Hier had ik even moeite mee

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hier had ik even moeite mee

briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Jantina schreef:Wat bedoel je precies? Wordt in NL niet erkend of door de FCI niet?
Beide :). Een apbt heeft (als ik dit goed zeg) een ABDA stamboom.

Maar doordat NL het niet erkend, betekent niet dat het geen ras is.
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Hope schreef:
Ik ben gewoon echt geen fan van dit type hond. Hoe je ze ook noemt, ik vind het allemaal bodybuilders. Maar ik zeg ook heel eerlijk dat ik echt bevooroordeeld ben omdat ik ze gewoon niet mag. Kan iedere eigenaar nog zo hard roepen dat zijn pitbull de aller- allerliefste is, ik vertrouw ze voor geen cent en ga dat ook nooit doen.
Voor eigen is een pitbull en of aanverwanten vechthonden inderdaad super loyaal. Mensen bijters werden namelijk afgemaakt. Echter zijn ze voor soortgenoten niet te vertrouwen nee. Dus in dat opzicht kan ik je helemaal gelijk geven. Helaas gebeuren er veel te veel ongelukken omdat men niet inlezen waar 1. deze honden zijn voor gefokt en dus op anticiperen 2. er niet word voldaan aan behoeftes 3. het een mode grill is.

Helaas zitten daarom ook de asiels vol. Terwijl als men zich goed inleest en verantwoording neemt mbt dat ze niet altijd hond sociaal zijn en je hier dus rekening mee houd. Je 50 % van de problemen al opgelost is.

En helaas gebeurt dit niet met als gevolg dat de hond er slecht tegenover staat, door de baas zijn schuld dus eigenlijk.
Laatst gewijzigd door briitje op ma 25 jul 2016, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:
Over die hond van CM, wat heeft die om zijn nek? :o

Ik ben gewoon echt geen fan van dit type hond. Hoe je ze ook noemt, ik vind het allemaal bodybuilders. Maar ik zeg ook heel eerlijk dat ik echt bevooroordeeld ben omdat ik ze gewoon niet mag. Kan iedere eigenaar nog zo hard roepen dat zijn pitbull de aller- allerliefste is, ik vertrouw ze voor geen cent en ga dat ook nooit doen.
Cm heeft een stellage bedacht waardoor de lijn achter de oren blijft zitten. Dat heeft junior om zijn nek.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lil schreef:Cm heeft een stellage bedacht waardoor de lijn achter de oren blijft zitten. Dat heeft junior om zijn nek.
Euh waarom dat dan?
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

briitje schreef:Beide :). Een apbt heeft (als ik dit goed zeg) een ABDA stamboom.

Maar doordat NL het niet erkend, betekent niet dat het geen ras is.
FCI is niet alleen Nederland.
En je kan alles een ras noemen. Als ik setters met Dalmaten ga fokken en ze dalsetters noem is dat ook een ras ;)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Hope schreef:Oh breek me de bek niet open over bordeaux doggen :-X

Over die hond van CM, wat heeft die om zijn nek? :o
Dat is de zogenaamde Illusion Collar..............Zo blijft de halsband hoog zitten, dat is waar CM op hamert....... je knijpt zo de keel niet dicht en de hond is beter te sturen door de halsband zo hoog te houden..... dit is dus hoe CM er over denkt. Het ging mij even over de Pitbull en ik heb de hond van CM regelmatig gezien op tv en vind dat dan nog een normale hond qua verhoudingen............ ik ken zo gauw geen andere hond die er in mijn ogen normaal uitziet ;)

Tja, wat bullen en doggen betreft, ik probeer ze zoveel mogelijk te mijden, het is mijn ras ook niet, ik ben er een beetje bang voor en geef dat ongewild door aan de jongens ben ik bang :-[

Hier loopt op het flat nu ook een bull, is nog een puppie. Staat mevrouw met bullie aan de lijn terwijl zoonlief (jaar of 8/9) bij de poulierkraam staat te wachten. Ik had geen honden bij me, dan durf ik wel in de buurt van die hond te komen, stond te praten met die mevrouw, komt zoonlief en geeft zo uit het niets die hond 2 x een knalharde klap tegen zijn snuit. Het schoot me er zo uit: hoe krijg ik valse honden, pas daarna werd zoonlief aangesproken. Ik kookte bijna, ben weggelopen en later naar de poulier gegaan, maar mijn maat 40 moest ik heel goed in bedwang houden om zoonlief daar geen kennis mee te laten maken...... Als dit buiten al gebeurt, vraag ik me af wat er thuis gebeurt. Als ik maar zie dat die hond in de buurt van de flat komt (ze wonen hier ook), dan ga ik wel een omweg maken of ik wacht boven even tot ik zeker weet dat ze thuis zijn...... Ik wil niet weten wat hier op een dag gebeurd......... ik zie zoonlief nog een keer gebeten worden en dan is de hond vals......... komt, als hij geluk heeft, in het asiel en anders krijgt hij een spuitje (dat laatste is misschien het beste, krijg je dat gedrag weer omgebogen??)
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Dat slaat kant noch wal. Je doet net alsof ik dit zelf verzin. Maargoed Google is your best friend.

