Hope schreef:Ijsje gegeten bij een biologische boerderij die zelf ambachtelijk ijs maakt.
Prachtig bedrijf, leuke mensen, mooie omgeving waar we zeker eens een wandelroute gaan lopen, overheerlijk ijs en ook nog eens tegenover de liefste en leukste man van de wereld zitten.

Leuk!
Klinkt helemaal als het boerderijtje waar ik 10 jaar geleden wel eens in het weekend werkte. Voor vrijwel geen geld maar als tiener vind je alles prima en ik deed het graag.
Hij had ook een winkeltje met melk, ijs, kaas enz... En dan het terras om wat te drinken of te genieten van 1 van de 10- tal ijscoupes of een pannekoek ( ook boekweit).
Zalig ijs hadden ze, en de slagroom erop...
Ze hadden een kruising van Jersey-melkkoeien en Limousin om een stevigere koe te krijgen. Iets minder melk dus, maar romig en vol van smaak!
Daarnaast hadden ze ook nog geiten en dat hadden mijn broertje en zusje toen nodig ( koemelkallergie). Bij de eerste communie heeft die boer zich zelfs gewaagd aan een ijslam in geitenijs zodat mijn broer en zus ook een stukje konden eten van hun lam.
Bleek echter niet rendabel... Hij is er een tijdje later mee gestopt... Doodzonde vind ik dat nog steeds...