Low budget menu

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Low budget menu

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Lizzy schreef:Ik moet je eerlijk bekennen dat ik je punt niet begrijp......?
Nee? :)
Nou, eigenlijk zeg je in je eerder bericht vrijwel hetzelfde. Maar ik was het tegelijk aan het typen... ::)

Ik vind gewoon dat iemand die geen menu wil gaan voeren met een kwaliteit die wij het liefste zien en zelf voor onze dieren willen, niet meteen terug naar de brokken moeten gestuurd worden. Ik vind dat we ook open moeten staan voor de mogelijkheden tussenin. Zolang er wel compleet menu gevoerd wordt. En menu zoals ik de beginpost kan dus zeker niet.

Het valt mij op dat goedkope kvv voeren afgeraden wordt maar getolereerd, terwijl zelf samenstellen met goedkoper vlees ( dat vaak nog steeds beter van kwaliteit zal zijn dan die kvv) echt afgeschoten wordt. Ofwel zie ik dat verkeerd?
pearlsofpassion
Moderator

Kaela schreef:
Dank je!

Het heeft denk ik veel te maken met waar je woont. Als ik bij lijntjes bestel, rij ik minimaal 30 km enkele reis om het op te halen. Niet zelden betaal ik dan ook nog vervoerskosten tot het afhaalpunt. Daardoor wordt goedkoop vlees al snel duur. Bovendien komen hier in het noorden niet zoveel lijntjes. De keuze is er echt wat beperkter. Bij leveranciers als SW zit je ook altijd weer aan minimale afnames vast, wat samen bestellen tot gevolg heeft, of je moet een grote vriezer hebben. Kan allemaal, maar elke keer is het zo dat er of veel tijd, of meer kosten in gaan zitten en dat is iets wat naar mijn idee gewoon gezegd mag worden.

Als je 7 honden wil voeren (en ik heb de indruk dat het geen mini's zijn aangezien ze al 200-300 gram brok per dag eten), moet je wel veel vriezerruimte hebben. Als je 2 a 3 soorten vleesbot wil voeren, zeker 2 soorten spier en dan nog pens, orgaan en vis. Dan kom je er echt niet met een kleine vriezer. Zeker niet als je groter in moet kopen om de prijs te kunnen drukken. Wat je zelf al zegt, je gaat niet elke 2 weken op pad voor vlees.

Tja, wij voeren nu noodgedwongen smuldier. Maar hoe enorme meuk dat ook is, daar zit wel een supplement in om het compleet te maken. En dat zit niet in een "barfmenu" wat vooral uit kippenbouten en lever bestaat.

Ik vind het volkomen logisch dat er hier kanttekeningen gezet worden. Met heel veel moeite en een iets ruimer budget kan het prima. Maar dan moet topicstarter zich wel realiseren hoeveel moeite dit zal kosten en dat het voor 150 euro per maand niet gaat lukken. En als ik dan topicstarter zie terugkomen op de ruime hoeveelheden lever, enkel omdat ie daar makkelijk en goedkoop aan kan komen, dan vind ik het heel terecht dat er geroepen wordt dat dit écht niet slim is. En dat mag wat mij betreft dan ook wel afgeraden worden en terug naar brok verwezen worden. Je zegt het zelf al: het moet niet incompleet zijn en voorlopig rammelt het menu nog aan alle kanten.
Jij raad nog altijd wel een heel behoorlijk menu aan, maar persoonlijk krijg ik nog niet voldoende terug van topicstarter dat ie ook in staat gaat zijn dat uit te voeren. Er is ook niemand het niet met jou menu eens, enkel de door jou genoemde prijzen worden als lang niet altijd haalbaar gezien.
Daar ben ik het ook volledig mee eens.
En het moet zeker gezegd dat het eerste menu gewoon niet kan.
Als het in je buurt niet mogelijk is om voordelig met lijntjes mee te doen of met andrren samen te bestellen, dan is het inderdaad niet mogelijk voor die prijs een degelijk menu samen te stellen.
Ik weet gewoon niet in een ander zijn plaats wat mogelijk is en wat niet, terwijl anderen het wel lijken te weten in andermans plaats. Toch zou ik er blijkbaar in mijn buurt wel in slagen. Toegegeven, er zal wel nog wat vervoerskost bij komen.
Nu rijdt ik maar een 150tal km per jaar om vlees te halen dus dat vind ik verwaarloosbaar. Ik rijdt voor andere zaken wel meer rond. Alleen al mijn konijnen naar de DA en pension is al minstens het driedubbele... ;)
pearlsofpassion
Moderator

