Hoe zouden jullie reageren ??

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hoe zouden jullie reageren ??

*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

eelke schreef:Is er nu al meer contact geweest dan deze mail dan? Heb jij hen het bewijs al laten zien of dat ga je morgen doen? Want ik denk het laatste, dus dan is het toch logisch dat er nog geen excuus is gekomen, omdat voor hen nog niet duidelijk is waar de fout hem zit?

En het zinnetje 'uit onze administratie is gebleken' is wel een prima vaststaand feit. Want het zal in hun administratie ook zo staan. Maar dat wil niet zeggen dat dat juist is, en juist daarom verzoeken ze toch vriendelijk het even na te kijken?

Ze hebben het betaalbewijs/bewijzen al meer dan een week in huis.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

*Lia* schreef:Pauline, ik ga daar heel erg hard over denken. Zo'n bedrijf is niet mijn fan. Zij hebben hun zaakjes niet op orde, moet Ik dan bewijs leveren?
Nou, je kan ook aan je buurman vragen of die het wil doen ::)
Gelukkig heb jij je zaakjes wel goed op orde :P
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nou ik zal je heel eerlijk zeggen... weet niet welk bedrijf dit is maar wij hebben paar weken terug ook zoiets aan de hand gehad. Ik maak het over of betaal bij levering. In december heeft mijn vriend het aangenomen en volgens ons betaald. Paar weken terug een mail dat ie bij hun open stond. Tsja, ik heb maar betaald maar ik ben er eigenlijk van overtuigd dat we dubbel betaald hebben. Maar bewijs het maar... Heb er best de balen van. Kan me van Lia wel voorstellen dat ze zoiets heeft van 'wat als ik het niet kom bewijzen?'. En daar mag je een bedrijf best op wijzen, wees wat zorgvuldiger als je de mogelijkheid biedt om contant te betalen want het kan voor klanten heel vervelend zijn als het op een meningsverschil uitdraait. Als je het maar netjes houdt Lia ;-)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Berichten opgeruimd. Zullen we het gewoon netjes houden?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Lia* schreef:Ze hebben het betaalbewijs/bewijzen al meer dan een week in huis.
Maar dat heb je er niet bij verteld he. Dus je zit al 2 pagina's listig te doen, terwijl wij niet weten dat je het bewijsmateriaal al hebt opgestuurd en jij daarom op een berichtje zit te wachten ala "Beste mevrouw Lia, wij hebben uw betalingsbewijzen ontvangen, het spijt ons dat we onze administratie niet op orde hebben". Kijk, DAT kan ik me levendig voorstellen, dat je graag zo'n emailtje of telefoontje of briefje ontvangt! Bij uitblijven daarvan kun je (als je je dat kunt permitteren - je honden moeten toch eten) een mailtje sturen met "bij uitblijven van uw excuses annuleer ik mijn order en wens ik u veel succes". Hoeft niet. Kan.
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

