Martine-Tom schreef:Het probleem wat ik ermee heb is dat het menu in de openingspost als barf benoemd word door de ts, en dat is het gewoon niet, en mensen die dit voeren en vervolgens in de problemen raken omdat het incompleet is oid en bij de da zeggen dat ze barf voeren...dan krijgt het weer een slechte naam terwijl het gewoon niks met barf te maken heeft. Een stuk kip met wat pens en groente en rijst in een bak mikken, van mij mag je, maar het is geen barf. En ja, als ik zou moeten kiezen tussen die 2 zou ik eerder voor brok gaan dat is iig door alle toevoegingen nog compleet. Budget kvv heb ik persoonlijk weinig tegen, smuldier compleet is compleet, al is de kwaliteit vast naadje, dat zal ongetwijfeld, maar dat lijkt mij idd beter als brok, of als het eerst voorgestelde menu wat dat betreft.
Al die wit-label kvvtjes zou ik persoonlijk ook afraden om alleen die te geven, gewoon omdat ze zichzelf niet bewezen hebben nog en je gewoon niet weet wat je voert, maar als afwisseling zie ik er geen kwaad in, doe ik zelf ook.
Of het verder voor zo weinig geld kan...vast wel, als je zin en tijd hebt om erin te steken kom je vast een eind in de buurt, maar als je dan de stroomkosten en reiskosten meerekend...nee ik geloof niet dat je er dan gaat komen.
Maar waar ik vooral op reageerde was het openingsmenu wat barf genoemd word, en dat is het gewoon niet...
Daar heb je helemaal gelijk in. En dat soort reacties heb ik ook geen probleem mee. Maar TS toonde wel wil om het menu zo aan te passen dat het wel compleet werd. Wilde meer diersoorten invoeren, andere organen gaan voeren. Er was nog veel werk, laat dat duidelijk zijn, maar er was progressie in de juiste richting.
Er werd duidelijk uitgegaan van een idee en er is van daaruit vertrokken en aangepast en dat maakt het lastiger voor ons om bij te sturen dan gewoon vanuit een goed menu vertrekken, maar dat is geen reden om het proces zo af te schieten. Het werd niet door iedereen afgeschoten he. Er zijn ook constructieve reacties gegeven hoor. Maar persoonlijk vind ik het jammer dat er ook reacties zijn die het hele proces of idee van TS om voor dezelfde prijs barf te willen gaan voeren gelijk afschieten. En vrij agressief vind ik, als ik eerlijk ben...
Het verbaasd me niets dat TS nu iets heeft van : ja, doeii!
En ik begrijp dat ook wel dat het voor TS niet eenvoudig is het idee dat hij in zijn hoofd had meteen los te laten. Als je vrienden hebt die dit menu voeren en de hond en lijken het er prima op te doen. Je bent enthousiast en komt hier aan met de verwachting dat het allemaal prachtig gaat uitdraaien. En dan komt de koude douche...
Nee, dit is geen barf. Maar TS was zich daar niet van bewust. Moet je dat zeggen, duidelijk zeggen? Ja! Moet je daar het hele idee om binnen een budget een menu te proberen maken afschieten? Nee, dat vind ik niet.
En dat is alles wat Ik wilde zeggen.
Ik weet nog hoe ik me voelde als ik voor het eerst ging barfen, hoe opgewonden ik was. Ik had wel het geluk het meteen hier te lezen en niet van kennissen te horen of zien die het niet nauw nemen. Maar ik ben ook met het idee begonnen van: oh, zo'n doos kip, dat kost niet zoveel, misschien is dat wel haalbaar. Als dan na wat inlezen blijkt dat het daar toch niet bij blijft en het iets duurder wordt, heb ik de keuze gemaakt dat ik dat toch wilde.
Wat TS in die situatie gekozen zou hebben, weten we niet want zover waren we nog niet. TS had duidelijk wat meer tijd nodig om aan het idee te wennen dan de tijd die hij nu gekregen heeft. En nu zullen we nooit weten...
Het doel van het forum is toch om mensen te helpen met vers voeren en ik geloof niet dat de zuiver niet-constructieve reacties in dit topic de manier zijn om dat te doen.
Zeggen dat het eerste menu niet kan, dat lijkt me duidelijk. Maar als iemand verder geen raad te geven heeft en anderen TS wel op de juiste weg proberen helpen, lijkt het me niet nodig die persoon op het foute menu te blijven wijzen of zelfs aanvallen.