Prostaat was:maagklachten, welke opties hebben we nog?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: maagklachten, welke opties hebben we nog?

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef:Moeilijk is het hé. Er komt ook eventjes erg veel bij elkaar voor Oscar denk ik. En voor jullie natuurlijk.

Maar ik denk dat ik hetzelfde zou doen als jij. Niet alles tegelijk veranderen, en gewoon maar stap voor stap blijven bekijken hoe het gaat. Ik ben benieuwd of de eischaalpoeder nog wat gaat verbeteren voor hem. Ik hoop het voor jullie!
:-*
Ja het is heel moeilijk. En het is ook niet eventjes (ik snap wel hoe je het bedoeld hoor :-* ).

We hebben eigenlijk een poos geleden al de keuze gemaakt geen grote dingen meer te willen doen met hem. Want, zoals in het topic in de bar ook wel blijkt, het is zó moeilijk om te weten hoe ver je moet gaan. En we wisten dat de kans groot was dat er dan zo'n lullig iets zou komen wat voor enorme dillema's zorgt. Want tja, een blaasontsteking, wat stelt dat nou voor? Op zich niets, maar alles wat er achter weg komt wel weer. Bovenop álles wat er al speelt en wat hem al maanden in geleende tijd heeft gezet. Geleende tijd die oké is, hij is gelukkig en tevreden. Maar het sprankelt niet, het houdt niets over. We doen bijzonder weinig met hem en bij alles wat we doen maken we ons zorgen, maken we afwegingen wat wel en wat niet kan met hem. Ik vind het vreselijk om af te moeten wachten nu, maar dat is nu wel wat we moeten doen.
Jura&Mahru schreef:Ik kon zo niet terugvinden of je al eierschaalpoeder hebt. Ik maak het zelf ook (voor de dagen dat Jura haar bot niet eet) en kan je best een zakje opsturen waar je een tijdje mee vooruit kunt.
Wat ontzettend lief van je :-* Ik heb nu eerst voldoende om mee te gaan starten. Als het een succes is, zal ik dankbaar van je aanbod gebruik maken als je voldoende hebt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik zou hetzelfde doen als jij Kaela.

Als je een hond hebt als Nelson, die ook al is hij ziek, kwispelend in de auto springt, boordevol zelfvertrouwen de kliniek binnen stapt, de da een lik over zijn kop geeft terwijl die een erg nare huidtest doet van 27 pijnlijke injecties, is het een heel ander verhaal. Want het gaat niet langer alleen om fysieke gesteldheid bij Oscar, het gaat ook over angst, onzekerheid, psychisch lijden door alle stress.

Dus ik kan me erg goed voorstellen dat er een punt komt waarop je denkt: dit wil ik hem niet meer aan doen. Want waarvoor is dat dan? Een maand, een half jaar?

Eischaalpoeder geven, iets proberen te doen aan zijn misselijkheid, zijn pijn... Dat is allemaal wel te behappen voor hem en hopelijk ook voor jullie. Het kost tijd, energie, geld en wellicht een boel tranen op zijn tijd. Maar het zijn dingen waarmee je hem redelijk eenvoudig kan helpen zonder dat hij extreem bang hoeft te zijn.
En nee, het is niet eventjes. Jullie knokken al heel met Oscar op allerlei gebied. Ik denk dat hij zonder al die zorg, liefde en aandacht niet die gelukkige hond zou zijn die hij nu is. En ik denk dat hij jullie daar echt dankbaar voor is. :-*
Jura&Mahru
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Jura&Mahru »

Kaela schreef: Wat ontzettend lief van je :-* Ik heb nu eerst voldoende om mee te gaan starten. Als het een succes is, zal ik dankbaar van je aanbod gebruik maken als je voldoende hebt.
Is goed, stuur dan maar een PB mocht het bevallen. Ik gebruik hele fijne Demeter-eieren ervoor van kippen die hier vlak buiten het dorp worden gehouden.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Knuffel voor Oscar.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef:Ik zou hetzelfde doen als jij Kaela.

Als je een hond hebt als Nelson, die ook al is hij ziek, kwispelend in de auto springt, boordevol zelfvertrouwen de kliniek binnen stapt, de da een lik over zijn kop geeft terwijl die een erg nare huidtest doet van 27 pijnlijke injecties, is het een heel ander verhaal. Want het gaat niet langer alleen om fysieke gesteldheid bij Oscar, het gaat ook over angst, onzekerheid, psychisch lijden door alle stress.

Dus ik kan me erg goed voorstellen dat er een punt komt waarop je denkt: dit wil ik hem niet meer aan doen. Want waarvoor is dat dan? Een maand, een half jaar?