de bezorger kan er ook met het geld vandoor zijn gegaan
dat had mijn man vroeger toen hij een wasmachiene op afbetaling had gekocht
kwamen ze elke week geld ophalen
maar dat werd niet afgedragen door de incasseerder
gelukkig kon hij aan tonen dat hij netjes had betaald
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Ik kreeg laatst een dergelijk verzoek van onze fietsenmaker. Vond het wat raar daar ik per pin betaald had. Maar goed. Ik heb de betaling opgezocht en een print gemaakt en naar hem toegebracht.
Waar gewerkt wordt, worden nou eenmaal fouten gemaakt. Ik zou als ondernemer ook willen weten of alles wel betaald is en soms is het met administratie zo dat als het niet goed geboekt is dat je je dan de blubbers zoekt om te weten of het geld waar je zo hard voor gewerkt hebt ook daadwerkelijk betaald is. Er kunnen heel veel redenen zijn waarom administratie niet altijd duidelijk of logisch is.... zou niet zou moeten zijn, maar ja.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Door overname, en waarschijnlijk schoon schip maken cq belastingaangifte komen ze achter deze , voor hun, openstaande bedragen. Met jou zullen er waarschijnlijk nog meer zijn. Slordig, jazeker, maar je weet niet hoe dit is ontstaan. Aan hun wat ze ermee doen, hun verlies nemen? Hmm lijkt me een grote kosten post, dan de klanten benaderen, doe je dan alleen de personen die 1 of 2 keer besteld hebben en daar iets van openstaat? Of ook die trouwe klant? Geld is geld, van wie het komt. Hoe ga je dan dit melden, grof, zoals hier al beschreven staat, binnen zoveel dagen betalen of anders.... ook zij zullen er mee in hun maag hebben gezeten, juist omdat de fout bij hun blijkt te liggen, dus dan voorzichtig mogelijk. En wat voor jou voorzichtig klinkt kan bij de andere in zijn verkeerde keelgat schieten.
Als jij altijd al jaren daar besteld hebt, waarom heb je dan niet naar ze gebeld en gezegd wat dit bij jou doet? Dat je je er lullig bij voelt en aangevallen, dat je idd de bonnetjes gelukkig nog hebt.
Als je zo pissed off bent, waarom heb je dan gewoon weer zoveel besteld? Als ik kotsziek van een bedrijf zou zijn, zou ik nog voor geen 1 eurocent er meer bestellen. Toch bestel je er weer. Wat had je verwacht? Iets gratis erbij oid? Het lijkt wel of je op iets hebt zitten wachten(ok excuus heb je al gezegd), maar blijkbaar ook iets bij je bestelling.
Jammer dat er een fout is gemaakt van hun kant, maar ook heel erg jammer dat jij de stoom zover hebt laten oplopen, beter geweest gelijk contact met hun op te nemen en uit te spreken.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Volgens mij lezen er mensen verschillende dingen.
Uit onze administratie is gebleken dat u momenteel ruim vervallen facturen heeft.
39 / 18-09-15 / EUR 220.59
92 / 10-12-15 / EUR 86.13
Wilt u dit ook controleren met uw administratie? Indien correct, zouden wij u graag willen verzoeken om dit bedrag zsm aan ons over te maken.
Ik lees: wij hebben onze administratie nagekeken en daaruit blijkt dat er iets niet betaald is.
Zou u dat willen controleren met uw eigen administratie?
Mocht het nu zijn dat het daar ook klopt (indien correct) zouden wij u willen vragen (er staat verzoeken, niet sommeren) om dit bedrag z.s.m. over te maken.

Ik lees echt geen vijandigheid, beschuldiging of wat dan ook. Ik lees gewoon een hele nette, correcte mail met een vriendelijk verzoek het even na te kijken. Ze schrijven toch niet: wij weten 100% zeker dat u een wanbetaler bent en er moet NU betaald worden? Ze vragen toch gewoon of je het wil nakijken?
Vergeet niet dat het geschreven is. Op schrift mis je mimiek en intonatie.

Ik vind een excuus echt overbodig. Bedrijven worden gevoerd door mensen en mensen maken fouten. Zowel in hun administratie als in communicatie, al vind ik niet dat het daarop hier is misgegaan. Nou kan je wel zeggen dat jij je boos voelt omdat zij denken dat jij niet betaald hebt maar hey, jij bent niet hun enige klant hoor. Ze zullen wel vaker achter hun zuur verdiende geld aan moeten.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik vind excuses wel op z'n plek. Heel gewoon..."Excuses voor het ongemak" kost niks, zeker niet als je je eigen fouten moet rechtzetten. En als je zo'n mail zoals ze verstuurd hebben begint met "excuses dat we u hiermee moeten lastig vallen" maar uit onze admin bla bla bla. Dan zet je een hele andere toon neer.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Angelique schreef:Ik vind excuses wel op z'n plek. Heel gewoon..."Excuses voor het ongemak" kost niks, zeker niet als je je eigen fouten moet rechtzetten. En als je zo'n mail zoals ze verstuurd hebben begint met "excuses dat we u hiermee moeten lastig vallen" maar uit onze admin bla bla bla. Dan zet je een hele andere toon neer.

