Hier had ik even moeite mee

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hier had ik even moeite mee

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

src_esther schreef:Met stamboekfok zou de hondagressie eruit gefokt moeten kunnen worden, het is er tenslotte ook ingefokt. Ooit waren het geen voor hond vs hond gevechten. Als het erin kan, kan het er ook uit. Maar die handhaving, dat is een probleem.

Bij mij in de buurt zie ik overigens een mechelaar lopen die kans maakt een 2de Oscar te worden, die 'opvoeding' gaat helemaal de verkeerd kant op. En volgens mij heb ik die vrouw eerder met een (duitse) herder gezien, die herder (teef) wilde mijn veel kleinere reu wel even te grazen nemen...
Pardon?????????????

En wat meen jij te weten over Oscar? En over zijn opvoeding?
winni
4-sterren
4-sterren

Bericht door winni »

Ter informatie:
Een Amstaff is geen pitbull en geen SBT (staffordshire Bull Terrier oftewel Engelse Stafford)
Het vechten is er al 100 jaar uitgefokt.
Een Amstaff heeft tot nu toe ook geen enkel bijtincident veroorzaakt hoewel de media anders doet geloven. De ASTCH (club) moet hier regelmatig achteraan als er weer eens een Amstaff wordt genoemd.
Een Amstaff heeft een zeer stabiel en standvastig karakter. Dus wordt niet direct 'rood voor de ogen'.
Met een Amstaff mag alleen gefokt worden als ouderdieren de MAG test hebben afgelegd. En dit is al heel lang zo.
Mijn honden lopen los in iedere dag veranderende roedels. Maar ik heb natuurlijk wél heel veel 'hondenbewijzen' ::)
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Uhhh... een stafford is afgeleid van de pitbull, dus net zo goed een vechthond..
Dus bezitten dezelfde eigenschappen. Alleen kan het zijn dat er bij een deel deze 'niet naar boven komen'.

En helaas worden deze honden ook gewoon gehouden zonder ervaring en research van oorsprong.
In dat opzicht net zo 'gevaarlijk' als iedere andere vechthond.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

winni schreef:Ter informatie:
Een Amstaff is geen pitbull en geen SBT (staffordshire Bull Terrier oftewel Engelse Stafford)
Het vechten is er al 100 jaar uitgefokt.
Een Amstaff heeft tot nu toe ook geen enkel bijtincident veroorzaakt hoewel de media anders doet geloven. De ASTCH (club) moet hier regelmatig achteraan als er weer eens een Amstaff wordt genoemd.
Een Amstaff heeft een zeer stabiel en standvastig karakter. Dus wordt niet direct 'rood voor de ogen'.
Met een Amstaff mag alleen gefokt worden als ouderdieren de MAG test hebben afgelegd. En dit is al heel lang zo.
Mijn honden lopen los in iedere dag veranderende roedels. Maar ik heb natuurlijk wél heel veel 'hondenbewijzen' ::)

Ik ben blij dat ik de mensen die zich nog steeds schuldig maken aan hondengevechten niet de kost moet geven :-X Laten we niet de kop in het zand steken, in Amerika vinden ze nog steeds wel voor, wel in het geheim, maar het gebeurd nog steeds, kijk maar naar de series van Animal Cops......... Ik geloof er niets van dat dat in scene gezet wordt :-\ Sorry, je mag ze terriër noemen, maar mijn terriërs krijgen ook niet met hun 2-en een hond dood....
ér
Laatst gewijzigd door Dian op wo 27 jul 2016, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Dat gebeurd, helaas, ook nog 'gewoon' >:( .

Maar dat een stafford die genen niet heeft, is klinkklare onzin. En zo gebeuren er juist ongelukken
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Dian schreef:Ik ben blij dat ik de mensen die zich nog steeds schuldig maken aan hondengevechten de kost moet geven :-X Laten we niet de kop in het zand steken, in Amerika vinden ze nog steeds wel voor, wel in het geheim, maar het gebeurd nog steeds, kijk maar naar de series van Animal Cops......... Ik geloof er niets van dat dat in scene gezet wordt :-\ Sorry, je mag ze terriër noemen, maar mijn terriërs krijgen ook niet met hun 2-en een hond dood....
ér
+1

Tijd geleden nog een documenteren gezien van honden gevechten in Engeland, en in Finland werden ze massaal gefokt.
Ook Nederland werd genoemd door de mensen die met die honden vechten, hier blijken ook een aantal goede fokkers te zitten.

Honden werden gewoon Engeland in gekregen door te zeggen kruising labrador en hup daar liepen de makers van het programma zo maar opstraat in hartje Londen met een getrainde vecht hond :-X

Er zijn nog steeds genoeg mensen die het leuk vinden om te kijken hoe dieren elkaar verscheuren en daar nog bewust op fokken, maar dat is net zo als wapens en druks iets wat altijd zal blijven.

Daarbij was ik ook een van de genen die roept dat ze van mij niet hoeven te verdwijnen, enkel zeer streng belijd en zorgen dat alleen de goede mensen ze enkel in handen krijgen.
Ook zou het echt super zijn als de overheid zich met de fok zou bemoeien en een gedrags test verplicht steld voor het fokken met vechthonden om zo te dwingen dat het vecht er uit gaat en het gewoon echt de leuk honden worden die het kunnen zijn.
Want ik vind ze schitterend en ik weet dat hun karakter naar mensen geweldig is!

