Rocco drinkt veel en is 's nachts soms incontinent?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Rocco drinkt veel en is 's nachts soms incontinent?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

- pien - schreef:De uitslag was gister laat binnen, ik zal even wat stukken uit de mail hier kopiëren:

- Volgens de onderzoeken tot nu toe is het urine verlies van Rocco volgens mij tgv een snellere blaasvulling dan normaal, want zijn urine sg is lager dan 1.020, nl 1.011 en de allereerste ochtendurine is de meest geconcentreerde urine van de dag.

- Uit het bloedonderzoek blijkt dat de zoutconcentratie in zijn bloed laag normaal is en draagt bij aan het probleem. Advies: 5 dagen achtereen 1 zoute haring of een grote handvol naturel chips per dag. Op de 6de dag de allereerste ochtend urine laten bepalen. Als het urine sg niet omhoog is en er weer iets bloed in de urine zit, dan zit ik aan een urineweginfectie te denken. Een urineweginfectie kan door vele oorzaken ontstaan, maar ook door het geven van rauw vlees. En omdat door het geven van rauw vlees makkelijker antibioticumresistentie kan optreden zal ik niet zomaar antibioticum gaan geven maar eerst een kweek laten uitvoeren.

- Meer drinken dan normaal kan o.a. ook tgv hongergevoel of een maagwand irritatie door spoelwormen en giardia. Daarom ondertussen ook 5 dagen Panacur-kuur (tegen spoelwormen en giardia) geven.

- Zijn nieren zijn goed. Volgens de SDMA bloedtest functioneren zijn nieren voor meer dan 75%.

Verder staan er wat links tussen die verwijzen naar oorzaken van urineverlies, snellere blaasvulling en giardia en nog een stukje 'Is het voeren van BARF (= 'Been en Rauw Vlees') beter dan verhit fabrieksvoer?' ::)

Hmmm, wat kan ik hiermee ? ? ?
Is dit een reguliere dierenarts?

Ik kan er eerlijk gezegd helemaal niks mee... Blaasontsteking door rauwe voeding :-X
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

dubbel
Laatst gewijzigd door - pien - op do 04 aug 2016, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Lizzy schreef:Is dit een reguliere dierenarts?

Ik kan er eerlijk gezegd helemaal niks mee... Blaasontsteking door rauwe voeding :-X
Ja, dit is een reguliere dierenarts.
Ik vind het ook geneuzel over dat rauwe voer ::) en ze weet dat ik daar niet van afstap.
Ik hoef alleen maar te weten of Rocco blaasontsteking heeft, dat moet toch niet zo moeilijk aan te tonen zijn?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Nee dat is gewoon een kwestie van testen en antibiotica mee geven.

Ik ging naar een ander. Ik vind chips voeren ook een nogal bijzonder advies. Als een hond meer zout nodig heeft, geeft dan de afgepaste hoeveelheid extra over het voer denk ik dan.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Kaela schreef:Nee dat is gewoon een kwestie van testen en antibiotica mee geven.

Ik ging naar een ander. Ik vind chips voeren ook een nogal bijzonder advies. Als een hond meer zout nodig heeft, geeft dan de afgepaste hoeveelheid extra over het voer denk ik dan.
Rocco heeft vandaag een stukje haring en een stukje oude kaas op. Ik hoop dat hij vannacht z'n plas wat langer op kan houden; gister heeft hij 00 u voor het laatst geplast en 6.15 maakte hij weer duidelijk dat 'ie moest piesen...

Ik zou zo niet weten welke dierenarts (een beetje in de buurt) geen 'probleem maakt' van rauw voeren/rauw voeren de schuld geeft van bijv. blaasontsteking ::)
Er zijn natuurlijk wel anderen waar ik naartoe kan maar ik weet niet hoe die tegenover rauw voeren staan.
Als ik terugga na het weekend zal ik haar (proberen) duidelijk te maken dat ze niet het rauwe voer de schuld moet geven...en dat ik misschien overstap naar een andere da.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

- pien - schreef:Rocco heeft vandaag een stukje haring en een stukje oude kaas op. Ik hoop dat hij vannacht z'n plas wat langer op kan houden; gister heeft hij 00 u voor het laatst geplast en 6.15 maakte hij weer duidelijk dat 'ie moest piesen...

