandelen maandagavond.
Eerst kon het overdag wel met de uitlaatIngrid erbij, nu is het gewoon te warm.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

KarenH schreef:Het is toch te zot voor woorden dat je een bepaald soort hond hebt en dan standaard eigenlijk een break stick bij je moet hebben?

@Hope, wat een verhaal zeg, dat verwacht je toch niet als je fijn even een stukje gaan wandelen?
Ik zou willen dat ze het deden! Nu voel ik me steeds meer gedwongen om met zo'n ding te gaan lopen.... (Het stiksterft hier van dit model honden. En ja, ze lopen ook los in het bos).
sella

Bericht door sella »

Mijn grootste probleem lijkt me ik heb mijn braeckstick gebruikt en ben met mijn 2 honden en de pit achtige hond zijn eigenaar alleen. Dan moet de bul eigenaar genegen zijn zijn hond te grijpen en ik moet mijn 2 honden zien te kalmeren en voorkomen dat de bul er nog een keer op klapt.
Lil

Bericht door Lil »

Klinkt misschien gek he, maar alle honden muilkorven lijkt mij hoe langer hoe meer een strak plan. Gewoon zonder uitzondering allemaal. Hoeft niemand te miepen dat ze zich niet kunnen verdedigen etc.

(Boris heeft ooit 3 dagen opname gehad door een jr, dus kleintjes tegen herder geen kans? Kleintjes maken evengoed grote schade).
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

KarenH schreef:Het is toch te zot voor woorden dat je een bepaald soort hond hebt en dan standaard eigenlijk een break stick bij je moet hebben?

Maar is stap 1 van elke oplossing niet simpelweg erkennen wat het probleem is?

Mijn hond heeft nog nooit een paard verwond. Waarom niet? Omdat ik erken dat hij dat wel wil en zal doen en ik hem die kans niet geef. Ik woon midden in de stad, dus ik ben prima in staat om het risico tot een absoluut minimum te beperken.

Is dat niet, met welk probleem dan ook, stap 1? Weten waar je mee te maken hebt en wat je er aan kunt doen. En laten nou eens even heel eerlijk naar elkaar zijn: we hebben HONDEN. Geen knuffelbeesten, geen akoetsjiekoetsjiesschatteboutjes, geen "hij doet nooooooooit wat". Honden jagen, honden doden, honden vechten, honden bijten. En afhankelijk van het ras doen ze dat sneller, makkelijker, erger. Ik heb een herder, die hebben een lage bijtdrempel, punt. Heb je een bull, dan is de kans op hondagressie groot, punt. En daar heb je mee te dealen, moeilijker is het niet.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

sella schreef:Mijn grootste probleem lijkt me ik heb mijn braeckstick gebruikt en ben met mijn 2 honden en de pit achtige hond zijn eigenaar alleen. Dan moet de bul eigenaar genegen zijn zijn hond te grijpen en ik moet mijn 2 honden zien te kalmeren en voorkomen dat de bul er nog een keer op klapt.
Er waren toch zoveel mensen bij?
Lil

Bericht door Lil »

Kaela schreef:Maar is stap 1 van elke oplossing niet simpelweg erkennen wat het probleem is?

Mijn hond heeft nog nooit een paard verwond. Waarom niet? Omdat ik erken dat hij dat wel wil en zal doen en ik hem die kans niet geef. Ik woon midden in de stad, dus ik ben prima in staat om het risico tot een absoluut minimum te beperken.

Is dat niet, met welk probleem dan ook, stap 1? Weten waar je mee te maken hebt en wat je er aan kunt doen. En laten nou eens even heel eerlijk naar elkaar zijn: we hebben HONDEN. Geen knuffelbeesten, geen akoetsjiekoetsjiesschatteboutjes, geen "hij doet nooooooooit wat". Honden jagen, honden doden, honden vechten, honden bijten. En afhankelijk van het ras doen ze dat sneller, makkelijker, erger. Ik heb een herder, die hebben een lage bijtdrempel, punt. Heb je een bull, dan is de kans op hondagressie groot, punt. En daar heb je mee te dealen, moeilijker is het niet.
Jawel het is onmogelijk! Ze hebben hier allemaal koetiekoetie lief honden die ff de boerderij bewaken als ze van huis zijn. Je krijgt het niet in de botte hersenen dat je dan wen waakhond hebt en dat koetiekoetie lief niet mogelijk is. Ik zeg altijd mensen ik heb een heuse waakhond, opzouten! Maar hij is zoooo lief....