Lizzy schreef:Met Smuldier (waar ik ook geen voorstander van ben maar hee, is dat slechter dan Lidl brokken dan?) zit tenminste nog dit:

Complete maaltijd op vlees basis: Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van 60% puur vers rundvlees, 16 % lever en hart, 20% runderpens, 0.75% schapenvet, 0.75% zonnebloemolie en vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.

Met andere woorden: de honden krijgen verse voeding binnen dat nog rijk is aan enzymen en natuurlijke vitamines en mineralen en gezonde bacterieen uit de pens, de honden krijgen dan tenminste nog spiervlees binnen (en ik weet het, dat is natuurlijk ook kwaliteitje allerbelabberts maar gut, wat dacht je dat er voor spiervlees in een Lidl brok zit?? Behalve dat daar dan ook nog eens, wat zal het zijn, 4% vlees in zit). En pens. En lever. En hart. En vergeet vooral niet: de toegevoegde vitamines en mineralen die dit gemalen prakje compleet maken. Als je dat opleukt met zalmkoppen (eens per week), gekookte of gepureerde groenten, 3 keer per week een eitje, etc. dan heeft dat als voordeel boven met 3 keer niks zelf samenstellen dat je er niet al teveel vriezers op na hoeft te houden want dit is in elke supermarkt te krijgen en je dus ook niet stad en land af hoeft te rijden om goedkoop iets te scoren.
Dat dus ook.
En ik vind dat hetzelfde dus ook geldt voor een menu met minstens 4 diersoorten en alles in verhouding. Zelfs als de kwaliteit minder is. Maar de vraag is inderdaad of dat mogelijk is voor TS.
Ik wilde gewoon aangeven dat het niet per definitie onmogelijk is.

Ik hoop dat het nu wel.duidelijk is. ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pearlsofpassion schreef:Nee? :)
Nou, eigenlijk zeg je in je eerder bericht vrijwel hetzelfde. Maar ik was het tegelijk aan het typen... ::)
Ohww, OK ;D
Ik vind gewoon dat iemand die geen menu wil gaan voeren met een kwaliteit die wij het liefste zien en zelf voor onze dieren willen, niet meteen terug naar de brokken moeten gestuurd worden. Ik vind dat we ook open moeten staan voor de mogelijkheden tussenin. Zolang er wel compleet menu gevoerd wordt. En menu zoals ik de beginpost kan dus zeker niet.

Het valt mij op dat goedkope kvv voeren afgeraden wordt maar getolereerd, terwijl zelf samenstellen met goedkoper vlees ( dat vaak nog steeds beter van kwaliteit zal zijn dan die kvv) echt afgeschoten wordt. Ofwel zie ik dat verkeerd?
Nou, niet door mij :biggrin2:
In principe kun je natuurlijk zelf goed en beter wat Smuldier kan. Maar, om dat zelf te bewerkstelligen moet je dus en je adresjes hebben (en die liggen meestal niet om de hoek), moet je ook in bulk inkopen (omdat dit goedkoper is) en dat kost veel vriezerruimte terwijl je Smuldier dagelijks bij je super kunt halen. En je moet zeker ook een premix gebruiken en een goede premix is ook niet zo goedkoop. Dus vandaar mijn idee voor een opgeleukte Smuldier.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pearlsofpassion schreef:Dat dus ook.
En ik vind dat hetzelfde dus ook geldt voor een menu met minstens 4 diersoorten en alles in verhouding. Zelfs als de kwaliteit minder is. Maar de vraag is inderdaad of dat mogelijk is voor TS.
Ik wilde gewoon aangeven dat het niet per definitie onmogelijk is.