Ik zou zo niet weten welke dierenarts (een beetje in de buurt) geen 'probleem maakt' van rauw voeren/rauw voeren de schuld geeft van bijv. blaasontsteking ::)
Er zijn natuurlijk wel anderen waar ik naartoe kan maar ik weet niet hoe die tegenover rauw voeren staan.
Als ik terugga na het weekend zal ik haar (proberen) duidelijk te maken dat ze niet het rauwe voer de schuld moet geven...en dat ik misschien overstap naar een andere da.
Weet je, mijn dierenarts is een brokjesdierenarts bij uitstek. Ze hebben een enorme voedingsruimte, de assistentes zijn door rojaal konijn gecertificeerd voedingsdeskundige enz. Maar er is geen haar op zijn (kale, hm zou dat het zijn :g: ) hoofd die er aan denkt om de verse voeding de schuld te geven. Het is gewoon onzin, alsof honden die brok gevoerd worden nooit blaasontsteking krijgen.

Is het ook niet handiger om te kijken naar waarom de zoutconcentratie in zijn bloed laag is, ipv te gaan symptoombestrijden?

En qua antibioticum: ik heb gewoon dezelfde antibioticum meegekregen als elk ander.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Kaela schreef:Weet je, mijn dierenarts is een brokjesdierenarts bij uitstek. Ze hebben een enorme voedingsruimte, de assistentes zijn door rojaal konijn gecertificeerd voedingsdeskundige enz. Maar er is geen haar op zijn (kale, hm zou dat het zijn :g: ) hoofd die er aan denkt om de verse voeding de schuld te geven. Het is gewoon onzin, alsof honden die brok gevoerd worden nooit blaasontsteking krijgen.

Is het ook niet handiger om te kijken naar waarom de zoutconcentratie in zijn bloed laag is, ipv te gaan symptoombestrijden?

En qua antibioticum: ik heb gewoon dezelfde antibioticum meegekregen als elk ander.
Volgens mij komt het door het vele drinken dat z'n plas niet goed geconcentreerd is.
Iedere keer als ik daar kom zegt ze wel iets over het rauw voeren zei meneer pien ::) Mij viel het niet op, maar het is inderdaad wel zo.
Weet je, ze had ooit meteen door dat mijn eerste hond een vlooienallergie had, en ze heeft mijn dieren altijd goed behandeld (zonder overbodige troep en pillen) maar zo bont als nu heeft ze het nog nooit gemaakt ::)
In dit geval heb ik geen (goede)argumenten bij de hand...behalve dat ik het onzin vind.
Ik neem aan dat we verder gaan zoeken als er bij controle maandag blijkt dat zijn plas nog steeds niet in orde is...of dat bij haar is of dat ik overstap...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

- pien - schreef:Volgens mij komt het door het vele drinken dat z'n plas niet goed geconcentreerd is.
Iedere keer als ik daar kom zegt ze wel iets over het rauw voeren zei meneer pien ::) Mij viel het niet op, maar het is inderdaad wel zo.
Weet je, ze had ooit meteen door dat mijn eerste hond een vlooienallergie had, en ze heeft mijn dieren altijd goed behandeld (zonder overbodige troep en pillen) maar zo bont als nu heeft ze het nog nooit gemaakt ::)
In dit geval heb ik geen (goede)argumenten bij de hand...behalve dat ik het onzin vind.
Ik neem aan dat we verder gaan zoeken als er bij controle maandag blijkt dat zijn plas nog steeds niet in orde is...of dat bij haar is of dat ik overstap...
Chips aan je hond voeren. Rauw de schuld van blaasontsteking. Als ik in jouw schoenen stond, zocht ik direct een ander, in ieder geval voor dit probleem. Er is een reden dat je hond veel drinkt. Er is een reden dat je hond veel plast. En die moet uitgezocht worden, niet met een flauwekul verhaal van "zet je hond maar aan de chips".

Wat was het CREA en UREUM gehalte in het bloed?
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Lizzy schreef:Chips aan je hond voeren. Rauw de schuld van blaasontsteking. Als ik in jouw schoenen stond, zocht ik direct een ander, in ieder geval voor dit probleem. Er is een reden dat je hond veel drinkt. Er is een reden dat je hond veel plast. En die moet uitgezocht worden, niet met een flauwekul verhaal van "zet je hond maar aan de chips".

Wat was het CREA en UREUM gehalte in het bloed?
UREA 4.7
Creatinine 67
SDMA 9
Sodium 146

Weet je wat zo vreemd is? Meestal denkt ze hardop terwijl ik daar ben, over mogelijkheden en onmogelijkheden en oorzaken...
Maar nu...(het viel me al op) hield ze haar mond...en ze zegt meestal 'creatinine is zoveel, dus dat is goed, huppeldepup is zoveel , dat is een beetje laag....'
En nu zei ze echt niks...en iedere keer dat ik er ben heeft ze het over 'ik ben niet tegen rauw voeren hoor, maar die parasieten....'

Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik veel waarde hecht aan 'het oordeel van de dame die BP runt' ;)
Ze moet maar gewoon doen wat ze bij haar br#kkenklanten ook doet >:(
Wordt vervolgd...

