Als je niet weet waar getallen voor staan heeft het geen nut om ze met elkaar te vergelijken.
Fijn dat je weer vertrouwen hebt om te barfen, succes ermee.
Moderator: eelke

Ik kan het op de sites van voerwijzer en carnivoer niet zo vinden. Wel een verhandeling over de verhouding calcium-fosfor. Op voerwijzer staat wel een interessant stuk over de verschillende calcium gehaltes in kvv. Van de dierenarts is het nog eens handig om na te gaan of hij droge stof bedoelde.Senta schreef:zoals ik dat al eerder zei, de dierenarts en het staat ook op voerwijzer en op de site van carnivoer,
Oja de percentages van rauw en brok zijn idd verschillend. Bij brok ligt het gehalte hoger dus dat klopt ook.
Precies, en dat doe ik nu ook, heb zo'n drie merken liggen nu.(4 smaken) Rauw eitje zo nu en dan, as woensdag ga ik mn barf spulletjes halen. Gaat helemaal goedkomen dankjewel!Kaela schreef:Dan zie je dat je over het gemiddelde goed zal zitten. Want ja, er zijn varianten die onder de 0,3% zitten, maar ook die ruim over de 1% gaan. Op het gebied van alle nutrienten zul je dit zien in de verschillende diersoorten en merken, precies de reden dat er gezegd wordt: varieer, varieer, varieer!
Senta schreef:Ik heb sinds een week weer een pup van een groot ras. , en die heb ik uiteraard op rauw gezet, alleen waar ik mij niet in heb ingelezen, en mij toch de nodige slapeloze nachten bezorgen is de hoeveelheid calcium/fosfor verhouding.
Ik heb inmiddels begrepen dat die bij de meeste KVV's helemaal niet in orde is Ze zitten er of te ver boven of juist veel te laag.
Hierdoor ben ik Dog Lovers Gold gaan voeren.
Ik heb begrepen dat calcium tussen de 0.5 en 0.7 moet zitten en fosfor minimaal 0.5
Wie kan mij hiermee op weg helpen zodat ik mij wat geruster kan voelen?
Oh ik ben ook geen rekenwonder hoor, maar het lijkt gewoon ingewikkelder dan het isSenta schreef:Lissy bedankt voor je reactie, ik was al op de hoogte van die sites. Rekenen is niet mijn sterkste kans dus helemaal 100% de verhouding uitrekenen zie ik niet zitten, maar houd het fosfor gewoon op minimaal 0.5 en het calcium tussen de 05. en de 0.8. En dat wisselt elke dag dus het zal wel goed gaan.
Er zijn ook KVV's die er ver onder zitten, heel ver zelfs dus het is niet verkeerd om daar eens naar te kijken