Hoeft verder ook niet over gediscussieerd te worden. Het is een feit dat de apbt in de volksmond pitbull, een bestaand ras is.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef:Cm heeft een stellage bedacht waardoor de lijn achter de oren blijft zitten. Dat heeft junior om zijn nek.
Ik vind die stellage al net zo vreselijk als die man zelf :-X
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Mensen die potentieel gevaarlijke honden hebben en daar overantwoord mee om gaan zijn gewoon zo achterlijk als het maar kan. Dat is het hele probleem.

En nu even een foto van mijn stoere pitbull. :biggrin2:

Afbeelding
(Stafford x (engelse)bulldog x jachthond)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hylos schreef:Mensen die potentieel gevaarlijke honden hebben en daar overantwoord mee om gaan zijn gewoon zo achterlijk als het maar kan. Dat is het hele probleem.

En nu even een foto van mijn stoere pitbull. :biggrin2:

Afbeelding
(Stafford x (engelse)bulldog x jachthond)

Hij is prachtig, Hylos. En hij kijkt ook lief :-*

Ik merk dat ik, na de aanval op Nelson door een pitbull, echt bang ben geworden van het hele type hond. Vreselijk jammer. Ik kan van een afstand gewoon niet zien of het een fijne hond is of niet. Ik baal er wel echt van.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Hope, dankjewel.
Ik zou graag willen zeggen dat het anders is maar ik loop ook om hoor voor zulke honden.
Het is logisch dat men dat doet, er zijn zoveel eigenaren die gewoon niet weten wat ze in hun handen hebben.
Ik zal eerlijk bekennen dat Xavi ook niet altijd een lieverdje is bij (grote) reuen, maar hij is absoluut geen killer. Toch blijft hij altijd aan de riem, ik loop zelf om als er iemand met een grotere hond aan komt. Al zal er niks gebeuren, ik ga geen risico's nemen.
Het is mijn grote lieve schat, maar niet met andere honden (teefjes en kleine reuen uitgezonderd :biggrin2: ) en zolang je dat weet en daarop anticipeert kan er niks mis gaan. Dat geldt natuurlijk voor alle hondenrassen.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

briitje schreef:Dat slaat kant noch wal. Je doet net alsof ik dit zelf verzin. Maargoed Google is your best friend.

Hoeft verder ook niet over gediscussieerd te worden. Het is een feit dat de apbt in de volksmond pitbull, een bestaand ras is.
Ik denk dat je het tegen mij hebt.
Ik zeg niet dat je het verzint maar er is een groot verschil tussen een fci erkend ras of een kruising een ras noemen.
Een labradoodle is bijvoorbeeld ook (nog) niet erkend.
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Mbt tot andere rassen heb ik geen weet van. Maar ik antwoord enkel erop dat pitbull geen verzamelnaam is, maar gewoon een bestaand ras met stamboom. Enkel niet een FCI stamboom. Dus een apbt is geen kruising.

Hylos/Hope ik snap heel goed dat je omloopt hoor. Zelf heb ik een bulldog mix (ook een vechthond dus) en ik loop er zelfs voor om. Waarom? Ik wil geen risico's lopen, aangezien vele mensen niet weten wat ze in handen hebben en hierop anticiperen.
Laatst gewijzigd door briitje op ma 25 jul 2016, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
pluk
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Hier had ik even moeite mee

Bericht door pluk »

briitje schreef:het is een feit dat de apbt in de volksmond pitbull, een bestaand ras is.
De apbt is door de UKC erkend als ras, dus is het een ras. Maar het is niet erkend als ras door bijvoorbeeld de FCI. De AmStaff is door FCI dan weer wel erkend als ras.

In de volksmond wordt alles wat een bepaald uiterlijk heeft een pitbull genoemd, of het nu een apbt, ast, bulterrier, dogo of kruising met is.

Edit: de UKC kun je vergelijken met de RvB in Nederland.

Het Markiesje is bijvoorbeeld wel door de Raad erkend als ras, maar nog niet door de FCI.
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Dankjewel voor de toevoeging :)

Plaats reactie