Dat is waar. Maar uitgebreide excuses? Neuhj.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hope schreef:Dat is waar. Maar uitgebreide excuses? Neuhj.
Wat maakt een excuus uitgebreid? Zeker als je proeft dat een goede klant (want dat ben je als je al 6 jaar klant bent met x-aantal honden) zich helemaal niet fijn bij voelt bij jouw actie, dan bied je gewoon je excuus aan. Hoe moeilijk kan het zijn om de lucht te klaren.

En tuurlijk zullen ze net als ieder ander te maken hebben met wanbetalers, maar dat is weer geen excuus dat je je betalende klanten, zonder een stofhapactie van jezelf een min of meer herinnering kan sturen. Het kan allemaal gebeuren,dat zal ik nooit ontkennen, maar als je fout zit, hap je stof. En zoals we bij Jantine konden lezen had Lia dus wel een probleem gehad als ze de kwitantie van 6 en 9 maanden geleden niet meer had kunnen opduikelen.

Hoe ingewikkeld is het..

Beste mw Lia, hierbij onze excuses voor ons geblunder en dat we u ten onrechte een betalingsherinnering hebben gestuurd. *check 5 seconden werk*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mja, een reactie als, excuses voor het ongemak en bedankt voor het nakijken zou inderdaad wel prettig zijn.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Guttegut wat een opwinding om zo'n klein voorval. Al jaren ben je een tevreden klant en er wordt 1x een fout gemaakt en je bent pissed.... ik begrijp eigenlijk niet waarom je zo pissed bent en met mij een heleboel andere forumleden...Kennelijk vind jij dit normaal gedrag want je wordt nog linker als we zeggen dat je je niet zo druk moet maken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef:Volgens mij lezen er mensen verschillende dingen.

Ik lees: wij hebben onze administratie nagekeken en daaruit blijkt dat er iets niet betaald is.
Zou u dat willen controleren met uw eigen administratie?
Mocht het nu zijn dat het daar ook klopt (indien correct) zouden wij u willen vragen (er staat verzoeken, niet sommeren) om dit bedrag z.s.m. over te maken.

Ik lees echt geen vijandigheid, beschuldiging of wat dan ook. Ik lees gewoon een hele nette, correcte mail met een vriendelijk verzoek het even na te kijken. Ze schrijven toch niet: wij weten 100% zeker dat u een wanbetaler bent en er moet NU betaald worden? Ze vragen toch gewoon of je het wil nakijken?
Vergeet niet dat het geschreven is. Op schrift mis je mimiek en intonatie.

Ik vind een excuus echt overbodig. Bedrijven worden gevoerd door mensen en mensen maken fouten. Zowel in hun administratie als in communicatie, al vind ik niet dat het daarop hier is misgegaan. Nou kan je wel zeggen dat jij je boos voelt omdat zij denken dat jij niet betaald hebt maar hey, jij bent niet hun enige klant hoor. Ze zullen wel vaker achter hun zuur verdiende geld aan moeten.
Ik vind excuses bij de eerste vraag niet nodig. Ik vind de mail die ze gestuurd hebben ook keurig. Ik lees er echt geen woord verkeerd in.

Maar als je dan bewijs opstuurt waaruit blijkt dat er wel betaald is, dan verwacht ik toch wel een mailtje, briefje of telefoontje terug waarbij men zegt of schrijft "Het spijt ons heel erg dat onze administratie niet op orde blijkt en u inderdaad wel heeft betaald. Wij hopen dat u onze excuses aanvaard".

Gesloten