Eischaalpoeder geven, iets proberen te doen aan zijn misselijkheid, zijn pijn... Dat is allemaal wel te behappen voor hem en hopelijk ook voor jullie. Het kost tijd, energie, geld en wellicht een boel tranen op zijn tijd. Maar het zijn dingen waarmee je hem redelijk eenvoudig kan helpen zonder dat hij extreem bang hoeft te zijn.
En nee, het is niet eventjes. Jullie knokken al heel met Oscar op allerlei gebied. Ik denk dat hij zonder al die zorg, liefde en aandacht niet die gelukkige hond zou zijn die hij nu is. En ik denk dat hij jullie daar echt dankbaar voor is. :-*
En wij hem, hij is ons alles. Wat kan je veel van zo'n beestje houden zeg!
Jura&Mahru schreef: Is goed, stuur dan maar een PB mocht het bevallen. Ik gebruik hele fijne Demeter-eieren ervoor van kippen die hier vlak buiten het dorp worden gehouden.
Klinkt goed, echt super lief :-*
kira schreef:Knuffel voor Oscar.
Dat vindt ie fijn! Knuffel terug, met een heel beleefde voor de beren!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Een vriendin van mijn heeft een hond met veel last van maagklachten en reflux, alleen was het bij die hond mn een stress gerelateerd geheel (lang verhaal). Zij was gewend KVV & brok te voeren, maar de KVV ging echt niet goed. Uiteindelijk voert zij nu alleen brok en dat gaat goed. Zij is met haar hond ook bij een holist geweest die achter deze keuze stond voor deze hond. Volgens mij voert ze nu Farmfood- de gutenvrije variant en nog een brok waarvan ik nu de naam even kwijt ben- sorry..... Maar goed, ik begrijp dat je brok nu niet wil proberen.

Er zijn ook nog gestoomde maaltijden, kant en klaar, compleet. Zoals Renske maar daar zit wel veel door elkaar in. Bovendien is dat een grote hoeveelheid voor een hond als Oscar. Volgens de internist waar ik nu met Spot onder behandeling ben, is Trovet een goede producent van speciaalvoeren. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar ze hebben blik, worsten en brokken.

Dan zijn er nog de (dure) gevriesdroogde voeren van Ziwipeak. Op een ander hondenforum was er iemand met een collie die geen ivv verdroeg maar dit wel kon verteren. Eigenlijk is dit gedroogd vlees wat je daarna weer laat wellen. Bv:
http://www.eko4petz.nl/a-42575036/ziwip ... -454-gram/

Mocht je toch een keer een brok willen testen dan zou je info kunnen vragen bij ww.food4pets.be Ze hebben trouwens ook veel "betere' blikvoeren. Een andere goede webshop is eko4petz.

Succes in je zoektocht voor wat het beste is voor je oude man.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Dank voor al je info Siberienne, ik heb er zeker wat aan!

Gisteravond was het mannetje in ene kots en kots misselijk. Net alsof ie moest braken, maar dat gebeurde niet. Met een klein hapje eten en een hele scheut kaopectate zakte het weer. Al heb ik hem vannacht ook veel gehoord.
Gisteren hebben we wat meer met hem gelopen. Misschien was dat toch te veel. Tijdens het lopen merk je niets aan hem, hij vindt het leuk en kachelt lekker mee. Ik wil hem ook niet als een kasplantje houden :-\
sella

Bericht door sella »

Dat doet Buffel ook dat kokhalzen en niet braken. Die heeft een verdikte maagwand bovenin de maag. Die heeft een chronische gastritits door allergie.
Gister ten einde raad een koudgeperste brok gehaald en waarempel geen cerenia injectie, en hij heeft vanaf gisteren 15 uuur niet meer gehikt, geslikt of gekokhalst.

Het keutelen vanochtend stonk ook niet als een beerput rottend voedsel dat niet goed verteert was.
Zijn boeren stinken ook niet meer naar rottend vlees.
Ik hoop dat alles zo tot rust komt nu dat we een allergie test kunnen doen, hij kan voor zijn maag niet zonder de moderin.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef:Dank voor al je info Siberienne, ik heb er zeker wat aan!

Gisteravond was het mannetje in ene kots en kots misselijk. Net alsof ie moest braken, maar dat gebeurde niet. Met een klein hapje eten en een hele scheut kaopectate zakte het weer. Al heb ik hem vannacht ook veel gehoord.
Gisteren hebben we wat meer met hem gelopen. Misschien was dat toch te veel. Tijdens het lopen merk je niets aan hem, hij vindt het leuk en kachelt lekker mee. Ik wil hem ook niet als een kasplantje houden :-\
Ach jee...
Arme Oscar. Hoe gaat het nu? Zouden die brokken niet toch het proberen waard zijn?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaela, schrijf je al alles op? Wat je per dag doet, wat je hem elke dag geeft en hoe hij is?