Ik hoop dat het nu wel.duidelijk is. ;)
Ja, het is me nu helemaal duidelijk, dank je! En ik ben het met je eens, niets is onmogelijk. En als het goed opgeleukt wordt met zeewier, vette vis, eieren, groenten: dan kun je zelfs kijken of het met 3 diersoorten lukt. Maar goed, menuutje van TS voldoet daar bij lange na nog niet aan dus er is nog wat werk aan de winkel zeg maar :)
pearlsofpassion
Moderator

Lizzy schreef:Ohww, OK ;D

Nou, niet door mij :biggrin2:
In principe kun je natuurlijk zelf goed en beter wat Smuldier kan. Maar, om dat zelf te bewerkstelligen moet je dus en je adresjes hebben (en die liggen meestal niet om de hoek), moet je ook in bulk inkopen (omdat dit goedkoper is) en dat kost veel vriezerruimte terwijl je Smuldier dagelijks bij je super kunt halen. En je moet zeker ook een premix gebruiken en een goede premix is ook niet zo goedkoop. Dus vandaar mijn idee voor een opgeleukte Smuldier.
Ja, dat is dus wel waar.
Ik heb blijkbaar erg veel geluk.
Het is me opgevallen door hier wat te beginnen rekenen dat ik eigenlijk goedkoper voer dan ik dacht. Ik heb ooit ook duurder moeten voeren, maar door dat goede extra adresje voor het vleesbot is het dus gezakt zonder dat ik het doorhad... ::) En dat is 4km rijden voor mij dus kost me niets.

Dat komt goed uit want ik wil de nieuwe kat van mn ouders ook op vers krijgen en dan is de prijs van het voer ook altijd een issue...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Mijn vraag zou zijn of je het leuk vindt om vers te gaan voeren en dan continu op de goedkoopste prijzen moet letten. Want als dat niet zo is (je vindt het eigenlijk gedoe maar je wil wel betere voeding voor de hond) zou ik er niet aan beginnen.

Als de kans groot is dat je al snel denkt dat je eerste menu wel kan voor een tijdje als je verder niets goedkoops kan krijgen of daar weer een halve dag voor in de auto zit gaan je honden gewoon tekorten oplopen.
Dan ging ik toch eerder over op een goedkopere kvv. Hoef je alleen rollen ergens te kopen. Neem ze desnoods met een premix en dan heb je aan 1 smaak voldoende.

Natuurlijk is het prima om aan je budget te denken, maar als je echt denkt dat zo'n menu beter is omdat je brokken zo slecht zijn dan vraag ik me toch wel af of dat zo is. Vers voeren (ik zou dit geen barf willen noemen) kost naast geld ook veel tijd. Is er dat wel?
Piggelmee
1-ster
1-ster

Bericht door Piggelmee »

Hoi Yada. Je zei dat je eerder ook RC Medium Adult voerde. Ik ben ook pas overgestapt van dit merk naar BARF en wilde absoluut niet meer kwijt zijn dan aan RC. Groot nadeel van deze brokken is dat ze zeeeer geconcentreerd zijn (weet niet hoe het zit met die Smulti, maar 200 gram voer voor een hond van 20 kilo lijkt me weinig). Grootste tegenvaller hier was dan ook het feit dat de honden meer eten nodig bleken te hebben als ik ze 'echt' hondeneten gaf. Onze lichtste van 20 kilo kreeg van RC ook ongeveer 210 per dag en heeft nu 2% X 20 = 400 gram nodig. De honden zelf vonden het overigens geen probleem. Gaandeweg ontdek je of een individuele hond meer of minder nodig heeft. Onze jongste viel af met 2% en staat nu op 2,5%, terwijl onze vetklep juist aankwam en nu dus 1,5% krijgt. Gemiddeld blijft het dus gelukkig hetzelfde. In jouw geval betekent het hoe minder hoe beter, maar ik zou toch wel beginnen met de 'aanbevolen' hoeveelheid van 2%.