Ja voor de select few, maar hij zit echt niet te wachten op knuffels van vreemden als hij huis/tuin/ auto bewaakt. Ik krijg het er al drie herders lang niet in bij de omgeving als ik zeg: het is geen schatje.... Het is een waakhond!!!! Mensen zijn blind voor dat onderdeel.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Parelridder schreef:Bij vechtende honden is het uit elkaar halen aan de achterpoten een manier om niet zelf per abuis tussen de kaken te komen én door ze tegelijkertijd(!!) aan de achterpoten te nemen en uit elkaar te halen, kunnen ze niet opnieuw op elkaar klappen. Een hond die op een andere gedoken is, waarbij geen sprake is van een gevecht maar van een (eenzijdige) aanval, bij zijn achterpoten pakken gaat hooguit een verrassingsmoment opleveren. Mocht dat gebeuren én je kunt tegelijk die hond weg trekken én de aangevallen hond reageert daarop niet door alsnog in verweer te komen (want de hond die er onder ligt kun je natuurlijk niet tegelijk aan zijn achterpoten pakken, dus die blijft vrij) dan heb je ze uit elkaar.
Als de aanvallend hond echter vast houdt - en dat is natuurlijk juist het probleem bij dit type honden, het vast=vast gedrag - dan kun je beter NIET aan de hond trekken, want trek je daarmee de andere hond kapot.. Die kaken moeten EERST van elkaar.
De achterpoten-truc is dus vooral geschikt voor het in samenwerking uit elkaar halen van 2 met elkaar vechtende honden, waarbij je op het moment dat ze niet in elkaar hangen, gelijktijdig ze achteruit trekt.

Ik denk dat als je met een hond/ras loopt die als eigenschap heeft dat hij in geval van bijten niet los laat, je een breakstick bij je moet hebben, 'just in case'. En dan natuurlijk óók moet zien dat je leert hoe die te gebruiken vóór dat eventueel nodig is.
Dat is de meest ideale oplossing ja . De honden tegelijkertijd aan de achterpoten nemen .
Maar vaak ontstaat er al paniek bij de andere eigenaar
Ooit zo,n geval meegemaakt met mijn Hollander reu , hij werd aangevallen door een Bouvier
Eigenaar Bouvier stond er alleen maar omheen te springen en te krijsen , dat loste dus niets op
Ik heb uiteindelijk maar tegen die vrouw gezegd . blijf staan en hou je mond dicht
En ik heb de Bouvier dus zelf maar aan de achterpoten gepakt
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Parelridder schreef:Bij vechtende honden is het uit elkaar halen aan de achterpoten een manier om niet zelf per abuis tussen de kaken te komen én door ze tegelijkertijd(!!) aan de achterpoten te nemen en uit elkaar te halen, kunnen ze niet opnieuw op elkaar klappen. Een hond die op een andere gedoken is, waarbij geen sprake is van een gevecht maar van een (eenzijdige) aanval, bij zijn achterpoten pakken gaat hooguit een verrassingsmoment opleveren. Mocht dat gebeuren én je kunt tegelijk die hond weg trekken én de aangevallen hond reageert daarop niet door alsnog in verweer te komen (want de hond die er onder ligt kun je natuurlijk niet tegelijk aan zijn achterpoten pakken, dus die blijft vrij) dan heb je ze uit elkaar.

In het fimpje van lizzy wordt gezegd dat juist niet te doen, bij de achterpoten pakken, volgens mij vanwege gevaar voor jezelf. En ik kan me indenken dat dat bij zware honden alleen maar aanmoedigd hoor.
Lil schreef:Klinkt misschien gek he, maar alle honden muilkorven lijkt mij hoe langer hoe meer een strak plan. Gewoon zonder uitzondering allemaal. Hoeft niemand te miepen dat ze zich niet kunnen verdedigen etc.

(Boris heeft ooit 3 dagen opname gehad door een jr, dus kleintjes tegen herder geen kans? Kleintjes maken evengoed grote schade).
Meh, nee lijkt me ook niet fijn. En weet ook niet hoe goed iedere hond een muilkorf accepteerd zelfs met goed trainen, hebben ze daardoor allemaal stress .

Ik moet toegeven dat ik hier op een bepaald stuk ook op eieren loop, eerst kijken of het hek dicht is, zoniet, zoek ik al naar een flinke stok... nee geen pit, maar een mechelaar ( echt een erfwaakhond) , die zo 100 meter vanaf die poort heeft afgelegd met een rotvaart en zonder pardon op onze honden dook. Eigenaar lag wat te pitten geloof ik :D ( poort staat open als die er ook bezig is) Maar hij heeft heel goed door gehad dat we heel kwaad waren, gelukkig kreeg ie wel zijn hond daarna direct onder controle. Maar sindsdien kijk ik wel altijd of die poort openstaat. Maar gelukkig nooit meer gebeurd ( wel open poort maar geen hond) Maar blijft me wel altijd bij ja.
Laatst gewijzigd door Kaio op do 12 mei 2016, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie