BeideJantina schreef:Wat bedoel je precies? Wordt in NL niet erkend of door de FCI niet?
Maar doordat NL het niet erkend, betekent niet dat het geen ras is.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
BeideJantina schreef:Wat bedoel je precies? Wordt in NL niet erkend of door de FCI niet?
Voor eigen is een pitbull en of aanverwanten vechthonden inderdaad super loyaal. Mensen bijters werden namelijk afgemaakt. Echter zijn ze voor soortgenoten niet te vertrouwen nee. Dus in dat opzicht kan ik je helemaal gelijk geven. Helaas gebeuren er veel te veel ongelukken omdat men niet inlezen waar 1. deze honden zijn voor gefokt en dus op anticiperen 2. er niet word voldaan aan behoeftes 3. het een mode grill is.Hope schreef:
Ik ben gewoon echt geen fan van dit type hond. Hoe je ze ook noemt, ik vind het allemaal bodybuilders. Maar ik zeg ook heel eerlijk dat ik echt bevooroordeeld ben omdat ik ze gewoon niet mag. Kan iedere eigenaar nog zo hard roepen dat zijn pitbull de aller- allerliefste is, ik vertrouw ze voor geen cent en ga dat ook nooit doen.
Cm heeft een stellage bedacht waardoor de lijn achter de oren blijft zitten. Dat heeft junior om zijn nek.Hope schreef:
Over die hond van CM, wat heeft die om zijn nek?![]()
Ik ben gewoon echt geen fan van dit type hond. Hoe je ze ook noemt, ik vind het allemaal bodybuilders. Maar ik zeg ook heel eerlijk dat ik echt bevooroordeeld ben omdat ik ze gewoon niet mag. Kan iedere eigenaar nog zo hard roepen dat zijn pitbull de aller- allerliefste is, ik vertrouw ze voor geen cent en ga dat ook nooit doen.
Euh waarom dat dan?Lil schreef:Cm heeft een stellage bedacht waardoor de lijn achter de oren blijft zitten. Dat heeft junior om zijn nek.

FCI is niet alleen Nederland.briitje schreef:Beide. Een apbt heeft (als ik dit goed zeg) een ABDA stamboom.
Maar doordat NL het niet erkend, betekent niet dat het geen ras is.
Dat is de zogenaamde Illusion Collar..............Zo blijft de halsband hoog zitten, dat is waar CM op hamert....... je knijpt zo de keel niet dicht en de hond is beter te sturen door de halsband zo hoog te houden..... dit is dus hoe CM er over denkt. Het ging mij even over de Pitbull en ik heb de hond van CM regelmatig gezien op tv en vind dat dan nog een normale hond qua verhoudingen............ ik ken zo gauw geen andere hond die er in mijn ogen normaal uitzietHope schreef:Oh breek me de bek niet open over bordeaux doggen![]()
Over die hond van CM, wat heeft die om zijn nek?![]()
Ik vind die stellage al net zo vreselijk als die man zelfLil schreef:Cm heeft een stellage bedacht waardoor de lijn achter de oren blijft zitten. Dat heeft junior om zijn nek.

Ik denk dat je het tegen mij hebt.briitje schreef:Dat slaat kant noch wal. Je doet net alsof ik dit zelf verzin. Maargoed Google is your best friend.
Hoeft verder ook niet over gediscussieerd te worden. Het is een feit dat de apbt in de volksmond pitbull, een bestaand ras is.
De apbt is door de UKC erkend als ras, dus is het een ras. Maar het is niet erkend als ras door bijvoorbeeld de FCI. De AmStaff is door FCI dan weer wel erkend als ras.briitje schreef:het is een feit dat de apbt in de volksmond pitbull, een bestaand ras is.