Om terug te komen op de kosten: Ik was eerst ongeveer 100 euro per maand kwijt aan de RC (en snacks) en ben dat nu ook ongeveer kwijt aan BARF. Ik heb 3 honden van 20, 23 en 28 kilo. Ik denk dat het voor jou dus zeker mogelijk moet zijn om voor hetzelfde bedrag dat je kwijt was aan RC een menu samen te stellen van BARF. Ik bestel bijna alles bij de slagerij in Rotterdam per 2 weken; zeker 5 verschillende diersoorten. Kip bestel ik daar nooit, want ik heb hier hele kippen voor 2,50 bij de emtee (voordeel is per kip ook de organen en het nekje). Tussen die 2 wekelijkse slagerij heb ik dan 3 tot 5 dagen die kippen met groente en pens die ik nog over heb van de slagerij-bestelling. Vervolgens hebben ze weer 2 weken geen kip.

Nadeel van de gevroren groentemixen is dat er vaak zout aan toegevoegd is en dat wil je natuurlijk vermijden. Als je naar de markt gaat aan het einde van de dag kan je daar vaak nog wat groenten scoren voor bijna niks. Je moet wel een beetje kunnen onderhandelen natuurlijk. Onderhandelen gaat jou denk ik het meeste opleveren, want bij elke slager, visboer of groenteboer valt wat te halen. Elke week is het wel ergens markt. Je hebt goedkopere maanden en duurdere maanden zo. Een basismenu van 150 voor 7 lijkt me krap; eerder die 180 die je kwijt was aan RC.

Waarom blijf je eigenlijk vasthouden aan een dagelijkse portie rijst?

Ben nieuwsgierig naar of het lukt. Succes!!
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Piggelmee schreef:Hoi Yada. Je zei dat je eerder ook RC Medium Adult voerde. Ik ben ook pas overgestapt van dit merk naar BARF en wilde absoluut niet meer kwijt zijn dan aan RC. Groot nadeel van deze brokken is dat ze zeeeer geconcentreerd zijn (weet niet hoe het zit met die Smulti, maar 200 gram voer voor een hond van 20 kilo lijkt me weinig). Grootste tegenvaller hier was dan ook het feit dat de honden meer eten nodig bleken te hebben als ik ze 'echt' hondeneten gaf. Onze lichtste van 20 kilo kreeg van RC ook ongeveer 210 per dag en heeft nu 2% X 20 = 400 gram nodig. De honden zelf vonden het overigens geen probleem. Gaandeweg ontdek je of een individuele hond meer of minder nodig heeft. Onze jongste viel af met 2% en staat nu op 2,5%, terwijl onze vetklep juist aankwam en nu dus 1,5% krijgt. Gemiddeld blijft het dus gelukkig hetzelfde. In jouw geval betekent het hoe minder hoe beter, maar ik zou toch wel beginnen met de 'aanbevolen' hoeveelheid van 2%.

Om terug te komen op de kosten: Ik was eerst ongeveer 100 euro per maand kwijt aan de RC (en snacks) en ben dat nu ook ongeveer kwijt aan BARF. Ik heb 3 honden van 20, 23 en 28 kilo. Ik denk dat het voor jou dus zeker mogelijk moet zijn om voor hetzelfde bedrag dat je kwijt was aan RC een menu samen te stellen van BARF. Ik bestel bijna alles bij de slagerij in Rotterdam per 2 weken; zeker 5 verschillende diersoorten. Kip bestel ik daar nooit, want ik heb hier hele kippen voor 2,50 bij de emtee (voordeel is per kip ook de organen en het nekje). Tussen die 2 wekelijkse slagerij heb ik dan 3 tot 5 dagen die kippen met groente en pens die ik nog over heb van de slagerij-bestelling. Vervolgens hebben ze weer 2 weken geen kip.

