Is dit een reguliere dierenarts?- pien - schreef:De uitslag was gister laat binnen, ik zal even wat stukken uit de mail hier kopiëren:
- Volgens de onderzoeken tot nu toe is het urine verlies van Rocco volgens mij tgv een snellere blaasvulling dan normaal, want zijn urine sg is lager dan 1.020, nl 1.011 en de allereerste ochtendurine is de meest geconcentreerde urine van de dag.
- Uit het bloedonderzoek blijkt dat de zoutconcentratie in zijn bloed laag normaal is en draagt bij aan het probleem. Advies: 5 dagen achtereen 1 zoute haring of een grote handvol naturel chips per dag. Op de 6de dag de allereerste ochtend urine laten bepalen. Als het urine sg niet omhoog is en er weer iets bloed in de urine zit, dan zit ik aan een urineweginfectie te denken. Een urineweginfectie kan door vele oorzaken ontstaan, maar ook door het geven van rauw vlees. En omdat door het geven van rauw vlees makkelijker antibioticumresistentie kan optreden zal ik niet zomaar antibioticum gaan geven maar eerst een kweek laten uitvoeren.
- Meer drinken dan normaal kan o.a. ook tgv hongergevoel of een maagwand irritatie door spoelwormen en giardia. Daarom ondertussen ook 5 dagen Panacur-kuur (tegen spoelwormen en giardia) geven.
- Zijn nieren zijn goed. Volgens de SDMA bloedtest functioneren zijn nieren voor meer dan 75%.
Verder staan er wat links tussen die verwijzen naar oorzaken van urineverlies, snellere blaasvulling en giardia en nog een stukje 'Is het voeren van BARF (= 'Been en Rauw Vlees') beter dan verhit fabrieksvoer?'![]()
Hmmm, wat kan ik hiermee ? ? ?
Ik kan er eerlijk gezegd helemaal niks mee... Blaasontsteking door rauwe voeding