Dit is mijn eerste eigen wasmachine. Daarvoor waste ik altijd fijn met de wasmachine van mijn moeder, toen ik daar nog woonde. Ik was dus ook gewend dat je de temperatuur zelf kan instellen, met daarbij je specifieke wensen. Nu dat niet kan, ben ik al twee jaar lang op zoek naar handige programma's voor de juiste was. Er is overal wel een programma voor. Spijkerbroeken, wol, overhemden. Maar als je dus je shirtjes op 30 graden wil wassen, dan heb je meteen een programma van 1,5 uur aan je broek, staat de centrifuge op 600 (en moet het dus heel lang aan de waslijn) en kan je niet kiezen voor kort. Wil je wel kort, dan gaat hij over op 40 graden en dat is te warm. Wil je meer centrifugeren, dat kan, maar dan heb je geen kreukherstelling meer. Grrrr.Too schreef:![]()
Kijk uit Astrid
kijk zo kom ik ergens,gek genoeg kreeg ik dit soort dingen niet op een rij [ws omdat ik ze zo vanzelfsprekend vind]
Nu kan ik op elke temperatuur alle programma's kiezen mét specifieke wensen [kort, klein, intensief, fijn, kreukherstellend]
Dat is niet zaligmakend maar enige flexibiliteit is wel heel fijn..
En nog een leuke. Even de wasmachine laten draaien zonder was, om de leidingen schoon te maken? Jammer maar helaas. Als je machine de was weegt en daar water op pakt, dan kom je er al snel achter dat hij leeg gewoonweg niet draait. Dus lekker een keer alles doorspoelen op 90 graden doe ik nu met oude lakens. En als ik heel kwaad ben op dat ding dan gebruik ik oude lakens die ik dus eerst op een kort programma laat draaien zodat ze al nat zijn en meer wegen.
Zo handig! En heel milieuvriendelijk ook natuurlijk!