Nadeel van de gevroren groentemixen is dat er vaak zout aan toegevoegd is en dat wil je natuurlijk vermijden. Als je naar de markt gaat aan het einde van de dag kan je daar vaak nog wat groenten scoren voor bijna niks. Je moet wel een beetje kunnen onderhandelen natuurlijk. Onderhandelen gaat jou denk ik het meeste opleveren, want bij elke slager, visboer of groenteboer valt wat te halen. Elke week is het wel ergens markt. Je hebt goedkopere maanden en duurdere maanden zo. Een basismenu van 150 voor 7 lijkt me krap; eerder die 180 die je kwijt was aan RC.

Waarom blijf je eigenlijk vasthouden aan een dagelijkse portie rijst?

Ben nieuwsgierig naar of het lukt. Succes!!
Ik ben voor mijn dwergteckeltje van 6 kg al ruim 15 tot 18 euro per maand kwijt! Als ik er zeven van 6 kg zou hebben zou dat al 7x15/18= 105/126 euro zijn.
Laat staan als ik er zeven van tussen de 18 en 23 kilo zou hebben. Dat gaat dus never nooit lukken als je kwalitatief goede Barf wil voeren.
pearlsofpassion
Moderator

Lazy Garfield schreef:Ik ben voor mijn dwergteckeltje van 6 kg al ruim 15 tot 18 euro per maand kwijt! Als ik er zeven van 6 kg zou hebben zou dat al 7x15/18= 105/126 euro zijn.
Laat staan als ik er zeven van tussen de 18 en 23 kilo zou hebben. Dat gaat dus never nooit lukken als je kwalitatief goede Barf wil voeren.
Ze geeft aan het al te doen.

Hoeveel je zelf aan je hondenvoer uitgeeft is je eigen zaak. Het is niet voor iedereen hetzelfde en dat jij zo veel geld kwijt bent wil niet zeggen dat het niet met minder kan. Dat is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit die je voert maar ook van hoe groot je kan inkopen, waar je kan inkopen en waar je dus woont en of je bewust de goedkopere zaken opzoekt of niet.
Jij kan nooit voor iemand anders bepalen wat wel of niet voor hem of haar mogelijk is want de situatie is voor iedereen anders. Je kan wel inschatten of het heel haalbaar is of moeilijk wordt.

Als je 7 maal zoveel zou moeten voeren als nu, zou je trouwens in verhouding minder kwijt zijn. Minder per kg dus. Want hoe groter je kan inkopen, hoe goedkoper je kan kopen.
Ik kan ook geen voordelig spiervlees in blokken van 20 kg kopen, maar voor mensen met veel grote honden is dat geen probleem.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

pearlsofpassion schreef:Nee? :)

Het probleem wat ik ermee heb is dat het menu in de openingspost als barf benoemd word door de ts, en dat is het gewoon niet, en mensen die dit voeren en vervolgens in de problemen raken omdat het incompleet is oid en bij de da zeggen dat ze barf voeren...dan krijgt het weer een slechte naam terwijl het gewoon niks met barf te maken heeft. Een stuk kip met wat pens en groente en rijst in een bak mikken, van mij mag je, maar het is geen barf. En ja, als ik zou moeten kiezen tussen die 2 zou ik eerder voor brok gaan dat is iig door alle toevoegingen nog compleet. Budget kvv heb ik persoonlijk weinig tegen, smuldier compleet is compleet, al is de kwaliteit vast naadje, dat zal ongetwijfeld, maar dat lijkt mij idd beter als brok, of als het eerst voorgestelde menu wat dat betreft.
Al die wit-label kvvtjes zou ik persoonlijk ook afraden om alleen die te geven, gewoon omdat ze zichzelf niet bewezen hebben nog en je gewoon niet weet wat je voert, maar als afwisseling zie ik er geen kwaad in, doe ik zelf ook.
Of het verder voor zo weinig geld kan...vast wel, als je zin en tijd hebt om erin te steken kom je vast een eind in de buurt, maar als je dan de stroomkosten en reiskosten meerekend...nee ik geloof niet dat je er dan gaat komen.
Maar waar ik vooral op reageerde was het openingsmenu wat barf genoemd word, en dat is het gewoon niet...
Jura&Mahru
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Jura&Mahru »