Misschien komt er een duidelijke lijn uit, maar anders kan het je wellicht ook ondersteunen bij het nemen van beslissingen (hoeveel leuke dingen hebben we gedaan, hoeveel goede dagen waren er etc).

Bohh moeilijk zeg.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

He jakkes toch. Het wil nog niet echt beter he met zijn maag. :(
Overstappen naar brok lijkt me wel een hele grote gok. Super fijn als het zou werken maar het kan zijn toestand ook ernstig verslechteren met alle gevolgen vandien..
Dat zijn niet bepaald makkelijke keuzes.

Dikke :bigarmhug: :bigarmhug:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef:Ach jee...
Arme Oscar. Hoe gaat het nu? Zouden die brokken niet toch het proberen waard zijn?
Hij is nu weer normaal. Heeft ook flink geslapen vandaag (had ik ook wel gewild).
eelke schreef:Kaela, schrijf je al alles op? Wat je per dag doet, wat je hem elke dag geeft en hoe hij is?

Misschien komt er een duidelijke lijn uit, maar anders kan het je wellicht ook ondersteunen bij het nemen van beslissingen (hoeveel leuke dingen hebben we gedaan, hoeveel goede dagen waren er etc).

Bohh moeilijk zeg.
Ik schrijf niet alles op, maar we houden dit soort dingen wel scherp in de gaten. Voor nu is het echt de antibiotica uitzingen en zien wat er dan met zijn blaas/prostaat gebeurd. En beslissen wanneer we iets aan zijn voeding gaan veranderen. Gisteravond was wel veel erger dan tot nog toe, dus dat is wel lastig.
Hylos schreef:He jakkes toch. Het wil nog niet echt beter he met zijn maag. :(
Overstappen naar brok lijkt me wel een hele grote gok. Super fijn als het zou werken maar het kan zijn toestand ook ernstig verslechteren met alle gevolgen vandien..
Dat zijn niet bepaald makkelijke keuzes.

Dikke :bigarmhug: :bigarmhug:
Dank je. Wist je het maar he. Echt ik kieper er vandaag nog brok in als hij zich dan beter gaat voelen. Maar als het verkeerd gaat... Pffff
sella schreef:Dat doet Buffel ook dat kokhalzen en niet braken. Die heeft een verdikte maagwand bovenin de maag. Die heeft een chronische gastritits door allergie.
Gister ten einde raad een koudgeperste brok gehaald en waarempel geen cerenia injectie, en hij heeft vanaf gisteren 15 uuur niet meer gehikt, geslikt of gekokhalst.

Het keutelen vanochtend stonk ook niet als een beerput rottend voedsel dat niet goed verteert was.
Zijn boeren stinken ook niet meer naar rottend vlees.
Ik hoop dat alles zo tot rust komt nu dat we een allergie test kunnen doen, hij kan voor zijn maag niet zonder de moderin.
Om heel eerlijk te zijn, ik heb er niets aan wat Buffel heeft. We weten niet wat Oscar precies heeft, dus ik kan op geen enkele wijze beoordelen of dat wat voor Buffel werkt voor Oscar kan werken.
sella

Bericht door sella »

Prima, ik heb me mogelijk niet zo goed uitgedrukt.
Gastritis van allergie of van nsaid is beide erg pijnlijk. Ongeacht de oorzaak.
Het nodig hebben van een gasmasker bij boeren, winden of ontlasting alsof het dagen in het systeem zit is heel herkenbaar.
De erg onrustige hond is ook heel herkenbaar.
De gebroken nachten ook heel herkenbaar.
Nu 2 nachten goed geslapen omdat de maag rustig is.
Vandaar dat ik het toch melde omdat ik verbijsterd ben hoe hij verbeterd op koud geperste brok.

Dat zou ik Oscar en jullie ook gunnen, vandaar toch melden.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hoe lang duurt de kuur nog? Hopelijk een goede nacht gehad?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

eelke schreef:Hoe lang duurt de kuur nog? Hopelijk een goede nacht gehad?
De kuur duurt nog t/m woensdag.

Vannacht ging heel redelijk. Hij lijkt vooral in de avond en eerste deel van de nacht last te hebben, maar gisteravond viel alles mee in verhouding tot twee nachten terug.

We hebben nu ons eigen gemalen prakje uit de diepvries gehaald en gaan dat vanaf vanavond proberen met de eischaal. Dan weten we volgende week genoeg om te beslissen of dat wat is, of dat we toch de gok moeten gaan nemen met een grote dieetverandering.

Plaats reactie