BPWR wasmachines

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR wasmachines

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Too schreef:;D ;D Kijk uit Astrid

kijk zo kom ik ergens,gek genoeg kreeg ik dit soort dingen niet op een rij [ws omdat ik ze zo vanzelfsprekend vind]
Nu kan ik op elke temperatuur alle programma's kiezen mét specifieke wensen [kort, klein, intensief, fijn, kreukherstellend]
Dat is niet zaligmakend maar enige flexibiliteit is wel heel fijn..
Dit is mijn eerste eigen wasmachine. Daarvoor waste ik altijd fijn met de wasmachine van mijn moeder, toen ik daar nog woonde. Ik was dus ook gewend dat je de temperatuur zelf kan instellen, met daarbij je specifieke wensen. Nu dat niet kan, ben ik al twee jaar lang op zoek naar handige programma's voor de juiste was. Er is overal wel een programma voor. Spijkerbroeken, wol, overhemden. Maar als je dus je shirtjes op 30 graden wil wassen, dan heb je meteen een programma van 1,5 uur aan je broek, staat de centrifuge op 600 (en moet het dus heel lang aan de waslijn) en kan je niet kiezen voor kort. Wil je wel kort, dan gaat hij over op 40 graden en dat is te warm. Wil je meer centrifugeren, dat kan, maar dan heb je geen kreukherstelling meer. Grrrr.

En nog een leuke. Even de wasmachine laten draaien zonder was, om de leidingen schoon te maken? Jammer maar helaas. Als je machine de was weegt en daar water op pakt, dan kom je er al snel achter dat hij leeg gewoonweg niet draait. Dus lekker een keer alles doorspoelen op 90 graden doe ik nu met oude lakens. En als ik heel kwaad ben op dat ding dan gebruik ik oude lakens die ik dus eerst op een kort programma laat draaien zodat ze al nat zijn en meer wegen.
Zo handig! En heel milieuvriendelijk ook natuurlijk!
;D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Martine-Tom schreef:Ik heb een samsung ecobubble en ben zeer tevreden. 7 kg variant maar maakt niks uit want hij pakt water naar gewicht.
Ik vind t een aanrader!

+1

Prima machine, ik kan alle voorkeuzeprogramma's nog aanpassen en hij wast superschoon. Muziekje aan het eind kun je ook uitzetten. :biggrin2:
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Dan verlang ik bijna terug naar mijn ouwe stuiterende centrifuge... die deed een dansje door de keuken

Slow centrifugeren -bij fijnwasprogramma's- vind ik niet erg, sterker nog dat stel ik zo in [800toeren]
Centrifugeren op 800 toeren gebruik het meest, bij voorkeur met spoelstop zodat er gecentrifugeerd wordt als ik in de buurt ben om het gelijk op te hangen
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Borke schreef:Nee, ik ben prima tevreden over mijn Miele. Miele vaatwassers komen er hier niet meer in, maar wasmachines en wsdrogers vid ik prima.

Oh, echt? Ik zou echt geen andere willen, ben heel erg tevreden over mijn Miele vaatwasser met bestek rek. :)

Helemaal niet eensgezind in de merken dus. :biggrin2:
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik heb een redelijk goedkope (€ 259,-) Indesit die niets zelf kan bedenken.... Dus mag ik alles zelf zeggen en daar houd ik van, gewoon doen wat je gezegd wordt. 6 kg trommel en uiteraard een aantal standaardprogramma's, maar met de temperatuurknop en de centrifugeknop kan ik zomaar een programma naar mijn eigen hand zetten.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Pauline schreef:Ik heb een redelijk goedkope (€ 259,-) Indesit die niets zelf kan bedenken.... Dus mag ik alles zelf zeggen en daar houd ik van, gewoon doen wat je gezegd wordt. 6 kg trommel en uiteraard een aantal standaardprogramma's, maar met de temperatuurknop en de centrifugeknop kan ik zomaar een programma naar mijn eigen hand zetten.

:biggrin2: :biggrin2: klinkt als een fijne
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Wij hebben een deses:
http://www.consumentenbond.nl/wasmachin ... /zwf71440w

Geen stomme programma's, gewoon of zuinig wassen, bij gewoon kan ik evt. nog op 'extra kort' kiezen. Niet teveel toeters en bellen die kapot kunnen ;)
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Wij hebben een Miele softtronic van een jaar of 6. Ik ben er heel blij mee, veel opties en veel combinaties mogelijk. We hebben hem nu een jaar en ik zou geen ander willen. Maar ik ken ook mensen die met een voordelige Zanussi (300 euro ofzo?) jarenlang wassen en dik tevreden zijn.

Hij wast wel het best op 40 graden of warmer, en als je op 75 graden je vaatdoeken wast krijg je er softtronic blokjes in. ::)
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Fijn deze input, ga in het weekend even plussen en minnen... denk dat t ouwetje het niet heel lang meer maakt
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Echt he, nog nooit zo'n flut machine gehad als de Miele..... Hartstikke duur maar kwalitatief echt totaal niet meer wat het ooit was.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Volgens de consumentenbond is deze 1 van de beste http://www.consumentenbond.nl/wasmachin ... 63nl-iq500

Die is, met 4 andere wasmachines, als beste uit de test gekomen. Van die 4 is dit de goedkoopste. De andere tests met grotere trommels zijn ook bijna allemaal Bosch en Siemens machines als beste.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Super tevreden over mijn Bosch, zelf de temperatuur/centrifuge instelbaar..
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Ik heb ook een Samsung eco bubble ding, maar dan de grote, 9 kilo en 1600 toeren.
Echt he, mijn spijkerbroeken zijn tegenwoordig met een dag droog. Ideaal! Er zit een outdoor programma op dat ik de winter en zomerjassen kan wassen met dat speciale spul zodat alles ademend en waterdicht blijft, in mijn trommel kunnen de grote bankkleden fatsoenlijk gewassen worden zonder dat de machine danst omdat ze zo zwaar zijn en ze zijn ook met een dag droog door de 1600 toeren.
Enige minpuntje; het wolwasprogramma; duurt 45 minuten en wat ik eruit haal heeft gewoon nog droge plekken, dan heb ik dus het idee dat het echt niet schoon kan zijn....
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Dankdankdank BP :D
T gaat allemaal mee..
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik wil graag ieder programma op elke temperatuur kunnen wassen, op elke snelheid kunnen centrifugeren. Superkorte programma's, extra lange programma's.

Die Miele van ons heeft zelfs aparte programma's om hoofdkussens te wassen. Je kan het zo gek niet verzinnen of het is mogelijk.
Programmaduur past hij zelf aan aan de vulling van de machine.
Hij piept als hij klaar is en als je dat uit het programma haalt dan doet hij dat niet.
Je kan vooraf bepalen wanneer hij start met het programma.
Je kan zien hoe lang het duurt voordat hij klaar is.

Eigenlijk kan bijna alles wat je kunt bedenken. Voor de hand liggende keuzes kan je zo met de knoppen programmeren. Minder gebruikte opties zitten verscholen in een menu.
Toen we hem kochten was het het duurste model en het was en is het mij waard.

Ik ben een enorme wassorteerder en voor alles een apart proramma.
Zo was ik de sokken op een apart kort programma, met extra water om alle hondenharen er uit te spoelen... :biggrin2:

En nee...ik heb geen Miele aandelen.
Ben ook geen Miele fan, alle keuken apparatuur is van Bosch/Siemens.
Vaatwassers van Miele vind ik het geld niet waard.

Plaats reactie