Bio botvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Bio botvlees

Bartje6
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bartje6 »

Ik dacht zelf meer aan haas en konijn. Die hebben namelijk wel bruikbare botjes, eigenlijk is alles bruikbaar van die beestjes. Ik dacht eigenlijk dat er in Frankrijk aardig gejaagd werd op le lapin :-\
Klopt, maar die hebben we in deze streek niet. Konijnen tenminste niet (te rotsige bodem), en hazen vrijwel niet (allemaal al geschoten zo'n beetje...)
Ik heb al op internet gezocht naar wildleveranciers voor menselijke consumptie, maar zelfs dat is niet eenvoudig. Alleen een konijn voor € 26 die dan alsnog in een kooitje gefokt blijkt :(
Ik denk dat je beste kans is om contact te leggen met jagers of een jachtvereniging ofzo en uitleggen waar je naar op zoek bent.
Ik ga dat maar proberen inderdaad, al zal dat alleen hert en ree opleveren (die ik al bestel).
Via Duitsland bestellen lukt wel voor jou als ik het goed begrijp, misschien daar ook eens op een forum vragen.
Ja, ik heb Duitse bioBARFleveranciers gevonden, maar die verzenden weer niet naar Frankrijk.
Ik krijg er een aardig punthoofd van inmiddels, en zeker elke dag wanneer ik weer vlees en botten - en pens! - geef die ik eigenlijk helemaal niet koosjer vind.

Vandaag hoorde ik ook nog eens van onze eigen biovleesboer dat ze niet meer voor de hond willen leveren...
Ik begrijp eigenlijk niet waarom het zo moeilijk moet zijn om vlees te vinden dat niet helemaal volgepompt is met medicijnen en maïs :-[
Rare voedingsindustrie, waar we van afhankelijk zijn.
lberghoef
3-sterren
3-sterren

Bericht door lberghoef »

Hallo,

Ik vroeg me af of het je inmiddels gelukt is in Frankrijk..? Ik woon ook in Frankrijk en vind het ook problematisch. Wij hebben wel een boer gevonden die ons lever, hart , nieren en afvalvlees geeft. 2x per jaar krijgen we van een andere bioboer een stuk of 40 enorme kipkarkassen. Dus ik kan je aanraden om op zoek te gaan naar een klein veebedrijfje, dan kun je ook zien dat de koeien een goed leven hebben. De boer is er meestal wel voor in want alles wat hij weg moet gooien moet hij voor betalen dus hoe minder hij weg gooit hoe beter het is voor hem.

Verder ga ik vaak naar Nederland omdat ze niet alleen op Rund en kip kunnen leven....en dan bestel ik een grote voorraad bij dogmeat wat ik dan meeneem. Of als er vrienden komen moeten ze allemaal verplicht vlees meenemen! Het vlees in de supermarkt hier is inderdaad van zeer slechte kwaliteit.

Ik heb nu voor het eerst bij Tackenberg in Duitsland besteld en dat krijg ik deze week. Ben daar heel benieuwd naar.

Waar woon je als ik vragen mag? Misschien kunnen we nog wat voor elkaar betekenen.

gr Linda
Bartje6
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bartje6 »

Hallo Linda,

Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben in Frankrijk hiermee... Franse BARFers zien het probleem niet, want die eten meestal zelf ook geen bio.

Ik woon in de Vogezen, en jij?

Bij Tierhotel https://www.das-tierhotel.de/ kun je ook in Frankrijk laten bezorgen, en die hebben biokippen voor weinig geld.

Ik hoop dat eind dit jaar die andere Duitse bioleverancier naar Frankrijk gaat verzenden. Misschien een idee als jij daar ook om vraagt? Hoe meer aanvragen, hoe beter, denk ik zo! info@haustierkost.de

Succes en graag tot horens,
Brenda
lberghoef
3-sterren
3-sterren

Bericht door lberghoef »

heeeeeeej, maar dat is toevallig! Ik woon ook in de Vogezen! In chaumousey, vlakbij epinal. Ik zal eens gaan kijken op haustierkost.
Ik voer niet alleen bio hoor, niet te doen om alleen bio te vinden. Dogmeat in Nederland vind ik ideaal maar komende maand komt er helaas niemand mijn kant op.
Bartje6
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bartje6 »

Haha, dat is inderdaad toevallig, want de meeste Nederlanders in Frankrijk wonen hier niet bepaald in de buurt. Ik zit in de zuidwesthoek, op slechts 40 minuten afstand van jou, volgens Google Maps :)
Ik voer helaas ook (nog) niet alleen bio, maar probeer verder wel zoveel mogelijk wild of Label Rouge te geven. Al las ik dat wild weer vol zit met looddeeltjes... Dat is ook geen feest.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Bartje6
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bartje6 »

Dank je wel voor het meedenken, Aquillo!
Bij zo'n soort bedrijf bestellen we inderdaad zelf ook vlees en krijgen daar het een en ander voor de hond. Ik zal eens informeren bij deze of zij meer aanbod hebben.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Bartje6 schreef:Dank je wel voor het meedenken, Aquillo!
Bij zo'n soort bedrijf bestellen we inderdaad zelf ook vlees en krijgen daar het een en ander voor de hond. Ik zal eens informeren bij deze of zij meer aanbod hebben.
Graag gedaan ik hoop dat je meer diiersoorten kunt gaan voeren

Plaats reactie