Volgens mij lezen er mensen verschillende dingen.
Uit onze administratie is gebleken dat u momenteel ruim vervallen facturen heeft.
39 / 18-09-15 / EUR 220.59
92 / 10-12-15 / EUR 86.13
Wilt u dit ook controleren met uw administratie? Indien correct, zouden wij u graag willen verzoeken om dit bedrag zsm aan ons over te maken.
Ik lees: wij hebben onze administratie nagekeken en daaruit blijkt dat er iets niet betaald is.
Zou u dat willen controleren met uw eigen administratie?
Mocht het nu zijn dat het daar ook klopt (indien correct) zouden wij u willen vragen (er staat verzoeken, niet sommeren) om dit bedrag z.s.m. over te maken.
Ik lees echt geen vijandigheid, beschuldiging of wat dan ook. Ik lees gewoon een hele nette, correcte mail met een vriendelijk verzoek het even na te kijken. Ze schrijven toch niet: wij weten 100% zeker dat u een wanbetaler bent en er moet NU betaald worden? Ze vragen toch gewoon of je het wil nakijken?
Vergeet niet dat het geschreven is. Op schrift mis je mimiek en intonatie.
Ik vind een excuus echt overbodig. Bedrijven worden gevoerd door mensen en mensen maken fouten. Zowel in hun administratie als in communicatie, al vind ik niet dat het daarop hier is misgegaan. Nou kan je wel zeggen dat jij je boos voelt omdat zij denken dat jij niet betaald hebt maar hey, jij bent niet hun enige klant hoor. Ze zullen wel vaker achter hun zuur verdiende geld aan moeten.