Intussen moest Rocco er voor de tweede keer vroeg uit maar is z'n slaapkleed niet meer nat...

Edit:
Pff, ik heb een heel stuk van de mail gemist, de hele uitslag van z'n bloed staat er nog onder (dus niet als bijlage, want dan had ik 'm niet gemist, maar eronder geplakt, onder de afsluiting van dierenarts huppeldepup...te....)dus hierboven de gehaltes.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Wat ik me altijd afvraag wanneer ik zoiets als jouw verhaal lees,is dat wat had de DA voor 'diagnose' gesteld wanneer hij/zij niet had geweten dat je rauw voert :-\ je zou bijna geneigd zijn om te liegen over wat je huisdier te eten krijgt!

Sterkte en beterschap voor Rocco!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

vaststellen bacteriële blaasontsteking is naar mijn weten niets meer of minder dan de urine op kweek zetten. Dan kan ook gelijk gekeken worden welke AB daar het beste op aansluit.

Weet niet in hoeverre katten en honden verschillen qua problemen maar ik kreeg te horen van de dierenarts dat mijn poes juist geen gruis ontwikkelde door rauw voer (door blaasontsteking/blaasgruis moest ik verplicht dieetvoer blijven geven levenslang en dat stond mij tegen, zodoende op barfplaats beland). Dat het daarom juist zo goed ging en dus een positieve werking aan rauw vlees gaf ::) Dat was toen ik er was voor bloed plassen en er werd mij dus gezegd dat ik juist goed voerde (was wel andere DA dan die levenslang dieetvoer voorschreef).
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Radja schreef:Wat ik me altijd afvraag wanneer ik zoiets als jouw verhaal lees,is dat wat had de DA voor 'diagnose' gesteld wanneer hij/zij niet had geweten dat je rauw voert :-\ je zou bijna geneigd zijn om te liegen over wat je huisdier te eten krijgt!

Sterkte en beterschap voor Rocco!
Precies! Liegen doe ik niet, en als ze zegt 'gekookte macaroni voeren' bij diarree, weet ze dat ik dat ook niet doe...

Dankjewel!
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

dinky89 schreef:vaststellen bacteriële blaasontsteking is naar mijn weten niets meer of minder dan de urine op kweek zetten. Dan kan ook gelijk gekeken worden welke AB daar het beste op aansluit.

Weet niet in hoeverre katten en honden verschillen qua problemen maar ik kreeg te horen van de dierenarts dat mijn poes juist geen gruis ontwikkelde door rauw voer (door blaasontsteking/blaasgruis moest ik verplicht dieetvoer blijven geven levenslang en dat stond mij tegen, zodoende op barfplaats beland). Dat het daarom juist zo goed ging en dus een positieve werking aan rauw vlees gaf ::) Dat was toen ik er was voor bloed plassen en er werd mij dus gezegd dat ik juist goed voerde (was wel andere DA dan die levenslang dieetvoer voorschreef).
Ze wil maandag even z'n plas testen en als er dan nog bloed in zit de urine op kweek zetten en een antibioticum voorschrijven. Daar kan ik me wel in vinden...
Toen Pippo nierproblemen had wilde zij natuurlijk dat ze op de dieetbr#kken ging...nee, dan ga ik het op BP uitpluizen (met hulp) en krijgt Pippo pilletjes én nierdieet, zelf samengesteld :)
Poléon, de zoon van Pippo, die op dieetbr#kken stond voor z'n blaasgruis, kwam hier wonen, werd overgezet op rauw en weg was de blaasgruis!
Ik heb deze da nog nooit iets goeds horen zeggen over rauw voeren... ::) maar ze weet dat ik er niet vanaf stap!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Radja haar urine was op mijn verzoek,nadat Dorethea het mij had aangeraden,ook op kweek gezet! Dan kunnen ze zien om wat voor een bacterie het gaat en daar de juiste AB voor geven!!Radja had nl eerst een breedspectrum AB gekregen, hielp voor even,maar blaasonsteking kwam terug! Dus kweek,naar Duitsland gestuurd en toen kregen we een AB die wel zou helpen bij haar blaasontsteking!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

- pien - schreef:Precies! Liegen doe ik niet, en als ze zegt 'gekookte macaroni voeren' bij diarree, weet ze dat ik dat ook niet doe...

Dankjewel!

Je moet er ook niet over liegen! Maar ik snap sowieso niet wanneer je met blaasproblemen naar een DA gaat,ze vragen wat jij jouw hond te eten geeft! Zij wisten dat waarschijnlijk al,maar mocht je naar een andere DA gaan heeft de vraag over voeding volgens mij niets te maken met de klacht waarmee jij komt!

Plaats reactie