Zonder écht veel vriezerruimte en goede adressen wordt het denk ik wel heel lastig voor die prijs. Ik heb zelf geïnvesteerd in een nieuwe vrieskist. Ruim binnen een jaar verdiende deze zichzelf terug qua aanschafprijs en energieverbruik omdat ik veel goedkoper per kilo uit ben nu ik meer ruimte heb. Ik heb maar 2 honden (30 en 35 kilo) en qua gemiddelde kiloprijs zit ik denk ik rond de 2 euro. Dat is de ene maand iets meer en de andere iets minder, afhankelijk van wat ik koop. En ik vind zelf dan dat ik niet heel erg budgetteer. Ik probeer veel bio (polderhoenkarkas) en wild (haaskarkas, haaskoppen, reeribben- en snijsels, haasorgaan) te kopen en dat aangevuld met bijvoorbeeld lamspens en zalmkoppen. En dan iedere maand ook iets anders er bij ter afwisseling. Eieren en groentemix (zelf gemaakt kan dat behoorlijk goedkoop!) krijgen ze ook. Het is voor mij ook wel veel geld maar ik heb het er voor over en bespaar dan liever op andere uitgaven.
Sommige maanden is het lastiger om goedkoop spiervlees te krijgen, dan wil ik dat wel eens aanvullen met de enkelvoudige vlees bakjes van Smuldier.

Ik hoop dat je toch je weg hierin kan vinden, dat idee van Lizzy om Smuldier als basis te hebben zou ik zelf ook veel eerder voor kiezen met zo veel honden denk ik. Dat is ook een 'makkelijk' begin en dan kan je later altijd nog kijken of je dat kan verbeteren en uitbreiden.
pearlsofpassion
Moderator

Martine-Tom schreef:Het probleem wat ik ermee heb is dat het menu in de openingspost als barf benoemd word door de ts, en dat is het gewoon niet, en mensen die dit voeren en vervolgens in de problemen raken omdat het incompleet is oid en bij de da zeggen dat ze barf voeren...dan krijgt het weer een slechte naam terwijl het gewoon niks met barf te maken heeft. Een stuk kip met wat pens en groente en rijst in een bak mikken, van mij mag je, maar het is geen barf. En ja, als ik zou moeten kiezen tussen die 2 zou ik eerder voor brok gaan dat is iig door alle toevoegingen nog compleet. Budget kvv heb ik persoonlijk weinig tegen, smuldier compleet is compleet, al is de kwaliteit vast naadje, dat zal ongetwijfeld, maar dat lijkt mij idd beter als brok, of als het eerst voorgestelde menu wat dat betreft.
Al die wit-label kvvtjes zou ik persoonlijk ook afraden om alleen die te geven, gewoon omdat ze zichzelf niet bewezen hebben nog en je gewoon niet weet wat je voert, maar als afwisseling zie ik er geen kwaad in, doe ik zelf ook.
Of het verder voor zo weinig geld kan...vast wel, als je zin en tijd hebt om erin te steken kom je vast een eind in de buurt, maar als je dan de stroomkosten en reiskosten meerekend...nee ik geloof niet dat je er dan gaat komen.
Maar waar ik vooral op reageerde was het openingsmenu wat barf genoemd word, en dat is het gewoon niet...
Daar heb je helemaal gelijk in. En dat soort reacties heb ik ook geen probleem mee. Maar TS toonde wel wil om het menu zo aan te passen dat het wel compleet werd. Wilde meer diersoorten invoeren, andere organen gaan voeren. Er was nog veel werk, laat dat duidelijk zijn, maar er was progressie in de juiste richting.
Er werd duidelijk uitgegaan van een idee en er is van daaruit vertrokken en aangepast en dat maakt het lastiger voor ons om bij te sturen dan gewoon vanuit een goed menu vertrekken, maar dat is geen reden om het proces zo af te schieten. Het werd niet door iedereen afgeschoten he. Er zijn ook constructieve reacties gegeven hoor. Maar persoonlijk vind ik het jammer dat er ook reacties zijn die het hele proces of idee van TS om voor dezelfde prijs barf te willen gaan voeren gelijk afschieten. En vrij agressief vind ik, als ik eerlijk ben... :-\
Het verbaasd me niets dat TS nu iets heeft van : ja, doeii!