En als lasten roep ik ook al jaren om een hondenbewijs voor allen honden, je loop immers met een dodelijk roofdier laten we daar met wat meer bewustheid mee om gaan.
Lil

Bericht door Lil »

Ook in NL wordt helaas illegaal met honden gevochten... Niet alleen elders. :'(
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door WhitneyBlue »

Afbeelding

Hier plukken ze vooral graag samen bramen.:)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Dian schreef:Ik ben blij dat ik de mensen die zich nog steeds schuldig maken aan hondengevechten de kost moet geven :-X Laten we niet de kop in het zand steken, in Amerika vinden ze nog steeds wel voor, wel in het geheim, maar het gebeurd nog steeds, kijk maar naar de series van Animal Cops......... Ik geloof er niets van dat dat in scene gezet wordt :-\ Sorry, je mag ze terriër noemen, maar mijn terriërs krijgen ook niet met hun 2-en een hond dood....
ér

Vergis je niet, ook in NL gebeurd dat. Achter de schermen door de zware jongens, maar het gebeurd.
Hoe ik dat weet? Omdat er een aantal jaar geleden bij ons in de buurt politie 3 honden de kogel heeft gegeven omdat omwonenden melding hadden gemaakt van illegale hondengevechten. Er was een gevecht gaande toen de politie met veel mankracht een inval deed. De politie kon het niet aanzien, wilde niet wachten op de dierenarts om de honden uit elkaar te halen en heeft ze alle 3 doodgeschoten. Eigenaar is opgepakt. Het hele pand (waar honden werden gefokt en gehouden speciaal voor hondengevechten) lag vol met medicijnen, naalden, drugs voor de honden en weet ik wat nog meer. Alle honden die aanwezig waren zijn in beslag genomen, onderworpen aan gedragstesten en ze zijn alle 9 gezakt en afgemaakt.

Maar goed, die getrainde honden zie je niet op straat, die zitten ver weggestopt en het zullen ook echt hoge uitzonderingen zijn.
Lil

Bericht door Lil »

Ik heb meer dan 1 dossier gezien over illegaal vechten dus helaas weet ik dat het hier ook gebeurd. De getrainde honden zullen ze wegstoppen, maar het begint bij het fokken van honden met zeer agressieve aanleg. Wat van een nest over is wordt soms gewoon verkocht aan onwetende particulieren. Brengt het tenminste nog een beetje geld op. Dat loopt wel op straat...
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Hope schreef:Vergis je niet, ook in NL gebeurd dat. Achter de schermen door de zware jongens, maar het gebeurd.
Hoe ik dat weet? Omdat er een aantal jaar geleden bij ons in de buurt politie 3 honden de kogel heeft gegeven omdat omwonenden melding hadden gemaakt van illegale hondengevechten. Er was een gevecht gaande toen de politie met veel mankracht een inval deed. De politie kon het niet aanzien, wilde niet wachten op de dierenarts om de honden uit elkaar te halen en heeft ze alle 3 doodgeschoten. Eigenaar is opgepakt. Het hele pand (waar honden werden gefokt en gehouden speciaal voor hondengevechten) lag vol met medicijnen, naalden, drugs voor de honden en weet ik wat nog meer. Alle honden die aanwezig waren zijn in beslag genomen, onderworpen aan gedragstesten en ze zijn alle 9 gezakt en afgemaakt.

Maar goed, die getrainde honden zie je niet op straat, die zitten ver weggestopt en het zullen ook echt hoge uitzonderingen zijn.

Verschrikkelijk zeg.... in dit geval denk ik dat afmaken ook de enigste optie is. Deze honden zijn al te ver heen dan.. edit om normaal in de maatschappij te functioneren

Onbewust weet je dat het in NL ook gebeurd, maar wil dat helemaal niet weten of zien.

En binnen de apbt wereld is zo een hond geloof ik dan nog geld waard ook.... maargoed ik zit niet zo in dat wereldje dat ik daar toch meerdere van weet
Laatst gewijzigd door briitje op wo 27 jul 2016, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Brrr. Ik heb de Mexicaanse film Amores perros gezien, dat is voldoende voor de hele rest van m'n leven. :-X
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door WhitneyBlue »

Zolang er geld in te verdienen valt, gaat het toch wel door.
Laatst gewijzigd door WhitneyBlue op wo 27 jul 2016, 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Anne in Duitsland schreef:Brrr. Ik heb de Mexicaanse film Amores perros gezien, dat is voldoende voor de hele rest van m'n leven. :-X
Willen wij dat ook zien?? :-\
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Too schreef:Willen wij dat ook zien?? :-\
Nee hoor , ik bedank ervoor

Maar ach er gebeuren zoveel dingen die het daglicht niet kunnen verdragen
Hier een jaar of twee geleden , in een kelderbox van een flat . Daar werden nestjes aan de lopende band geboren
Er werd riant van geleefd , naast het dealen van drugs
En als er stront aan de knikker komt dan is de vogel gevlogen . Adres onbekend

Toen eens eentje die in het park zat met twee Pitachtigen , beiden vielen een Kooikertje aan
Beestje had het overleefd maar had wel een verbrijzeld pootje
Uiteindelijk kwamen eigenaren erachter waar de vogel woonde
Politie erbij betrokken , eigenaar met de noorderzon vertrokken

Twee jaar terug in de zomer zijn er hier eens drie van een balkon afgehaald . Eigenaar was op vakantie , honden stonden al dagen op het balkon

Plaats reactie