En ik begrijp dat ook wel dat het voor TS niet eenvoudig is het idee dat hij in zijn hoofd had meteen los te laten. Als je vrienden hebt die dit menu voeren en de hond en lijken het er prima op te doen. Je bent enthousiast en komt hier aan met de verwachting dat het allemaal prachtig gaat uitdraaien. En dan komt de koude douche...

Nee, dit is geen barf. Maar TS was zich daar niet van bewust. Moet je dat zeggen, duidelijk zeggen? Ja! Moet je daar het hele idee om binnen een budget een menu te proberen maken afschieten? Nee, dat vind ik niet.
En dat is alles wat Ik wilde zeggen.

Ik weet nog hoe ik me voelde als ik voor het eerst ging barfen, hoe opgewonden ik was. Ik had wel het geluk het meteen hier te lezen en niet van kennissen te horen of zien die het niet nauw nemen. Maar ik ben ook met het idee begonnen van: oh, zo'n doos kip, dat kost niet zoveel, misschien is dat wel haalbaar. Als dan na wat inlezen blijkt dat het daar toch niet bij blijft en het iets duurder wordt, heb ik de keuze gemaakt dat ik dat toch wilde.
Wat TS in die situatie gekozen zou hebben, weten we niet want zover waren we nog niet. TS had duidelijk wat meer tijd nodig om aan het idee te wennen dan de tijd die hij nu gekregen heeft. En nu zullen we nooit weten...

Het doel van het forum is toch om mensen te helpen met vers voeren en ik geloof niet dat de zuiver niet-constructieve reacties in dit topic de manier zijn om dat te doen.
Zeggen dat het eerste menu niet kan, dat lijkt me duidelijk. Maar als iemand verder geen raad te geven heeft en anderen TS wel op de juiste weg proberen helpen, lijkt het me niet nodig die persoon op het foute menu te blijven wijzen of zelfs aanvallen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Nou, ik vind niet dat er te fel is gereageerd of aangevallen. Ik vind dat er eerlijke meningen zijn gegeven en heel veel inhoudelijke informatie. Ik lees nergens iets verkeerds en ga er van uit dat topicstarter ook gewoon nog mee leest en zal reageren.

Dat ie ook even over dingen moet nadenken en dat niet alle info even leuk is om te krijgen na zo'n enthousiaste start snap ik ook wel, maar Rome is ook niet in een dag gebouwd, dit soort dingen mogen best even tijd kosten.
pearlsofpassion
Moderator

Ok, ik heb nog eens teruggelezen en je hebt gelijk.
Er was eigenlijk maar 1 iemand die echt negatief reageerde...
Ik heb me duidelijk wat te veel laten opjutten en me te veel geënerveerd in die reacties.

Sorry, mijn fout. :-[ Het spijt me dat ik daarmee het topic zo ontspoord heb.

Ok, gedaan met afdwalen en zagen dan! ;)
Ik hoop echt dat TS nog komt, in dat geval: vraag maar raak, dan gaan we eens kijken wat er mogelijk is voor jou. ;)

Plaats reactie